FTP upload fra form
Fra : Mikkel Jakobsen

Dato : 18-10-07 19:37

Hej ng.

Hvad gør jeg forkert, eller kan det slet ikke lade sig gøre??

Jeg prøver at uploade en fil til en ftp server, ved hjælp af en
'html form' og 'php'

Jeg har afprøvet put_fra_form.php "Manuelt" med en kende fil
placeret i samme mappe som put_fra_form.php og det virker uden
fejl.

form.htm
<form action="put_fra_form.php" method="post"
enctype="multipart/form-data">
fil:<input type='file' name='upfil' /><br>
<input type="submit" name="handling" value="Upload">
</form>

put_fra_form.php
// login instillinger
$ftp_server = "ftp_server.dk";
$ftp_user_name = "login";
$ftp_user_pass = "password";

// filer
$file       = $_FILES["upfil"]["name"];
$remote_file    = $_FILES["upfil"]["name"];

// set up basic connection
$conn_id = ftp_connect($ftp_server);

// login with username and password
$login_result = ftp_login($conn_id, $ftp_user_name,
$ftp_user_pass);

// upload a file
if (ftp_put($conn_id, $remote_file, $file, FTP_ASCII)) {
echo "successfully uploaded $file\n";
} else {
echo "There was a problem while uploading $file\n";
}

ftp_close($conn_id);

Mikkel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-10-07 09:42

Mikkel Jakobsen wrote:
> Hej ng.
>
> Hvad gør jeg forkert, eller kan det slet ikke lade sig gøre??

> // filer
> $file       = $_FILES["upfil"]["name"];
> $remote_file    = $_FILES["upfil"]["name"];

i _FILES arrayet er "name" det orginale navn. Mens det navn som filen
bliver midlertidig gemt som er tmp_name

Derfor skal $file være $_FILES['upfil']['tmp_name'];

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Mikkel Jakobsen

Dato : 20-10-07 05:28

Hej Johan Holst Nielsen

> Derfor skal $file være $_FILES['upfil']['tmp_name'];

Tak for hjælpen det var lige hvad der skulle til.

Har jeg forstået det rigtigt, at filen først uploades via http,
for derefter at blive overført via ftp til den endelige destination ???

Det virker som om at php.ini 'upload_max_filesize' og 'post_max_size'
er bestemmende for hvor store filer jeg må uploade. Det netop disse
indstillinger jeg vil undgå med ftp, kan jeg det ????

Fra : Kim Emax

Dato : 22-10-07 08:20

On Oct 20, 6:28 am, Mikkel Jakobsen <s...@bonzai.adsl.dk> wrote:
> [...]
>
> Har jeg forstået det rigtigt, at filen først uploades via http,
> for derefter at blive overført via ftp til den endelige destination ???

jep, PHP er jo browser baseret, filen uploades og behandles af
funktionerne serverside.

> Det virker som om at php.ini 'upload_max_filesize' og 'post_max_size'
> er bestemmende for hvor store filer jeg må uploade. Det netop disse
> indstillinger jeg vil undgå med ftp, kan jeg det ????

Dem kan du ikke undgå, men måske kan du ændre dem med ini_set() eller
en .htaccess fil.

Kim Emax

Fra : ShutEye

Dato : 22-10-07 09:39

>jep, PHP er jo browser baseret,<klip>

Nåda!

Fra : Birger

Dato : 22-10-07 15:03

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Nåda!

Ja, man skal jo lære så længe man lever.
At den nye viden, somme tider strider mod det, man syntes at vide i
forvejen, er også noget man skal lære - i hvert fald at leve med.

Bare fordi det står sort på hvidt (eller hvordan din nyhedslæser/windoze nu
er sat op), behøver det ikke være rigtigt, vel?

Birger
;>)

Fra : ShutEye

Dato : 22-10-07 17:35

> Ja, man skal jo lære så længe man lever.
> At den nye viden, somme tider strider mod det, man syntes at vide i
> forvejen, er også noget man skal lære - i hvert fald at leve med.

Jeg tror at jeg i stedet strider imod at lære at PHP er browserbaseret :)

> Bare fordi det står sort på hvidt (eller hvordan din nyhedslæser/windoze
> nu er sat op), behøver det ikke være rigtigt, vel?

Næh, det ser man tit herinde.

> Birger
> ;>)

Sikke en tud!

Fra : Birger

Dato : 22-10-07 18:31

> Jeg tror at jeg i stedet strider imod at lære at PHP er browserbaseret :)

> Næh, det ser man tit herinde.

> Sikke en tud!

Yeah, well.
What can I say.
What can I do.

Det skrevne ord, laver jo alligevel ikke om på virkeligheden.

Birger