2.5" harddisc med LAN
Fra : phc

Dato : 16-10-07 09:49

hejsa

Findes der 2.5" externe HDs med LAN-tilslutning? Naturligvis gerne
helt uden PSU hvor den blot får strøm via LAN.

Jeg leder efter det billigeste i strømforbrug til en musikserver til
Sonos.
Umiddelbart ser det ud til, at selv en hel bærbar (med slukket skærm)
bruger mindre strøm end en 3.5" extern HD.

Mvh
Peter

Fra : Kim

Dato : 16-10-07 12:10

On Tue, 16 Oct 2007 01:48:31 -0700, phc <peterholm67@hotmail.com> wrote:

>Findes der 2.5" externe HDs med LAN-tilslutning?

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-10-07 12:22

phc wrote:

> hejsa
>
> Findes der 2.5" externe HDs med LAN-tilslutning? Naturligvis gerne
> helt uden PSU hvor den blot får strøm via LAN.

Du kan kun trække strøm via LAN hvis du har en PoE switch og den koster nok
mere end en switch/router løsning med indbygget 2.5" disk.

> Jeg leder efter det billigeste i strømforbrug til en musikserver til
> Sonos.
> Umiddelbart ser det ud til, at selv en hel bærbar (med slukket skærm)
> bruger mindre strøm end en 3.5" extern HD.

Min gamle Toshiba Protege 3440CT bruger 17 watt med slukket skærm. Mine 3.5"
diske bruger i snit 10 watt. Begge dele er målt incl. spild i PSU med samme
wattmeter (bibliotekets...).

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Anders Majland

Dato : 22-10-07 11:54

> [...]
> 3.5"
> diske bruger i snit 10 watt. Begge dele er målt incl. spild i PSU med

Linksys nslu2 med "langsom" 2,5" harddisk - 6,5watt