auto submit
Fra : Kim Hansen

Dato : 19-10-07 09:51

Hej

jeg har en funktion som beregner højden på webbrowser, denne
funktioner kalder jeg på body onload, værdien gemmes i
<asp:HiddenField ID="hf1" runat="server"/>
men før jeg kan bruge værdien fra client siden skal den submit
til server, men hvordan gør jeg automatisk det, da jeg skal bruge
værdien på page_load..

Kort sagt jeg vil kunne gemme en værdi i hiddenfield via
Javascript - submit automatisk - og derefter benytte værdien
i ASP.NET

function pageheight()
{
document.getElementById('ctl00_hf1').value =
document.body.clientHeight
}

med venlig hilsen

Kim Hansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger

Dato : 19-10-07 10:33

"Kim Hansen" <KimHansen@Hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
8X
> [...]
>
> function pageheight()
> {
> document.getElementById('ctl00_hf1').value =

Kender ikke noget til ASP.
Men rent principielt kan det du spørger om ikke lade sig gøre.
ASP kører på serveren og "henter" siden som derefter sendes til Client, der
kører evt. scripts.
Det du gør i script, bliver altså først gjort efter ASP er færdig - din
værdi for browserhøjde, bliver først fundet "længe" efter du vil bruge den.

Birger

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-10-07 16:29

> [...]
> Det du gør i script, bliver altså først gjort efter ASP er færdig - din
> værdi for browserhøjde, bliver først fundet "længe" efter du vil bruge

Jeg vil tro, at det er derfor han vil have noget autosubmit - altså for at
det sendes tilbage til serveren.
Med fare for, at Kim Hansen bliver sendt tilbage her til clientside-gruppen,
så ville jeg foreslå at stille spørgsmålet i asp.net-gruppen:
dk.edb.programmering.dotnet

Fra : Birger

Dato : 19-10-07 17:11

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> clientside-gruppen, så ville jeg foreslå at stille spørgsmålet i
> asp.net-gruppen: dk.edb.programmering.dotnet

OK... ;>)
Jeg skal vist på læsekursus.

skulle vist kunne gøre præcis det...

Birger