Bundkort.. 939 / 940 / AM2
Fra : Kasper

Dato : 19-10-07 09:12

Hej

Jeg er lidt forviret over de sokler...
Mener jeg har en AMD X2 i 939 sokkel...
Nu findes de kun ved SHG som AM2 sokkel ??
Men jeg kan ikke finde et AM2 bundkort der køre med DDR ram, alle med DDR2.

Hvad er forskellen? nogle der kan sætte en AMDX2 sammen med et bundkort fra
SHG der virker sammen ?

Kasper

Fra : Hans

Dato : 19-10-07 09:30

Kasper wrote:
> [...]
> DDR2.
> Hvad er forskellen? nogle der kan sætte en AMDX2 sammen med et

Der er kun disse 2 bundkort tilbage hos shg med sokkel 939:

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310882
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2072682

Der findes ingen AM2 bundkort til DDR ram. Det ene bundkort som findes på
edbpriser, hvor der står DDR ram er en fejl.

Hans

Fra : Kasper

Dato : 19-10-07 09:37

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Der findes ingen AM2 bundkort til DDR ram. Det ene bundkort som findes på
> edbpriser, hvor der står DDR ram er en fejl.

Men AMD X2 fås ikke som 939 mere ?

Kasper

Fra : Hans

Dato : 19-10-07 09:40

Kasper wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Men AMD X2 fås ikke som 939 mere ?

Ikke nogen som er interessante som f.eks. 4800+. S-939 er desværre ved at
være en død sild, så den eneste mulighed er at satse på AM2 (hvis det skal
være AMD), hvilket betyder nyt bundkort, cpu og ram.

Hans

Fra : Hans

Dato : 19-10-07 09:49

Hans wrote:

> Ikke nogen som er interessante som f.eks. 4800+. S-939 er desværre
> ved at være en død sild, så den eneste mulighed er at satse på AM2
> (hvis det skal være AMD), hvilket betyder nyt bundkort, cpu og ram.

De har en som er lidt interessant alligevel:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2002229

Det kræver dog at dit bundkort understøtter Opteron, men til den pris kan du
ligeså godt vælge en Intel Core 2 Duo, f.eks. en E6750. Den kører betydeligt
hurtigere end Opteron'en.

Hans

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-10-07 12:15

Hans wrote:

> Det kræver dog at dit bundkort understøtter Opteron, men til den pris kan du
> ligeså godt vælge en Intel Core 2 Duo, f.eks. en E6750. Den kører betydeligt
> hurtigere end Opteron'en.

De er ikke direkte sammenlignelige, da Opteron er i klasse med Intel Xeon.

Jesper Poulsen

Fra : Kasper

Dato : 19-10-07 09:49

> Ikke nogen som er interessante som f.eks. 4800+. S-939 er desværre ved at
> være en død sild, så den eneste mulighed er at satse på AM2 (hvis det skal
> være AMD), hvilket betyder nyt bundkort, cpu og ram.

Vel også grafik kort, da de fleste har pci x16 port og ikke agp

Kasper

Fra : Hans

Dato : 19-10-07 09:50

Kasper wrote:

> Vel også grafik kort, da de fleste har pci x16 port og ikke agp

Korrekt.

Hans

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-10-07 09:56

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> crashed Echelon writing

> Jeg er lidt forviret over de sokler...
> Mener jeg har en AMD X2 i 939 sokkel...
> Nu findes de kun ved SHG som AM2 sokkel ??

Ja for 939 er udgået for lang tid siden.

> Men jeg kan ikke finde et AM2 bundkort der køre med DDR ram, alle med
> DDR2.

Nej for AM2 er designet til DDR2.

> Hvad er forskellen? nogle der kan sætte en AMDX2 sammen med et
> bundkort fra SHG der virker sammen ?

En X2 findes både til socket 939 og AM2 og du kan kun matche processor og
bundkort sammen hvis de er ens i socket typen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_AM2

--
Bjarke Andersen