Løsningen på Danmarks allerstørste problem~
Fra : Martin

Dato : 01-10-07 20:26

.... er simpel.

For det er det jo udtaler Anders Fogh. De manglende hænder på
arbejdsmarkedet.

Kæft en gang pladder at lukke ud sir jeg bare. Hvis han endelige VILLE løse
problemet og der virkeligt ikke ER danskere nok til det arbejde som skal
gøres i den ene eller anden sammenhæng er løsningen forholdsvis nem.

Man opfordres jo i tv-spots til at give en tier til et barn i Afrika osv osv
osv.

Rigtig mange jobs i DK kan faktisk sagtens bestrides trods manglende dansk-
eller engelsk kundskaber. Man kunne jo bare begynde at importere fra de
forskellige ulande. Jeg er 100% sikker på at ret så mange afrikanere ville
være mega-lykkelige for tilbuddet og passe deres job til punkt og prikke -
UDEN at være kriminelle.

Man kunne eksempelvis forestille sig at en virksomhed med en for for støtte
fra staten tog bladet fra munden og sagde "vi mangler 10 medarbejdere",
hvordan får vi dem hvis der tilsyneladende ingen danskere er til jobbet?

I et samarbejde mellem fx røde kors, kommunen, og virksomheden er jeg sikker
på man let kunne finde 10 afrikanere som ville være mega-lykkelige for
ufaglærte stillinger. Der er seføli en oplærings-periode i ethvert job hvor
det er vigtigt at kunne kommunikere, men også den sag kunne støttes af
stat/kommune i en kort oplæringsperiode så jobbet er i hus, i form af en
tolk.

Sideløbende kunne man tilbyde dansk-undervisning på aftenkursus eller lign.
Ligeledes skulle kommune/stat sørge for en beskeden bolig når de kommer
(meget gerne lidt mere end en container indrettet som bolig!...

På den måde ville vi både være med til at løse en del af verdens fattigdom,
få øgede skatteindtægter på sigt, og ikke mindst gøre en gigantisk forskel i
de menneskers liv som jeg tvivler på en pose ris for 10 kr i afrika gør
udover at de bliver mættet nu og her.

Bare klæd folk ordenligt på til jobbet og luk dem ind, så skal i bare se,
så er der i al fald ingen ufaglærte stillinger som mangler arbejdskraft
mere.
Med et intensivt dansk/engelsk-kursus kunne man også relativt nemt uddanne
disse mennesker til stillinger i fx ældreplejen, hvor der jo også skriges
efter arbejdskraft. Man kan skrige så højt man vil men er der ikke mennesker
så skriger man for døve ører.

Og så er der også noget himmelråbende forkert i at højtuddannede udlændinge
forfordeles i systemet! Hvorfor skal deres uddannelsesniveau afgøre om de
må være her eller ej? En polsk læge er fx hjerteligt velkommen i DK fordi
denne er læge. Men det ændrer satme ikke en brik på at jeg ikke fattede en
brik af hvad hun sagde den da min kæreste skulle føde min datter.

Jeg er godt klar over at der nok vil blive en masse problemer mht asyl,
opholdstilladelse og meget mere, men så er det altså blot at ændre det
politisk.

Så er jeg 100% sikker på vi kunne få det halve af afrika til at besætte de
ufaglærte stillinger firmaerne mangler så meget, og hvad skulle der være
galt i det?

Der skal naturligvis indgås en aftale med de pågælende om at hvis der
"spottes" nogen former for kriminalitet eller lign så er det straks ud, da
det er et sidespor, ligesom man indgik en job-kontrakt inden man overhovedet
fik adgang til landet/boligen.

Det er nok venstre-fløjs-politik så det vil noget og DF støtter nok ikke
ideén, men ikke desto mindre kunne lidt menneskelig omtanke løse mange
problemer bureaukratiet.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 01-10-07 20:49

--
Hvor er du sød, Hans Skov Christensen fra DI kommer fluks og kysser dig i
røven.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-10-07 21:08

On Mon, 1 Oct 2007 21:26:11 +0200, Martin skrev:

> ... er simpel.
>
> For det er det jo udtaler Anders Fogh. De manglende hænder på
> arbejdsmarkedet.

Der mangler ikke hænder på arbejdsmarkedet. Der mangler højest
hænder, som vil arbejde til mindstelønnen; men det problem kan
løses ved at tilbyde mere i løn.

Alternativt kunne man øge fradraget for arbejdsindkomster
kraftigt og samtidig fjerne nogen af alle de andre idiotiske
skattefradrag.

Hvis det altså bare er "hænder" der mangler, vil ovenstående
løse problemet.

--
The less people know about how sausages and laws are made, the
better they'll sleep at night.

Fra : Jan

Dato : 02-10-07 03:55

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> løse problemet.
>
> --
> The less people know about how sausages and laws are made, the

Jep løn er løsningen men den er jo ikke steget mere end 1/10 af hvad den
burde de sidste 30 år.

