Slette bogstav i textbox vha. javascript
Fra : Thrane

Dato : 15-10-07 18:39

Hej

Jeg sidder og roder med en touchscreen og laver en side hvor man skal
tilmelde sig en nyhedsmail.
Jeg har noget kode der indsætter bogsatver/tal i en tekstboks, men jeg vil
også gerne have en "slette"- knap, så man kan slette et fejlbogstav.

Kan dette lade sig gøre?

Og måske endda pil frem og tilbage?

Pft.

--
Thrane

Fra : Birger

Dato : 19-10-07 17:17

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har noget kode der indsætter bogsatver/tal i en tekstboks, men jeg vil
> også gerne have en "slette"- knap, så man kan slette et fejlbogstav.

text = document.getElementById( 'textareaet').value;
// Her fjerner du den tekst der skal fjernes fra text
// hvilket i IE kan være ret besværligt
// men i Mozilla gøres relativt nemt
// mens det stort set er umuligt for andre browsere
document.getElementById( 'textareaet').value = text;

En anden måde kunne være at sende en karakter nummer 8 (backspace) til
boksen - hvilket burde kunne lade sig gøre på samme måde som du sender
almindelig tekst.

Birger