Recode med xine?
Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 17-10-07 19:40

Hej

Jeg har en flv film, som mplayer ikke kan spise, men xine afspiller fint.

Er det muligt at bruge xine til at rekode den fil til f.eks. en mpeg1? Eller
noget andet som mplayer kan spise?

-A file skriver kun lyden. Og, -V har vist ikke nogen file plugin.

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Of course the people don't want war. But after all, it's the leaders of the
country who determine the policy, and it's always a simple matter to drag
the
people along whether it's a democracy, a fascist dictatorship, or a
parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can
always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have
to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for
lack of patriotism, and exposing the country to greater danger.

- Herman Goering at the Nuremberg trials

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 17-10-07 19:42

On Wed, 17 Oct 2007 20:39:33 +0200, Mads wrote:

> Er det muligt at bruge xine til at rekode den fil til f.eks. en mpeg1? Eller
> noget andet som mplayer kan spise?

Jeg plejer at bruge "ffmpeg -i blah.flv -f mp4 blah.mp4" til at se
YouTube-klip (hentet med youtube-dl).

Mvh.

--
"Lef ma nine imma Jeep" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 17-10-07 21:59

Adam Sjøgren wrote:

> Jeg plejer at bruge "ffmpeg -i blah.flv -f mp4 blah.mp4" til at se
> YouTube-klip (hentet med youtube-dl).

Jaeh. Jeg har det problem, at de film som mplayer ikke vil afspille, dem vil
ffmpeg heller ikke konvertere.

Det er ikke særligt mange - men det irriterer mig når jeg løber ind i det.

Xine spiller dem bare...

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

"HELP, THE PRICE OF INFORMATION HAS FALLEN AND IT CAN'T GET UP"

- http://www.shirky.com/writings/information_price.html

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 18-10-07 10:56

On Wed, 17 Oct 2007 20:39:33 +0200, Mads Bondo Dydensborg wrote:

> Jeg har en flv film, som mplayer ikke kan spise, men xine afspiller fint.
>
> Er det muligt at bruge xine til at rekode den fil til f.eks. en mpeg1? Eller
> noget andet som mplayer kan spise?

Jeg ville hellere forsøge at få mplayer til at afspille filmen. Har du
gjort noget i den retning, så som at installere alle codecs til mplayer?

Tomas