Tabel i DIV med 100%
Fra : Harald

Dato : 14-10-07 19:55

Hvis man på denne side www.bogtorvet.net ligger en bog i kurven og går ind i
indkøbskurven så ses de bestilte bøger øverst i en tabel, jeg vil gerne have
denne tabel til at fylde hele bredden i DIV´en. Det virker fint med at sætte
tabellen til 100% bredde i Firefox men i IE går der kage i det, IE syntes
åbenbart at 100% skal være hele skærmens bredde så derfor bliver tabellen
for bred. Hvad gør man for at det virker både i Firefox og i IE?

/HK

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-10-07 21:59

"Harald" <noname@nomail.dk> skrev :

> [...]
>åbenbart at 100% skal være hele skærmens bredde så derfor bliver tabellen
>for bred. Hvad gør man for at det virker både i Firefox og i IE?

Med stor sandsynlighed fordi du bruger en ufuldstændig doc type,
der sætter IE i quirks mode.

Brug
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Se evt. http://www.alistapart.com/stories/doctype/ og
http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/

--