Starte og stoppe program med X
Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-10-07 21:45

Jeg har installeret x11vnc og har brug for at starte og stoppe det sammen med X.
I første omgang skrev jeg i min .xinitrc:

x11vnc
exec fluxbox

Så er det startet. Men hvordan får jeg det til at lukke sammen med X?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-10-07 00:41

On 2007-10-19, Lars Stokholm <lars.stokholm@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> x11vnc
> exec fluxbox
>
> Så er det startet. Men hvordan får jeg det til at lukke sammen med X?

Never mind. Det sker åbenbart automagisk. Smart. :)

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 20-10-07 09:56

Lars Stokholm wrote:

> Never mind. Det sker åbenbart automagisk. Smart. :)

Ja, fluxbox er en X11 Window manager, som startes under X, og lukkes
ned når X lukkes.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-10-07 00:14

On 2007-10-20, Jørgen Heesche <heesche@webspeed.dk> wrote:

> Ja, fluxbox er en X11 Window manager, som startes under X, og lukkes
> ned når X lukkes.

Hvorfor skriver du det? - og hænger det normalt ikke omvendt sammen?
X lukkes ned når Fluxbox lukkes. Det er mig bekendt det 'exec' skal
bruges til.

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 21-10-07 10:33

Lars Stokholm wrote:

> Hvorfor skriver du det? - og hænger det normalt ikke omvendt sammen?
> X lukkes ned når Fluxbox lukkes. Det er mig bekendt det 'exec' skal
> bruges til.
Nej, X startes først og kommandoen til start af Window Manager: exec
Fluxbox (KDE, gnome, whatever) udføres fra X'es startup-filer.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-10-07 17:25

On 2007-10-21, Jørgen Heesche <heesche@webspeed.dk> wrote:

> Nej, X startes først og kommandoen til start af Window Manager: exec
> Fluxbox (KDE, gnome, whatever) udføres fra X'es startup-filer.

Enig, men det modsiger jo heller ikke det jeg siger: At det er Fluxbox
der lukker X og ikke X der lukker Fluxbox, som du siger.

Fra : Kent Friis

Dato : 21-10-07 17:36

Den Sun, 21 Oct 2007 18:25:09 +0200 skrev Lars Stokholm:

> Enig, men det modsiger jo heller ikke det jeg siger: At det er Fluxbox
> der lukker X og ikke X der lukker Fluxbox, som du siger.

Begge dele er tilfældet.

Hvis man lukker Fluxbox, lukker X.
Hvis man lukker X, lukker Fluxbox.

Men normalt vil det være Fluxbox man lukker.

Mvh
Kent

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-10-07 17:55

On 2007-10-21, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Begge dele er tilfældet.

Klart.

> Hvis man lukker Fluxbox, lukker X.
> Hvis man lukker X, lukker Fluxbox.
>
> Men normalt vil det være Fluxbox man lukker.

Netop. Tak. :)