AMD Geode LX og Red Hat?
Fra : JLo

Dato : 16-10-07 21:15

Jeg overvejer at købe en Soekris net5501, http://soekris.com/net5501.htm men
kan jeg være sikker på, at jeg kan installere en RHEL5 på den - er Red Hat
kompatibel med den eller core dumper den bare under install?

CPU'en er en AMD Geode LX, http://en.wikipedia.org/wiki/Amd_geode#AMD_Geode

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-10-07 22:43

On Tue, 16 Oct 2007 22:14:46 +0200
"JLo" <notavail@gmail.rem.invalid> wrote:

> Jeg overvejer at købe en Soekris net5501,
> http://soekris.com/net5501.htm men kan jeg være sikker på, at jeg kan
> installere en RHEL5 på den - er Red Hat kompatibel med den eller core
> dumper den bare under install?
Er soekris ikke en ARM arkitektur?
Mig bekendt understøtter Redhat ikke ARM, og har ikke gjort det forhen.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 16-10-07 23:02

Michael Rasmussen wrote:
> Er soekris ikke en ARM arkitektur?
> Mig bekendt understøtter Redhat ikke ARM, og har ikke gjort det forhen.

Fra linket: "Geode is a series of x86-compatible microprocessors..."

Så den ligger i kategorien "Det burde virke". Der står ikke noget om om
det er en 32 bit arkitektur (i386), men det kan jeg nu ikke se nogen
grund til at det ikke skulle være. Men hvis din favorit Red Hat version
har en kerne der matcher, så skulle det jo spille. Det vil i hvert fald
ikke være noget problem at bygge en sådan kerne.

/Jacob

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 16-10-07 23:10

On Tue, 16 Oct 2007 23:43:18 +0200, Michael wrote:

> On Tue, 16 Oct 2007 22:14:46 +0200
> "JLo" <notavail@gmail.rem.invalid> wrote:

> Er soekris ikke en ARM arkitektur?

Har Soekris lavet andet end x86-baserede computere?

<http://www.soekris.com/products.htm>

Mvh.

--
"Yeah, the revolution starts now Adam Sjøgren
In your own backyard" asjo@koldfront.dk