IDE CD problemer.
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 18-10-07 22:16

Hej.

Jeg har store problemer med mit (mine) CD-ROM drev.

Det er efterhånden alle CD´ere der ikke kan læses. Såvel købte som
hjemmebrændte.

Efter et stykke tid melder den: "Data error: cyclic redundancy check", og
kommer ikke videre.

Der er tale om et ældre MB med en Intel 2.4 GHz CPU. Jeg kører XP pro.

Kan der være tale om en fejl i selve IDE stikket? Jeg har to stk. 320 GB HD
der kører RAID uden problemer.

Jeg har prøvet 3 forsk. CD drev, alle med samme fejl meddl.

Håber nogen har en god idé.

Mvh

Jasper

--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-10-07 23:10

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> [...]
> HD der kører RAID uden problemer.
>
> Jeg har prøvet 3 forsk. CD drev, alle med samme fejl meddl.

Prøv et andet kabel. Og lavere overførselshastigheder.

Har det virket? Er der ændret på noget umidlbart inden det holdt op med at
virke?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 19-10-07 09:47

> Prøv et andet kabel. Og lavere overførselshastigheder.
>
> Har det virket? Er der ændret på noget umidlbart inden det holdt op med at
> virke?

Ja, det har virket. Jeg har prøvet med to forsk. kabler med samme resultat.

Hvordan kan jeg nedsætte hastigheden?

Mvh

Jasper

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 19-10-07 15:05

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:47186eff$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, det har virket. Jeg har prøvet med to forsk. kabler med samme
> resultat.
>
> Hvordan kan jeg nedsætte hastigheden?

To andre bud kan være dette:

1: Gå ind i enhedshåndtering, og fjern alle CD-drev dér.
Så genstarter du, og lader windows finde dem igen.

2: Det kan måske være din PSU, der er ved at få problemer, og kører på
grænsen af sin ydeevne.
Laseren i drevene kræver jo tilstrækkelig strøm, så måske de ikke får dét?

Venlig hilsen
Henrik