MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
5.000 klager over Windows Vista
Fra : jama

Dato : 16-10-07 09:30

Nyhedsbreve | Nyhedsfeeds
Fandt denne artikel i Computerword

Alt for mange problemer
Consumentenbond har over fem uger registreret omkring 5.000 klager over
Windows Vista. De fleste af klagerne handler om dårlig understøttelse af
programmer og dårlig driverunderstøttelse af hardware.

Den hollandske forbrugerorganisation har på denne baggrund konkluderet, at
Vista simpelthen ikke erstabilt nok i brug til mange brugere endnu, og at
forbrugere derfor børhave krav på den samme service, der gives virksomheder
og andre købere af Business eller Ultimate-udgaverne af Vista.

Organisationen anbefaler i stedet, at forbrugere eksplicit beder om at få
Windows XP, når de køber en ny computer og anbefaler forhandlerne at give en
gratis udgave af Windows XP til kunder, der er utilfredse med Vista.
Mvh.Jama

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-10-07 09:41

"jama" <nonspam@mail.com> skrev :

>Alt for mange problemer

Nøjagtig det samme blev sagt om XP i 2001.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : KeNzO

Dato : 16-10-07 12:09

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Nøjagtig det samme blev sagt om XP i 2001.

Og om SP2 til XP

Fra : jama

Dato : 16-10-07 18:21

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Nøjagtig det samme blev sagt om XP i 2001.
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)

Det glæder mig I er så tilfredse med Vista, så forstår jeg sgu ikke Alle de
klager folk har over det. Og her er det ikke den Hollanske test jeg tænker
på, bare kig i de forskellige News.Gr. så ser I utilfredsheden. Folk klager
over langsomligheden, og et enormt stort styresystem, her rækker 2o GB. ikke
meget, bare til Systemmet alene. Og nu ikke noget med, at jeg ikke kender
det, jeg har kørt med det, og det var absulut ikke en forbedring iforhold
til XP. Og jeg er ligeglad med alle Jeres glædes hyl, Folk klager over det,
XP er ikke væltet af Pinden endnu, tværtimod, så går folk tilbage til XP.
Mvh.Jama

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-10-07 19:25

"jama" <nonspam@mail.com> skrev :

>Det glæder mig I er så tilfredse med Vista, så forstår jeg sgu ikke Alle de
>klager folk har over det.

Jeg har aldrig set en Vista i funktion, men kan heller ikke se
nogern grund til at skifte.

Så jeg ved ikke om jeg ville være tilfreds med den eller ej.

Men det var blot en konstatering, når der kommer et nyt OS, så
brokker folk sig altid over det.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Rado

Dato : 17-10-07 05:17

On Tue, 16 Oct 2007 20:25:25 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Men det var blot en konstatering, når der kommer et nyt OS, så
>brokker folk sig altid over det.

Det gjaldt bestemt ikke Win2000, den blev rost til skyerne af næsten
alle. Men det har jo nok en del at gøre med at folk var vant til Win98
og ME og alt det bøvl der var med dem.

Og Win2000 er nok stadig det mest stabile system MS har lavet endnu.

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : Jørgen E.

Dato : 17-10-07 20:04

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og ME og alt det bøvl der var med dem.
>
> Og Win2000 er nok stadig det mest stabile system MS har lavet endnu.

Det er den kun så længe man indordner sig under dens ret indskrænkede præmisser.

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-10-07 23:06

Jørgen E. skrev:

> Det er den kun så længe man indordner sig under
> dens ret indskrænkede præmisser.

Hvilke præmisser?

Hvad mangler du i Windows 2000?

Jeg vil give Rado ret i at 2000 er det mest stabile,
det går aldrig ned.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-10-07 23:11

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev :

>Jeg vil give Rado ret i at 2000 er det mest stabile,
>det går aldrig ned.

NT 4 var også utrolig stabil, men er jo desværre dybt forældet.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-10-07 23:40

Kerim Ellentoft skrev:

> NT 4 var også utrolig stabil, men er jo desværre dybt
> forældet.

Jeg er ikke helt med, hvorfor fremhæver du NT4?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-10-07 00:35

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev :

>Jeg er ikke helt med, hvorfor fremhæver du NT4?

Det er jo den 2000 og efterfølgerne er en videreudvikling af.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : jama

Dato : 18-10-07 00:10

> [...]
> og ME og alt det bøvl der var med dem.
>
> Og Win2000 er nok stadig det mest stabile system MS har lavet endnu.

