Tæl antal gange et tegn findes i tekst var~
Fra : Magnus

Dato : 16-10-07 20:20

Hvordan finder jeg lettest antallet af gange et tegn i en variable
indeholder et bestemt bogstav?

/Magnus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-10-07 23:15

Magnus skrev:

> Hvordan finder jeg lettest antallet af gange et tegn i en
> variable indeholder et bestemt bogstav?

Sammenlign længden af strengen med længden af strengen efter at du
har fjernet bogstavet:

Function countString(theString, theLetter)
countString = len(theString) - _
       len(Replace(theString, theLetter, "")
End Function

Funktionen kan udvides til også at håndtere forekomster af strenge
på mere end end ét tegn - det kræver bare at forskellen på
strenglængden før og efter erstatningen divideres med længden på
søgestrengen.

Husk at der funktionen skelner mellem store og små bogstaver - det
kan evt. omgås med et kald til lower.
--
Jens Gyldenkærne Clausen