IP adresse forvirring ?
Fra : SpookiePower

Dato : 16-10-07 19:38

Jeg er lidt forvirreret omkring IP adressen på min computer.

Jeg har en Linksys router hvor jeg som IP-start
adresse har valgt 192.168.1.100. Jeg går udfra at
denne IP adresse er min computer, men går jeg ind
på min computer og skriver ipconfig siger den
192.168.1.101. Burde den ikke hedde 100 til sidst ?

Det som forvirrer mig, er at jeg forwarder en port
fra min router til min computer, og det virker kun
når jeg vælger IP adressen 192.168.1.100, skriver jeg
101 til sidst, ja så virker det ikke.

Kan i hjælpe mig her ?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-10-07 23:05

SpookiePower wrote:

> Kan i hjælpe mig her ?

Hvis du anvender portforwarding bør du anvende statiske IP-adresser på
dit LAN, idet Linksys'en flytter rundt på IP-adresserne til udstyret
efter forgodtbefindende. Bla. har jeg måttet sætte både min printer og
min ATA op med statiske IP-adresser for overhovedet at være sikker på
kontakt til dem...

Jesper Poulsen