Jeg må gi dig ret, Win 2000 er nok noget af det bedste Microsoft har
udgivet. Tænker selv på, om jeg skal smide den på igen, da den ikke bliver
angrebet så tit af Lort(Virus-Spy-etc) som Vista og XP, da disse folk ikke
gider lave disse progr. til 2000, da De sikkert mener, at ingen bruger den
mere.
Jama

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-10-07 22:21

"jama" <nonspam@mail.com> wrote in

> [...]
> med alle Jeres glædes hyl, Folk klager over det, XP er ikke væltet af
> Pinden endnu, tværtimod, så går folk tilbage til XP.

Da DOS 4 kom hylede folk op og mange holdt fast i DOS 3.3.

Selv da DOS 5 kom, holdt en del fast i DOS 3.3.

Da DOS 6 kom hylede folk op og mange holdt fast i DOS 5.

Da Win95 kom hylede folk op og mange holdt fast i Win3.1.

Da WinMillenium kom hylede folk op og mange holdt fast i Win98SE.

Da Win2000 kom hylede folk op og mange holdt fast i NT4.

Da XP kom hylede folk op og mange holdt fast i 2000.

Slap af. Det er helt naturligt. Et nyt system vil selvfølelig indeholde
en del nyskabelser/forbedringer, og forældet teknologi vil blive opgivet.
Det skal skabe problemer i en overgangsperiode.

Nogle synes det er spændende eller har behov for nyskabelserne. De
skifter. Alle andre kan med fordel blive hængende på WinXP (eller ældre).

Selv kørte jeg med DOS 5 på en enkelt maskine så sent som for 3-4 år
siden (jeg havde en FTN mailer kørende på den). Jeg kørte længe med
Win98SE på en spille computer (skiftede faktisk direkte til XP SP2 da den
kom), og har stadig en servermaskine med den mest stabile Windows der til
dato er lavet: Win2000.

Min seneste bærbare blev leveret med Vista Ultimate, så derfor har jeg nu
både Win2000, XP Pro og Vista Ultimate på mine maskiner. De opfylder hver
især et behov, men det er stortset kun Vista'en der gør lidt knuder ind
imellem. Endnu.

Fra : Finn

Dato : 17-10-07 01:44

On Tue, 16 Oct 2007 19:21:17 +0200, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

> [...]
>XP er ikke væltet af Pinden endnu, tværtimod, så går folk tilbage til XP.

Nu er der jo ikke nogen der tvinger dig til at bruge Vista, hvis du
ikke mener den er noget værd :)
Til gengæld skal du jo heller ikke bestemme hvorvidt andre må være
tilfredse med den.
Jeg har kørt med Vista siden den kom, og det er til dato det mest
stabile MS system jeg har haft (fra win 3.11).
Det skal dog siges at jeg ved samme lejlighed byggede en ny PC, med
henblik på at køre Vista. Der er ingen tvivl om at Vista kræver flere
ressourcer end XP, hvilket vil sige at man ikke bare hovedløst kan
erstatte XP med Vista uden en vis hardware opgradering.

Mvh
Finn

Fra : Akadut

Dato : 17-10-07 13:16

"Finn" <not_valid@ not_valid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ressourcer end XP, hvilket vil sige at man ikke bare hovedløst kan
> erstatte XP med Vista uden en vis hardware opgradering.

Til gengæld kan man jo sige, at nødvendige ressourcer, fx RAM og diske,
mindst er faldet i pris med en faktor 4 og Vistas krav er måske øget med en
faktor 2.

Fra : Max

Dato : 16-10-07 10:10

Hej

> [...]
> over Windows Vista. De fleste af klagerne handler om dårlig
> understøttelse af programmer og dårlig driverunderstøttelse af

Så er det jo faktisk ikke Vista de klager over, og nu fortælles
der jo heller ikke noget om hvor mange brugere der er ialt,
så 5000 fortæller jo ikke ret meget.

--
Mvh Max

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-10-07 12:05

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Så er det jo faktisk ikke Vista de klager over, og nu fortælles
> der jo heller ikke noget om hvor mange brugere der er ialt,

Nej det er da ikke MS's fejl at hardware producenterne ikke kan finde ud af
at lave driver,
og ang progarmmer jeg haft 2 program der ikke virkede et gammel beta program
til cd cover og
så Nero burn 7 men det blev opdateret meget hurtigt.

