Per domain client IP restriction med Postf~
Fra : Steen Suder

Dato : 18-10-07 16:17

Jeg har en Postfix, der håndterer email for en række forskellige domæner.
Jeg ønsker at sige at post til dom1.dk kun må komme fra IP x.y.z.t og så
fremdeles.

Årsagen kan f.eks. være ekstern spamfiltrering.

SPF, flere IP, firewalling mv. er ikke en mulighed.

Hvordan laver jeg dette?

--
Steen Suder

Fra : Claus Alboege

Dato : 18-10-07 21:29

Hej,

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> writes:

> Jeg har en Postfix, der håndterer email for en række forskellige
> domæner. Jeg ønsker at sige at post til dom1.dk kun må komme fra IP
> x.y.z.t og så fremdeles.

Du kunne evt. kigge på apolicy¹. Den giver dig mulighed for at lave
ACL'er baseret på bl.a. afsender-ip, modtager(-domæne), tidpunkt,
rbl-opslag, størrelse og afsender. Disse ACL'er kan så kombineres og
udløse en given ACTION, der bestemmer om mailen skal accepteres,
afvises, smides-væk osv.

¹) ACL Policy Daemon for Postfix - http://home.gna.org/apolicy/

/Claus A

Fra : Steen Suder

Dato : 19-10-07 19:06

Claus Alboege wrote:

> [...]
> rbl-opslag, størrelse og afsender. Disse ACL'er kan så kombineres og
> udløse en given ACTION, der bestemmer om mailen skal accepteres,

De faldt jeg også over efterfølgende. Den ser bare lidt "beta" ud.

Til gengæld faldt jeg også over denne:
http://www.postfix.org/RESTRICTION_CLASS_README.html

Det er vist det, jeg søger.

--