Problemer med CDONTS
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 16-10-07 14:27

Hej,

Jeg har lidt problemer med at få cdonts til at makke ret. Når jeg sender en
HTML mail, opfører den sig underligt når der er æøåÆØÅ i. Jeg har nu kogt
det ned til at den fejler med følgende lille stump kode. Det er sådan set
ikke vigtigt at titlen indeholder æøå, problemet er jeg har en indtastnigs
form og den sender fint æøå med, men den afslutter med et "=" sidst i
mailen, lidt irriterende... nogle inputs ?

Det er kun den del af koden, men den relevante del skulle jeg mene :)

<%
HTML = "<html>"
HTML = HTML + "<head>"
HTML = HTML + "</head>"
HTML = HTML + "<title>æøåÆØÅ</title>"
HTML = HTML + "<body>"

HTML = HTML + "</body>"

HTML = HTML + "</html>"

myMail.Body = HTML
myMail.BodyFormat = 0

%>

pft. :)

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-10-07 00:31

"Anders Jacobsen" skrev i en meddelelse...
> Hej,
>
> Jeg har lidt problemer med at få cdonts til at makke ret.

CDONTS er uddateret. Kan ikke huske, hvad det hedder nu, men Microsoft laver
ikke opdateringer til den mere, og tilråder, man bruger andre muligheder.
Hvorom alting er

> Det er kun den del af koden, men den relevante del skulle jeg mene :)

Du skal rykke om på to linjer:

[...]

....mht. problemer med æøå - er det en dansk udbyder, du bruger, og er det
Chili-ASP eller MS? Hvad sker der, hvis du sætter en Doc Type og angiver
tegnsæt i ovenstående? Hjælper det at angive
SetLocale(1030)Øverst i dit asp?Rene skud. Men prøv at se ad.MVHRune Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-10-07 00:39

On Wed, 17 Oct 2007 01:31:24 +0200, "Rune Jensen"
<runeofdenmark@hotmail.com> wrote:

>CDONTS er uddateret.

Men den ligger alligevel mange steder.

>Kan ikke huske, hvad det hedder nu

CDOSYS eller vare CDO

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-10-07 23:06

"Jørn Andersen" skrev...

> Men den ligger alligevel mange steder.

Bruger den lystigt selv, og det virker fint - men jeg er jo nødt til at
oplyse det, ikk?

> CDOSYS eller vare CDO

CDONTS er vidstnok det eneste, som virker på Suns ASP, ja. Selvom jeg
efterhånden har svært ved at huske de forskellige sprogudgaver fra hinanden.
Under alle omstændigheder er det så ikke MS, man skal læse FAQen hos, når
man har one.com, men SUn.

MVH
Rune Jensen

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 17-10-07 13:44

> CDONTS er uddateret. Kan ikke huske, hvad det hedder nu, men Microsoft
> laver ikke opdateringer til den mere, og tilråder, man bruger andre
> muligheder.

Det er nu engang det min udbyder (one.com) stiller til rådighed.

> Du skal rykke om på to linjer:

Det giver samme resultat når jeg modtager mailen er koden i mailen følgende:

Ændre jeg title til ikke at indeholde æøå, så er alt ok.

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-10-07 22:58

> Det er nu engang det min udbyder (one.com) stiller til rådighed.

....fordi one.com kører Chili-ASP, og så er der ikke andre muligheder, det
har du ret i. Fair nok. Idéen med locale var en tanke, men locale er
vidstnok også problematisk på Suns ASP. Hvis intet virker, er det vidst
eksperter, som skal til

MVH
Rune Jensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-10-07 08:03

"Anders Jacobsen" <andersFJERN@baekkelunden.dk> wrote in message
> Hej,
> form og den sender fint æøå med, men den afslutter med et "=" sidst i
> mailen, lidt irriterende... nogle inputs ?

Ja:

Mail = "tekst" & vbCRLF & vbCRLF

vbCRLF fjerner =

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-10-07 08:05

> [...]
> sidst i mailen, lidt irriterende... nogle inputs ?
>
> Det er kun den del af koden, men den relevante del skulle jeg mene :)

Jeg bruger følgende stump kode til at udsende mail fra One.com:

Set objMessage =
Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")'CreateObject("CDONTS.NewMail")
objMessage.Host = "mailout.b-one.net"
objMessage.Subject = "Et eller andet"
objMessage.From = "aa@bb.cc"
objMessage.To = bb@cc.dd
objMessage.BodyFormat=0
objMessage.Body = "<html>Blablabla</html>" & vbcrlf & vbcrlf
objMessage.Send
set objMessage=nothing

Det virker med æøå