Postnr opdelt i regioner med navne?
Fra : Jesper Lindstrøm

Dato : 15-10-07 08:22

Hej NG!

jeg søger et feed eller addon som udfra et postnr kan give mig om det
findes, hvilken region samt hvilken kommune der er tale om og eventuelt nabo
kommuner?

findes sådan et script/array eller feed til fri afbenyttelse?

Fra : Martin

Dato : 15-10-07 17:36

Jesper Lindstrøm wrote:
> [...]
> kommuner?
>
> findes sådan et script/array eller feed til fri afbenyttelse?

Postnr og by kan findes hos postdanmark, regioner og postnumre har intet
med hinanden at gøre, så derfor tror jeg egentlig ikke der er nogle
"offentlige" instanser der har udarbejdet dette.

Nabo kommuner... Hmm, jeg tænker...
Google Maps samt regions og kommune grænser som polylines (noget ala
<http://www.google.com/apis/maps/documentation/examples/polyline-geodesic.html>)
så ville det nok helt sikkert godt kunne lade sig gøre - jeg er næsten
med sikkerhed sikker på det ikke er lavet

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 15-10-07 18:11

Martin wrote:
> [...]
>
> så ville det nok helt sikkert godt kunne lade sig gøre - jeg er næsten
> med sikkerhed sikker på det ikke er lavet

Problemet er stadig - at så vidt jeg ved - kan et postnummer sagnes
sprede sig over en kommunegrænse...

Mvh
Johan

Fra : JMo.

Dato : 15-10-07 20:12

Jesper Lindstrøm wrote:

> jeg søger et feed eller addon som udfra et postnr kan give mig om det
> findes, hvilken region samt hvilken kommune der er tale om og
> eventuelt nabo kommuner?

Prøv via aws.oio.dk

Du skal dog have en hel adresse, da et postnummer kan dække over flere
kommuner.