Egnet minibus - den fortsatte historie
Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 11-07-01 23:58

Vi har fået rapporten fra konsulenten
Der er foreslået to biler: Mercedes Sprinter 208CDI og Fiat Ducato Combinato
2.8JDI
Begge mellemlang og med højt tag. Dog tages der forbehold for bundsænkning i
hele bredden på Fiat'en. I konklusionen anbefales Sprinteren

Jeg er lidt forbeholden overfor 208, det er kun 80HK i så stor en bil, jeg
ved ikke om den kan fås med Sprintshift, men det kan den vel, når han
anbefaler den. De andre Sprintere vi har set er 211CDI (109HK)

Med hensyn til alternativer, var jeg fredag på rundtur til de 3 forhandlere
i Aalborg.
Peugeot havde ikke hørt, at Boxer skulle komme med aut. gear, men måske i
2002
Citroen ville slet ikke give et bud, på om og hvornår Jumper kommer med aut.
Fiat sagde produktion af Ducato 2.8JDI 4-trins traditionel aut. gear i
september.
To modeller: Kort, men dyr (Panorama med sæder, som skal skrottes)
Mellemlang Combinato, men men ingen afklaring på, om den fås med højt tag.
Han var lidt forbeholden overfor sænkning af bund i hele bredden. Pga det
manglende aut. gear, havde de endnu kun lavet sænkning i passagerside.

Vi har endnu ikke hørt fra kommune/amt, og vi har heller ikke set tilbud fra
ombyggere.

Så vi venter...
Uanset udfald, bliver det nok først til efteråret, der sker noget. Der er jo
leveringstider, og vi skal til Skotland i 3uger i September, så det bliver
nok først, når vi kommer hjem igen

Fiat ville iøvrigt tage Jumpy'en "i bytte", vil Mercedes mon det? Og til
hvilken pris?

--
Karl Ejnar
email: karl.ejnar@ingenioer.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-07-01 06:25

"Karl Ejnar Christensen" <dcc9747@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Med hensyn til alternativer, var jeg fredag på rundtur til de 3
forhandlere
> i Aalborg.

I har ikke afprøvet Sahva's Chrysler Entervan ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 13-07-01 00:09

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev

> I har ikke afprøvet Sahva's Chrysler Entervan ?

Nej, den har ikke været inde i billedet. Jeg tror heller ikke, den har
ståhøjde. Det skal der være af hensyn til hjælpers arbejdsforhold

Mht Mercedes Sprinter, så har de (MercedesThisted) oplyst, at 208 fås med
Sprintshift. Det var den dårlige nyhed, 80HK & 200Nm er altså for lidt til
en mellemlang forhøjet.
Den "gode" nyhed er, at 211 fås for 7000,- ekstra (109HK/270Nm)

Til sammenligning har Fiat 2.8JTDI 127HK/300Nm

Karl Ejnar

Fra : Lotte M

Dato : 12-07-01 14:57

"Karl Ejnar Christensen" <dcc9747@vip.cybercity.dk> skrev

> Fiat ville iøvrigt tage Jumpy'en "i bytte", vil Mercedes mon det? Og til
> hvilken pris?

Mercedes ville gerne tage min Astra i bytte, men det endte med
jeg solgte den selv, fordi jeg fik et par henvendelser, fra nogle der
kunne bruge en bil med venstrefodsspeeder.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 13-07-01 00:11

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev

> Mercedes ville gerne tage min Astra i bytte, men det endte med
> jeg solgte den selv, fordi jeg fik et par henvendelser, fra nogle der
> kunne bruge en bil med venstrefodsspeeder.

Det vil jo være bedst, hvis vi kunne gøre det også, dels kan andre så få
glæde af indretningen, dels kan vi måske få en bedre pris