Lukke record sæt og forbindelse?
Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 13:38

Hej

På mine MsSql database sider lukker jeg record sættet og database
forbindelsen med:

rs.Close
conn.Close

På nogle sider jeg har overtaget lukkes med:

Rs.Close()
Set Rs = Nothing
conn.Close
Set conn = nothing

Er der nogen grund til at anvende () efter Rs.Close, Set Rs = Nothing og Set
conn = nothing ?

M.v.h.
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 17:58

> [...]
> conn.Close
> Set conn = nothing
>
> Er der nogen grund til at anvende () efter Rs.Close, Set Rs = Nothing og

Når du opretter en instans af et objekt som du gør når skriver

set rst = ................
set conn = ...............

reserverer du noget plads i hukommelsen som ikke bliver frogjort før du
rydder
pænt op.

rst.close
conn.close
set rst = nothing
set conn = nothing

om du skriver rst.close eller rst.close() har ingen betydning.

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 07:05

"Tom Jensen" <nn> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> reserverer du noget plads i hukommelsen som ikke bliver frogjort før du

hej Tom

Mange tak for din fyldestgørende forklaring.

God weekend
Henning