Hvilken distro til PPC?
Fra : Martin /Helsingør

Dato : 16-10-07 15:09

Vil gerne prøve Linux på min iBook G4, men hvilken distribution kan jeg få.
Har et godt øje til (K)Ubuntu, men kan ikke finde en version til PPC.

Kender I til en el. flere muligheder? Gerne med links til .iso.

På forhånd tak.

Martin /Helsingør

Fra : Sune Vuorela

Dato : 16-10-07 15:12

On 2007-10-16, Martin /Helsingør <mailme.nospam@gmail.com> wrote:
> Vil gerne prøve Linux på min iBook G4, men hvilken distribution kan jeg få.
> Har et godt øje til (K)Ubuntu, men kan ikke finde en version til PPC.

ubuntu har så vidt jeg husker discontinued ppc.

> Kender I til en el. flere muligheder? Gerne med links til .iso.

Men debian er altid en god mulighed.

/Sune

Fra : Ian

Dato : 16-10-07 15:48

Sune Vuorela <nospam@vuorela.dk> writes:

> ubuntu har så vidt jeg husker discontinued ppc.

Jeg synes det kører meget fint...
http://cdimage.ubuntu.com/ports/releases/7.04/release/

mvh Ian

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 16-10-07 15:51

On Tue, 16 Oct 2007 16:08:37 +0200, Martin wrote:

> Vil gerne prøve Linux på min iBook G4, men hvilken distribution kan
> jeg få.

Jeg kører Debian på min Mac Mini, det virker rigtigt fint, synes jeg.

<http://www.debian.org/CD/>
<http://ftp.se.debian.org/debian-iso/current/powerpc/iso-cd/>

Mvh.

--
"Yeah, the revolution starts now Adam Sjøgren
In your own backyard" asjo@koldfront.dk

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 16-10-07 18:40

Tak for input.

Jeg er allerede igang med Debian, den var hurtigst at hente

Vil dog også glæde mig til Ubuntu, tak for den Ian.

Og tak til jer andre.

Martin /Helsingør

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-10-07 18:50

"Martin /Helsingør" <mailme.nospam@gmail.com> writes:

> Vil gerne prøve Linux på min iBook G4, men hvilken distribution kan jeg få.
> Har et godt øje til (K)Ubuntu, men kan ikke finde en version til PPC.

Det er ikke længere en understøttet platform af selve Ubuntuprojektet.

Prøv at spørge Google om "ubuntu powerpc download", og se om det hjælper.
--
Thorbjørn Ravn Andersen