Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan kan jeg "suge" et billede
Fra : C. Nielsen

Dato : 15-10-07 21:46

Jeg leder efter en måde hvorpå jeg kan få et billede til at fremstå som om
det er ved at blive støvsuget ind i et rør. D.v.s at billedet skal trækkes
sammen på midten, som er det på vej ned i et hul.
Er der nogen der har kendskab til en teknik hvor denne effekt kan opnåes ?
Det optimale ville være at det kunne laves i illustrator, men måske vil
photoshop være mere egnet. Jeg har prøvet med PS filteret pinch and twirl ,
men det givver ikke rigtig den ønskede virkning. Jeg har CS3 udgaverne.
Jeg har også prøvet at google , men jeg tror ikke jeg søger på det rigtige -
nogen der har et bud på hvad det kunne hedde ?
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-10-07 06:35

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har også prøvet at google , men jeg tror ikke jeg søger på det
> rigtige - nogen der har et bud på hvad det kunne hedde ?

Prøv i Photoshop at vælge det lag, som billedet der skal suges ind i
støvsugeren er på. Gå i edit -> tranform -> distort nu kan du trække i
hjørnerne af billedet og få to af dem til at ramme kanten af støvsugerrøret.

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : C. Nielsen

Dato : 16-10-07 12:01

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> støvsugeren er på. Gå i edit -> tranform -> distort nu kan du trække i
> hjørnerne af billedet og få to af dem til at ramme kanten af

Hej Thomas.
Tak for dit svar.
Det er ikke helt det jeg har brug for, men jeg har arbejdet videre med de
forskellige filtre og er lige nu endt med et distortion filter + transform >
wrap + distortion twirl.
Jeg overvejer også om det er muligt at bruge displacement map, v.h.a. et
foto jeg har taget med noget krøllet stof - så jeg måske kan få noget
stoflighed og folder ind i billedet.
Billedet er vektorgrafik og meget stiliseret i flader af rene farver. det
skal helst se udsom om det bliver suget ind i røret, men fra midten af,
sådan at billedet krøller og folder. Det er en slags før / efter billede.
Hvis der er nogen der har en anden ide , vil jeg meget gerne hører, jeg er
ikke helt tilfreds med det jeg har lavet indtil nu.
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Esben

Dato : 17-10-07 07:10

> Hvis der er nogen der har en anden ide , vil jeg meget gerne hører, jeg er
> ikke helt tilfreds med det jeg har lavet indtil nu.

Radial blur med zoom kan måske bruges.

--
Esben

Fra : C. Nielsen

Dato : 18-10-07 11:46

"Esben" <esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> skrev
> "C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Radial blur med zoom kan måske bruges.

Tak for jeres input.
Jeg har løst opgaven, med et rent wrap filter som er trukket i de rigtig
retninger + ekstra farvelægning af
lys/skygge for at fremhæve suge og bølge effekten.
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen