Ubuntu server 6.06 på Vmware GTX
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 14-10-07 07:37

Jeg kan ikke få en installation af Ubuntu Server til at boote efter
installation på VMWare. Den kommer til "Uncompressing Linux.... Ok
booting kernel", også hænger den og tager 100% CPU. Installere jeg i
stedet Ubuntu 6.06 Desktop udgaven er der ingen problemer - den flyver
bare. Jeg har prøvet at trykke på ESC under Grub, og det er kun mem-test
som fungere.

Nogen ideer til hvorfor Ubuntu Server ikke vil køre under VMWare GTX ?
Er der nogen som har det til at køre ?

Jørn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-10-07 07:58

Jørn Hundebøll <spamnews5@dblue.dk> writes:

> Er der nogen som har det til at køre ?

Interessant. Du kan eventuelt installere Desktop og så fjerne hele
GUI-laget - mener pakken hedder ubuntu-desktop.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 15-10-07 01:32

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Interessant. Du kan eventuelt installere Desktop og så fjerne hele
> GUI-laget - mener pakken hedder ubuntu-desktop.

Det er selvfølgelig en mulighed, men det var mere hvorfor den ikke boote
som interessere mig. Ud over valget af pakker, må der være en forskel i
opsætning af kernen. Det var også om jeg var den eneste med dette
problem, eller der faktisk var andre som havde observeret det.

Jørn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-10-07 05:55

Jørn Hundebøll <spamnews5@dblue.dk> writes:

> Det er selvfølgelig en mulighed, men det var mere hvorfor den ikke
> boote som interessere mig. Ud over valget af pakker, må der være en

Ah, du er en nysgerrig sjæl med tid og lyst, jamen så er det oplagte
at starte med at fejlmelde det til Ubuntu og høre hvad de har at
sige. De værdsætter nok man lige søger et par gange først for at se
om de allerede har set den.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-10-07 22:57

On Sun, 14 Oct 2007 08:36:48 +0200, Jørn Hundebøll
<spamnews5@dblue.dk> wrote:

> Nogen ideer til hvorfor Ubuntu Server ikke vil køre under VMWare GTX ?
> Er der nogen som har det til at køre ?

Mener du GSX? Jeg kører Ubuntu 6.06 Server på VMware Server (som GSX
hedder i dag) uden problemer. Host OS'et er også Ubuntu 6.06 Server.

-A

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 16-10-07 01:24

Asbjorn Hojmark wrote:

> Mener du GSX? Jeg kører Ubuntu 6.06 Server på VMware Server (som GSX
> hedder i dag) uden problemer. Host OS'et er også Ubuntu 6.06 Server.

Det er selvfølgelig på den gratis VMWare server jeg forsøger at køre
Ubuntu 6.06 på. Det er også Ubuntu 6.06 som host - dog en desktop udgave.

Men hvis det virker hos dig, må jeg gøre noget forkert ??

Hvilken version at VMWare server kører du ? Har du lavet noget særligt,
eller er dit setup plain vanilla ?

Jørn