Tæl udfra database
Fra : j p

Dato : 17-10-07 08:06

Hej

Jeg har en mysql database med følgende felter:
ID, KUNDEID, KLIK1, KLIK2, KLIK3, KLIK4, DATO

KLIK1...KLIK4 indeholder tallet 1 eller 0
DATO indeholder DateTime

Jeg vil nu gerne vis data fra fx. oktober for en kunde med samlet
antal klik.

Måned Total klik
--------------------------------
Aug 15
Sept 21
o.s.v.
--------------------------------

Hvordan skal min SQl sætning se ud ?

mvh

JP

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-10-07 08:36

"j p" <donner_63@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> KLIK1...KLIK4 indeholder tallet 1 eller 0
> DATO indeholder DateTime
>
> Jeg vil nu gerne vis data fra fx. oktober for en kunde med samlet

Hvad er meningen med felterne klik1 til klik4? Skal de lægges sammen -
hvorfor?

Anyway: Jeg har lavet det på denne måde i MS Access, og det b urde virke
nogenlunde på samme måde i mySQL såvidt jeg lige kan se:

SELECT Tabel1.KundeID, Year([Dato]) AS Aar, Month([dato]) AS Maaned,
Sum([Klik1]+[Klik2]) AS Klik
FROM Tabel1
GROUP BY Tabel1.KundeID, Year([dato]), Month([dato]);

Bemærk: Jeg inddrager feltet Aar fordi du ellers vil få lagt oktober 2007
sammen med oktober 2008.

Fra : j p

Dato : 17-10-07 10:08

> [...]
> GROUP BY Tabel1.KundeID, Year([dato]), Month([dato]);
>
> Bemærk: Jeg inddrager feltet Aar fordi du ellers vil få lagt oktober 2007

Hej

Tak for det, det virker super, men hvordan for jeg vist kliks for en bestemt
kundeid ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-10-07 13:49

> Hej
>
> Tak for det, det virker super, men hvordan for jeg vist kliks for en
> bestemt
> kundeid ?

Tilføj: WHERE kundeid = 123

Fra : j p

Dato : 17-10-07 14:23

Christian R. Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "j p" <donner_63@hotmail.com> wrote in message

> Tilføj: WHERE kundeid = 123

Fint, men hvordan får jeg en liste som denne

Måned Kliks
-----------------
April 10
Maj 9
Juni 15
osv.

med din kode ??

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-10-07 00:20

On 17 Oct 2007 13:23:13 GMT, j p <donner_63@hotmail.com> wrote:

>Fint, men hvordan får jeg en liste som denne
>
>Måned Kliks
>-----------------
>April 10
>Maj 9
>Juni 15
>osv.
>
>med din kode ??

Hvis jeg forstår dig ret, så tilføj:
ORDER BY Year([dato]), Month([dato])

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : j p

Dato : 18-10-07 09:06

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> On 17 Oct 2007 13:23:13 GMT, j p <donner_63@hotmail.com> wrote:

Hej jørn,

Jeg har en database med følgende felter:

ID, Kundeid, klik1, klik2, klik3, klik4, dato

Data i databasen: ex.

1,10000,0,1,0,0,2007-09-16 16:45:34
2,10000,1,0,0,0.2007-10-13 12:15:14
3,10010,1,0,0,0,2007-10-16 06:45:40
4,10000,0,0,0,1,2007-09-16 18:45:30

Der vil jeg gerne trække følgende ud for kundeid 10000

Måned klik
------------
sept 2
okt 1
-----------

mvh

Jp

Hvordan gør jeg det ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-10-07 09:28

> [...]
> 3,10010,1,0,0,0,2007-10-16 06:45:40
> 4,10000,0,0,0,1,2007-09-16 18:45:30
>

> Der vil jeg gerne trække følgende ud for kundeid 10000

Jeg har svaret på det - virker det ikke?

Fra : j p

Dato : 18-10-07 11:19

Christian R. Larsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "j p" <donner_63@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har svaret på det - virker det ikke?

jo til dels, men jeg er ikke en ørn til asp så jeg ved ikke hvordan
jeg få delt info fra hvert kundeid til hver mdr.

Fra : j p

Dato : 18-10-07 14:58

Alt funker nu, tak for hjælpen :)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-10-07 08:20

> Fint, men hvordan får jeg en liste som denne
>
> Måned Kliks
> April 10
> Maj 9
> Juni 15
> osv.
>
> med din kode ??

SQL er jo blot et sprog, der genererer et datasæt. Selve visningen er en sag
for ASP eller lignende.

Som en anden skribent er inde på, bør du sortere efter Maaned ved at tilføje
"ORDER BY Maaned", men resten af opgaven skal du klare i ASP.