Opdatering af bios.
Fra : Lene

Dato : 19-10-07 11:49

Hej.

Jeg har insttaleret programmet everest.
Det fortæller mig at jeg har en bios der er
ældre en 2 år. Jeg burde opdatere den.
Men hvordan gør jeg det, og er det ikke
dumt at gøre det når jeg ikke ved noget om bios.

Bundkortet er asrock k7s8x og chipsættet er sis 746.fx.

Jeg prøvede at klikke på linket der var inden i programmet
everest, men det kostede 29$ at opdatere. Kan det passe?

mvh

Allan

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v3.8 Final

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 12:21

Lene og Allan wrote:
> [...]

Har du nogle problemer med maskinen eller det hardware der sidder i den ?
Hvis ikke, så glem alt om at opdatere bios.

mvh Ebbe

Fra : ShutEye

Dato : 19-10-07 12:23

> Jeg har insttaleret programmet everest.
> Det fortæller mig at jeg har en bios der er
> ældre en 2 år. Jeg burde opdatere den.
> Men hvordan gør jeg det, og er det ikke
> dumt at gøre det når jeg ikke ved noget om bios.

Grundlæggende: Lad være med at opdatere BIOS hvis du ikke har problemer (med
computeren altså :)

Tjek på www.asrock.com om der er en ny BIOS.
(http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=k7s8x)

> Jeg prøvede at klikke på linket der var inden i programmet
> everest, men det kostede 29$ at opdatere. Kan det passe?

Muligt, kender ikke programmet.

Fra : J

Dato : 19-10-07 14:29

On Fri, 19 Oct 2007 13:22:51 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Grundlæggende: Lad være med at opdatere BIOS hvis du ikke har problemer (med
>computeren altså :)

>Tjek på www.asrock.com om der er en ny BIOS.
>(http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=k7s8x)

Den nyeste bios er om 10 dage 3 år gammel. Sådan er det !

Du er fri for at overveje det.

mvh

John

Fra : ShutEye

Dato : 20-10-07 10:50

> Den nyeste bios er om 10 dage 3 år gammel. Sådan er det !

Ok. Gammel :)

> Du er fri for at overveje det.

Jeg har aldrig overvejet at opdatere BIOS på Allans computer :)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-10-07 22:23

"Lene og Allan" <allanoglene12123@hotmail.dk> skrev

> Jeg har insttaleret programmet everest.
> Det fortæller mig at jeg har en bios der er
> ældre en 2 år. Jeg burde opdatere den.
> Men hvordan gør jeg det, og er det ikke
> dumt at gøre det når jeg ikke ved noget om bios.

Glem det pjat. Man opdaterer *KUN* sin bios, hvis man ved, at det løser et
specifikt problem. Ellers ikke!

Kører manskinen som den skal, så lad den køre, som den gør. Maskinen kommer
IKKE til at køre hurtigere med en ny version af bios.

Jeg har maskiner som kører med 10 år gamle bios versioner, f.eks. min
server..

If it ain't broke don't fix it.

Claus

Fra : Rado

Dato : 20-10-07 15:00

On Fri, 19 Oct 2007 10:49:14 GMT, Lene og Allan
(allanoglene12123@hotmail.dk) wrote:

>Jeg prøvede at klikke på linket der var inden i programmet
>everest, men det kostede 29$ at opdatere. Kan det passe?

Det er vel Everest det koster penge at opdatere, ikke BIOSen.

--
Rado

"The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge."