Script til at køre program på .pdf
Fra : desktop

Dato : 17-10-07 08:03

I kate har jeg defineret et script der kører pdflatex på en .tex fil:

cd "%directory" && konsole -e sh -c 'pdflatex "%filename"; printf "%s"
"Press any key to exit . . . "; read $dummy'

Men hvordan definere jeg et tilsvarende script som kører kpdf på den
..pdf fil der produceres?

cd "%directory" && konsole -e sh -c 'kpdf "%filename"; printf "%s"
"Press any key to exit . . . "; read $dummy'

Ovenstående fungere ikke da den åbner .tex filen i kpdf i stedet for den
producerede .pdf fil.

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 17-10-07 11:04

desktop wrote:

> [...]
> "Press any key to exit . . . "; read $dummy'
>
> Ovenstående fungere ikke da den åbner .tex filen i kpdf i stedet for den

Du skal have lavet %filename om til noget andet - hvad med at køre det
igennem sed og erstatte \.tex med \.pdf ?

Noget ala

'kpdf `echo "$filename" | sed "s/\.tex$/\.pdf$/"`; printf ...

Ovenstående forudsætter at der ikke er nogen mellemrum i $filename...

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Philosopher's syndrome: mistaking a failure of imagination for an insight
into necessity.
- Daniel Dennett (could also be said of others than philosphers)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-10-07 11:53

desktop <fff@sss.com> writes:

> Ovenstående fungere ikke da den åbner .tex filen i kpdf i stedet for
> den producerede .pdf fil.

Man kan bruge backpinger og basename til den slags filnavnsmasseringer.
--
Thorbjørn Ravn Andersen