Bibob håbløst dyre på udlandstelefoni ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-10-07 14:37

Hej gruppe,

Så kom der priser på udlandstelefoni på Bibobs sider - når man skal kigge på
hvad det koster at ringe til udlandet bliver man linket over på Sonofons
sider, og det er da nogle uhyggelige høje priser.... :-\
Da det meste af min familie bor i Finland, er det et land der ofte ringes
til, og det koster hos Sonofon 2,72 pr minut (man skal vælge et Sonofon
abonnement i menuen for at få prisen)
Hos Telmore betaler jeg 1,50 pr. minut for at ringe til Finland - så hvis
jeg skal flytte vores 4 telefoner over til Bibob, så bliver jeg da nødt til
at finde noget IP telefoni til udlandstelefonien.......

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 16-10-07 15:01

Har du overvejet Skype ?

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 16-10-07 15:11

"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Har du overvejet Skype ?

Og det er ?

--
ad

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 16-10-07 16:02

Du trænger da vidst til at få en hardware opdatering af din hjerne....
(spøg).

Check www.skype.com

Fra : Mads Stetter

Dato : 16-10-07 16:01

Awul Dasfilshabeda wrote:
> "Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i en
> meddelelse news:4714c44d$0$1960$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>
> Og det er ?

PC program til at telefonere med. Det koster et minimum at ringe rundt i
verden, og det er gratis at "telefonere" mellem 2 computere.

MVH Stetter

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 16-10-07 16:16

"Mads Stetter" <stetter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> PC program til at telefonere med. Det koster et minimum at ringe rundt i
> verden, og det er gratis at "telefonere" mellem 2 computere.

Nå denne .
http://www.skype.com/intl/en/download/skype/windows/beta/

--
ad

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-10-07 21:14

"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> wrote in message
> Har du overvejet Skype ?

Skype bruger vi faktisk til kommunikationen med et par venner - men det er
for besværligt at bruge synes vi.
Det kræver jo at begge parter har en PC med headset som skal være åben når
man har lyst til at ringe, og store dele af svigerfamilien ejer ikke en pc.
Skal vi bruge bredbåndsteleoni, så skal det være noget som vi kan slutte
vores trådløse fastnet telefon til.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Anders Nielsen

Dato : 16-10-07 23:33

> [...]
> pc.
> Skal vi bruge bredbåndsteleoni, så skal det være noget som vi kan slutte

Brug enten SkypeOut eller telefonkort (som kan erhverves på
www.telefonkort.dk) til at ringe til fastnettelefoner Finland.

Her i familien ringer vi ofte til USA via fastnettet (Fullrate) og et
taletidskort ved navn Fastworld købt inde på telefonkort.dk. Det virker
skidegodt og koster kun 30 øre i minuttet (uanset hvilket fastnet-abonnement
man har, da man typisk ringer via et dansk 80-nummer). SkypeOut er endnu
billigere, men så skal man enten sidde ved computeren eller have en
decideret Skype-telefon.

Fra : darkh

Dato : 17-10-07 15:52

> [...]
> pc.
> Skal vi bruge bredbåndsteleoni, så skal det være noget som vi kan slutte

Et alternativ kan være VOIP Buster. De har gratis opkald til alle fastnet
telefoner i Finland.

Du kan enten ringe ved at bruge deres software på pc'en eller bruge deres
"call back" som ringer både din og modtageres telefon op. Det vil jeg dog
kun anbefale hvis du har en fast net linie, da dit telmore abb. er billigere
at bruge end at de ringer til din mobil... men da fastnet er gratis i begge
lande.

mvh
Jesper

http://www.voipbuster.com/en/free.html