Billeder i CSS style sheet
Fra : ambient

Dato : 16-10-07 13:20

Jeg har følgende kode i mit style sheet:

td.header_column {
height: 75px;
vertical-align: middle;
color: #FFFFFF;
font-size: large;
background-image: url(../images/header2_bg.jpg);
background-position: top;

OK, det hele virker undtagen linjen: Background-image:
url(../images/header2_bg.jpg);, men det er kun når jeg uploader
via mit ftp progam. Når hjemmesiden ligger på mit skrivebord så
er der ingen problemer. Hvad er der galt og hvordan fixes det???

På forhånd tak

jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-10-07 13:40

ambient skrev:

> undtagen linjen: Background-image:
> url(../images/header2_bg.jpg);, men det er kun
> når jeg uploader via mit ftp progam.

Det er sandsynligvis noget med store og små
bogstaver, se http://html-faq.dk/1016.asp

Kom med et link til siden, ellers er det vanskeligt
at fejlsøge på den.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : ambient

Dato : 16-10-07 13:58

siden ligger på:

www.konspirationsteori.dk

jeg kan ikke finde nogen case-sensitive problemer, alt er skrevet
med små bogstaver.

Fra : Birger

Dato : 16-10-07 14:16

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Det er sandsynligvis noget med store og små
> bogstaver, se http://html-faq.dk/1016.asp
>
> Kom med et link til siden, ellers er det vanskeligt
> [...]

eller med stien.
.../ er et directory tilbage, og et lidt usædvanligt sted at hente billeder.

Birger

Fra : Birger

Dato : 16-10-07 14:36

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>>

> eller med stien.
> ../ er et directory tilbage, og et lidt usædvanligt sted at hente

http://www.konspirationsteori.dk/images/header2_bg.jpg

findes ikke..

Birger

Fra : ambient

Dato : 16-10-07 14:38

hmmm, jeg kan heller ikke få billederne ind på hjemmesiden hvis jeg flytter dem
over i samme mappe som stylesheet og bruger koden:

background-image: url(header2_bg.jpg);

Hvis jeg har et billede i samme mappe som stylesheet burde det så ikke virke,
det gør det bare ikke

Fra : Per Christoffersen

Dato : 16-10-07 15:18

"ambient" <dollarbill1000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> background-image: url(header2_bg.jpg);
>
> Hvis jeg har et billede i samme mappe som stylesheet burde det så ikke

Det skal være i samme mappe som websiden, - ikke CSS-filen.
Serveren udgår jo fra websiden når den kalder filen.

/Per

Fra : ambient

Dato : 16-10-07 15:19

Det virkede at lægge billederne i samme mappe som websiden

Tak for hjælpen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-10-07 16:28

Per Christoffersen skrev:
> "ambient" <dollarbill1000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det skal være i samme mappe som websiden, - ikke CSS-filen.
> Serveren udgår jo fra websiden når den kalder filen.

Ja, men referencen til baggrundsbilledet ligger
i CSS-filen. Så en reference til et baggrundsbillede
i en ekstern CSS-fil /skal altid/ være relativ til
til CSS-filens placering i folder-hierarkiet.

Så hvis CSS-filen beror i root/res/
og billedet beror i root/images/
er reference url(/images/bg.jpg);
eller url (../images/bg.jpg);

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Leonard

Dato : 16-10-07 15:18

On 16 Oct 2007 13:38:10 GMT, ambient wrote:

> Hvis jeg har et billede i samme mappe som stylesheet burde det så ikke virke,
> det gør det bare ikke

Jeg tror det skal ligge i samme mappe
som filen, der kalder stylesheetet, men jeg er ikke sikker.
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-10-07 20:36

Leonard wrote:

> Jeg tror det skal ligge i samme mappe
> som filen, der kalder stylesheetet, men jeg er ikke sikker.

Det er slet ikke nødvendigt. Man skal bare holde tungen lige i munden og se
til at få stien til billederne defineret korrekt set i forhold til
css-filens placering - som også Jørgen forklarede.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 16-10-07 15:28

> Hvis jeg har et billede i samme mappe som stylesheet burde det så ikke
> virke,
> det gør det bare ikke

Det ser da ud til at virke nu, så vidt jeg kan se.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 16-10-07 15:33

> Det ser da ud til at virke nu, så vidt jeg kan se.

Ovenstående er skrevet, før ambients indlæg kl. 16:19 var blevet hentet ind
i min nyhedslæser.