Da XP kom på gaden var der vist mange flere probs, det var vistr ikke før
SP2 der begyndte at virke optimalt,
og nej 5000 bruger er ikke mange i Holland, der er vel måske 500,000 der
bruger det idag i Holland.

Med min "gamle pc" ca 1½ år, har jeg aldrig haft en nemmere install alt
virker fra starten, selv lyd - grafik og netværk,
det gør det sku ikke i XP SP2.

Mvh
Kurt

Fra : ai

Dato : 16-10-07 10:21

Nøjagtigt som tidligere er skrevet:
Et nyt styresystem.. er som at lade sig operere af en 1.års
medicinstuderende,
der går ca 5-6 år før han er udlært.
Det har også taget ca 5 år for XP at få rettet alle fejl (sådan da )
Vista WAUW brølet har lagt sig.
Der burde være frit valg, XP eller Vista når man køber ny maskine,
istedt for det evindelige: "Vi anbefaler Windows Vista"
//ani

Fra : reno

Dato : 16-10-07 12:10

Ja jeg kan nu ikke sige noget dårligt om vista, jeg har kørt med den lige
siden den kom frem, og har ikke oplevet problemer af nogen art, men måske er
jeg bare heldig.
mvh. reno

Fra : KeNzO

Dato : 16-10-07 12:10

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> en
> gratis udgave af Windows XP til kunder, der er utilfredse med Vista.

Og ???

Fra : Lyrik

Dato : 17-10-07 15:22

On Tue, 16 Oct 2007 11:20:35 +0200, ai <anixyr@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> Der burde være frit valg, XP eller Vista når man køber ny maskine,
> istedt for det evindelige: "Vi anbefaler Windows Vista"
Så skal du ikke snydes for denne her:
http://images.apple.com/movies/euro/euro/getamac/getamac/apple-getamac-surgery_480x376.mov

Jeg tror det var "Negroponte" der sagde at alle styresystemerne inklusive
Linux og Mac var ved at blive fede. Samt at når man blev fed, så brugte
man det meste af sin energi til at flytte rundt på fedtet.

Den 26.oktober kommer Apple med sit nye styresystem "Leopard" beskrevet
som 10.5 i modsætning til det tidligere "Tiger" som har betegnelsen 10.4.

En hacker som allerede havde en kopi fra PirateBay skriver, at den nu
fylder 13 Gigabyte, hvor Tiger fyldte 8 Gigabyte. Selv om begejstrede
testere forsikrer om at det ikke kører langsommere, snarere tværtimod, så
er al denne opfedning ikke noget der tiltaler mig umiddelbart.

Jeg har selv prøvet "Vista". Den var for stor for den maskine jeg havde.
Den blev så langsom. Tilbage i XP gik det tjept igen. Så skal man have
glæde af "Vista" så skal hardwaren følge med.
Jeg syntes at den sejgeste var 64-bitsystemet. Skulle jeg køre med
Windows, bed jeg tænderne sammen og kørte med den. Den ekstra sikkerhed
den har og som jeg kan genkende i Mac-en, er den nødt til at have! Man kan
ikke lade programmer installere sig hvis de er en trussel for systemet. Og
man skal godkende alt som installerer sig. Ellers så smutter der
programmer ind igennem IE og ned på disken uden at man ved det. Det kan de
gøre i XP. Det kan de ikke i Mac og heller ikke i Vista er jeg overbevist
om. Så derfor er man nødt til at skifte til Vista på et eller andet
tidspunkt efter min mening.
Så de klager skal man tage med et gram salt. Jeg har lige rettet et par
småting på en venindes nye Vista-PC. Den kører fint nu siger hun. Den er
jo også flot, det betyder en del når man skal sidde og glo på den hver
dag.))
Så min konklusion er gamle PC-er= XP. Nye PC-er= Vista.

Jeg bruger lige nu Mac "Tiger" med dualboot i XP. Køreskolens programmer
er kun i Windows. DRM-wmv-filer kun i Windows...
Jeg tror fremtiden er multikulturel på PC-er. Jeg forestiller mig et
"basissystem" hvorpå de forskellige styresystemer kører i virtuelle
maskiner. Det havde været rart om ens "ungdomsprogrammer" kunne køre igen.
Mit yndlingsskakprogram, Sierras Powerchess, kan kun køre korrekt på
Windows 95. Den har jeg ikke i øjeblikket.
Men så skulle et sådant "basissystem" være en virkelig "slankebasse"-og
holde sig slank. og blive slankere og slankere indtil den var
"nano-slank!"))

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk