Sound Blaster PCI64
Fra : Ulrik

Dato : 12-07-01 05:04

Jeg har bemeldte lydkort i min maskine, men Mandrake 8.0 finder et
"Ensoniq ES1370 [Audio PCI].
Det er længe siden, men jeg husker at jeg også havde problemer med at få
Windows til at acceptere dette lydkort fuldt ud - Windows kalder det
stadig et "Legacy device", hvad det så end betyder.

Hvorfor kan Linux ikke identificere mit lydkort?
Hvad kan jeg gøre for at konfigurere kortet korrekt?
Er kortet mon et Boot Legged produkt?

--
U.B.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-07-01 23:18

> Jeg har bemeldte lydkort i min maskine, men Mandrake 8.0 finder et
> "Ensoniq ES1370 [Audio PCI].

Creative havde nogle skod-pci kort indtil de opkøbte Ensoniq - hvis kort de
så har overtaget og sendt PCI64 og PCI128 på markedet. (ved ikke om Live
også kommer derfra)
Linux genkender kortet korrekt - det er et Ensoniq produkt solgt som
Creative (af Creative).

> Hvorfor kan Linux ikke identificere mit lydkort?
Det kan og gør det også

> Hvad kan jeg gøre for at konfigurere kortet korrekt?
http://www.hazalthorn.freeserve.co.uk/pci64.html
Prøv evt. Alsa, eller OSS

> Er kortet mon et Boot Legged produkt?
næh, det er skam "the real deal"

mvh
Flemming (som har et PCI128 og også undrede sig lidt første gang han
installerede kortet i linux)