Udelukke en bruger af debatforum?
Fra : @ndersen

Dato : 15-10-07 12:52

Hej!

Jeg håber det er rette forum, hvis ikke så undskyld.

Mit spørgsmål er: Kan man udelukke en bestemt bruger fra et forum, og i så
fald hvordan gøres det?
Forummet som benyttes er phpBB2 Plus 1.52

Mvh
@ndersen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-10-07 14:06

Den 15-10-07 13.51 skrev @ndersen følgende:

> Mit spørgsmål er: Kan man udelukke en bestemt bruger fra et forum, og i så
> fald hvordan gøres det?

De fleste forummer gør det muligt for administrator at blokere bestemte
brugernavne og/eller ip-adresser.

> Forummet som benyttes er phpBB2 Plus 1.52

Jeg kender ikke den udgave, men i phpbb2 2.0* logger du ind som
administrator. I menuen til venstre har du nederst en række muligheder
under Brugeradmin.

Du kan ikke forhindre, at personen går på biblioteket og opretter en ny
bruger i forummet. Du kan selvfølgelig efterfølgende blokere denne
bruger/ip-adresse, men så kan vedkommende finde andre computere at
skrive fra.

En anden mulighed er, at du sletter alle indlæg fra vedkommende (kræver
også administratorrettighed), så bliver han/hun vel efterhånden så træt
af det, at vedkommende opgiver ævred.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : @ndersen

Dato : 15-10-07 14:12

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> De fleste forummer gør det muligt for administrator at blokere bestemte
> brugernavne og/eller ip-adresser.

Kræver det ikke at brugeren har fast ip-adresse?

Som jeg forstår det, så får brugere med dynamisk ip-adresse, tildelt ny
ip-adresse hver gang de går på nettet. Men her tager jeg måske fejl?

Mvh
@ndersen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-10-07 14:43

Den 15-10-07 15.12 skrev @ndersen følgende:

> Kræver det ikke at brugeren har fast ip-adresse?

Både og. Du kan sagtens blokere ip-adressen, men det vil gå ud over
uskyldige, hvis vedkommende ikke har fast ip. Der er ikke andet for, end
at du må tjekke, om vedkommende altid skriver fra den samme ip-adresse.
Brugernavnet kan du blokere under alle omstændigheder, og du kan også
slette de enkelte indlæg, uden problemer.

> Som jeg forstår det, så får brugere med dynamisk ip-adresse, tildelt ny
> ip-adresse hver gang de går på nettet. Men her tager jeg måske fejl?

Mange har en semi-dynamisk ip-adresse, forstået på den måde, at de har
en dynamisk ip-adresse, men de får normalt altid tildelt den samme adresse.

Fra : @ndersen

Dato : 15-10-07 14:50

> [...]

> Brugernavnet kan du blokere under alle omstændigheder, og du kan også
> slette de enkelte indlæg, uden problemer.

Ok. Jeg takker mange gange for hjælpen!

Mvh
@ndersen

Fra : Martin

Dato : 15-10-07 17:30

Kim Ludvigsen wrote:

> Mange har en semi-dynamisk ip-adresse, forstået på den måde, at de har
> en dynamisk ip-adresse, men de får normalt altid tildelt den samme adresse.

Nemlig... jeg har dynamist IP-adresse, men min IP er ikke skiftet det
sidste årstid - selvom mit modem er blevet genstartet utallige gange,
pga fjernsynet hehe :)

Fra : @ndersen

Dato : 16-10-07 06:26

"Martin" <martin@aarhof.eu> skrev i meddelelsen

> Nemlig... jeg har dynamist IP-adresse, men min IP er ikke skiftet det
> sidste årstid - selvom mit modem er blevet genstartet utallige gange, pga
> fjernsynet hehe :)

Hvis man nu har lukket for en ip-adresse, kan vedkommende så skaffe sig en
ny?

Mvh
@ndersen

Fra : Leonard

Dato : 16-10-07 09:15

On Tue, 16 Oct 2007 07:26:14 +0200, @ndersen wrote:

> Hvis man nu har lukket for en ip-adresse, kan vedkommende så skaffe sig en
> ny?

Ja, det kan du ikke forhindre.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : @ndersen

Dato : 16-10-07 17:00

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Ja, det kan du ikke forhindre.

Ok. Takker for svaret!

Mvh
@ndersen

Fra : Susanne Christensen

Dato : 16-10-07 15:46

@ndersen <poul@andersen-guitarer.dk> skrev:
> [...]
>bestemt bruger fra et forum, og i så
>fald hvordan gøres det?
>Forummet som benyttes er phpBB2 Plus 1.52

Du kan inde i administrationsprogrammet ændre tilmeldingen til
dit forum, således at du skal godkende brugeren inden de bliver
aktiveret.

mvh
Susanne

Fra : Leif Neland

Dato : 28-11-07 09:57

"@ndersen" <poul@andersen-guitarer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fald hvordan gøres det?
> Forummet som benyttes er phpBB2 Plus 1.52

Hvis man er lusket, så kaster man en cookie i hovedet på den bruger, og
sørger for at hans indlæg kun bliver vist, når han præsenterer den cookie.

Man kunne også bare sørge for at hans indlæg kun bliver vist for ham selv,
når han er logget ind med sit brugernavn.

Så kan han svine alt det, han vil, og der er ingen der ser det.

Udsat for den totale ignorering, må man håbe han bliver ramt af dyb
depression, og forlader dit site i fladtrykt sindsstemning og aldrig bliver
set mere.

Leif