Søger : portal system
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 19-10-07 08:02

Hejsa

er der nolge der hved om der findes et portal system.
som er færdig hvor man bare skal rette i det.
så man har en www side, hvor man kan ligge billeder op og chatte og forum og
sådan nogle ting ??
skal være i ASP og Acces database og gratis og nemt.
håber at i kan hjælpe mig

Thomas

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-10-07 10:14

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> wrote in message
> [...]
> og sådan nogle ting ??
> skal være i ASP og Acces database og gratis og nemt.

Access er uegnet til den slags formål. Det performer for dårligt og har for
mange begrænsninger. Jeg kan klart anbefale MySQL i stedet - gratis og cirka
lige så nemt.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 19-10-07 10:59

ok kender du så et sytem jeg kan bruge som er gratis og beder

Thomas

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-10-07 11:27

> ok kender du så et sytem jeg kan bruge som er gratis og beder

prøv at søge på freeware CMS-systemer

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-10-07 16:23

> Access er uegnet til den slags formål. Det performer for dårligt og har
> for mange begrænsninger. Jeg kan klart anbefale MySQL i stedet - gratis og
> cirka lige så nemt.

Det kommer så an på, hvilket webhotel man har.
Der findes webhoteller, der ikke understøtter asp sammen med MySQL.
Personligt foretrækker jeg også MySQL, da den modsat Access er lavet til
webbrug.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-10-07 15:21

On Fri, 19 Oct 2007 11:13:52 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Access er uegnet til den slags formål. Det performer for dårligt og har for
>mange begrænsninger.

Det synes jeg er lidt for kategorisk.
Hvis der kun er få brugere, og man sørger for at rydde op i sin kode, så
kan Access sagtens være OK til formålet.

Den skal selvfølgelig ikke bruges til professionelt brug, men faktisk er
begrænsingerne ikke så snævre - så til privat brug kan den i de fleste
tilæflde være tilstrækkelig.

>Jeg kan klart anbefale MySQL i stedet - gratis og cirka
>lige så nemt.

Det kan jeg ikke være uenig i - på nogle webhoteller er Access dog
inkluderet i ASP-løsninger uden merpris, mens MySql skal tilkøbes. Så
hvad der er mest gratis afhænger også af webhotellet.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-10-07 10:12

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> Det synes jeg er lidt for kategorisk.
> Hvis der kun er få brugere, og man sørger for at rydde op i sin kode, så
> kan Access sagtens være OK til formålet.

Ja, hvis man har så få brugere, at man f.eks. ikke har et forum, online chat
og den slags.

Jeg synes, Access er fint nok, hvis man laver små inhouse-systemer, hvor der
kun er et par brugere på af gangen, og hvor man ikke løber ind i problemer
ift. begrænsningerne på antallet af records i tabellerne / max- filstørrelse
alt efter version.

Fra : Thrane

Dato : 19-10-07 21:01

> [...]
> og sådan nogle ting ??
> skal være i ASP og Acces database og gratis og nemt.

Super forum:
http://www.webwizguide.com/webwizforums/

--
Thrane