Jan

Fra : Martin

Dato : 02-10-07 08:35

> Jep løn er løsningen men den er jo ikke steget mere end 1/10 af hvad den
> burde de sidste 30 år.

Ja mere i løn vil alle gerne have.

Men lad os tage et eksempel:

En SSA tjener fx 15000 kr pr mdr, der er 1000 af dem, men der er reelt behov
for 2000.

Vil i så på stå denne SSA kunne passe dobbelt så mange ældre hvis blot de
fik 20000 i løn i stedet?

At 5000 mere i løn ville få nok unge til at få lyst til at uddanne sig i
retning af ældre-omsorg-faget tillader jeg mig at tvivle stærkt på.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 02-10-07 08:56

Martin wrote:

> [...]
>
> At 5000 mere i løn ville få nok unge til at få lyst til at uddanne sig i
> retning af ældre-omsorg-faget tillader jeg mig at tvivle stærkt på.

Dels vil en højere løn gøre stillingen mere attraktiv og måske ligefrem
tiltrække nye SSA'ere, og dels ville en højere løn måske forhindre at de
1000 bliver til 500.

- cep

Fra : Martin

Dato : 02-10-07 09:21

> Dels vil en højere løn gøre stillingen mere attraktiv og måske ligefrem
> tiltrække nye SSA'ere,

En anelse mere attraktiv ja. men 20K er ikke nogen specielt høj løn i DK.
Jeg tror ikke på det alene får flere unge til at tænke "jubiii skifte bleer
på ældre det er lige noget for mig det vil jeg være!".

og dels ville en højere løn måske forhindre at de
> 1000 bliver til 500.

Måske. Jeg har ikke selv prøvet at være SSA´er, men hvis jeg var tror jeg
ikke at det afgørende for, om jeg blev eller gik var om der kom 13000 eller
15000 ind på kontoen efter skat.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 02-10-07 13:55

On Tue, 2 Oct 2007 10:20:56 +0200, Martin skrev:

> [...]
> ikke at det afgørende for, om jeg blev eller gik var om der kom 13000 eller

Men 20000 ville hjælpe på humøret for mange.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Jan

Dato : 02-10-07 14:43

> Men 20000 ville hjælpe på humøret for mange.

Ja samme som betjente får og det er ca. samme længde af uddannelse når man
tager alt med selvom selve uddannelsen til SSA ikke er så lang tager de
fleste HF eller Social og Sundhedshælper først.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-07 18:05

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com.removethis> skrev i en meddelelse

> Dels vil en højere løn gøre stillingen mere attraktiv og måske ligefrem
> tiltrække nye SSA'ere, og dels ville en højere løn måske forhindre at de
> 1000 bliver til 500.

Man må huske på, at i højrefløjens univers gælder lønnens størrelse som
tiltrækningsmiddel kun for de finere klasser.
Her skal der til gengæld millionlønninger til.

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 02-10-07 15:31

> [...]
>
> At 5000 mere i løn ville få nok unge til at få lyst til at uddanne sig i
> retning af ældre-omsorg-faget tillader jeg mig at tvivle stærkt på.

Det ville sikkert gøre at færre skred ved det første tilbud der kom, det
ville sikkert også gøre at færre _fravalgte_ faget allerede inden de
overhovedet begyndte at overveje hvad faget indebærer.
mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-07 18:00

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skattefradrag.
>
> Hvis det altså bare er "hænder" der mangler, vil ovenstående

Man behøver jo blot at lave en skattereform, der er anstændig i sin
opbygning.
Væk med fradrag.
Også for kapitalisterne.
Derved ville en helvedes masse DJØFere blive overflødige, og kunne sættes
til samfundsgavnligt arbejde.
Ligesom skatterne ville falde drastisk.

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 02-10-07 21:36

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Man behøver jo blot at lave en skattereform, der er anstændig i sin
> opbygning.
> Væk med fradrag.

Du har jo i denne gruppe hørt at det er fx er helt urimeligt at
folkeskolelærere kan købe en firma pc, selvom man i praksis ikke kan være
lærer uden at have pc og internet. Fx skal vi nu reserverer de forskellige
lokaler via pc, vi skal lave årsplaner på pc, elevplaner på pc osv osv.
Alligevel er noget så simpelt som en firma pc helt og aldeles lukket land,
end ikke engang en eller anden rabat ordning kan kommunerne tilbyde os, det
forbyder loven ganske enkelt.

Imens kan vi så ansatte i det private køre i firmabil, tale i firmatelefon,
få betalt nettet, få firmapc osv osv. Og så undrer man sig over at det er
svært at tiltrække offentligt ansatte.

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 13:47

> [...]
> firmatelefon, få betalt nettet, få firmapc osv osv. Og så undrer man sig
> over at det er svært at tiltrække offentligt ansatte.

Men næppe over, at de, der har glæde af disse reelt bistandsydelser fra
skatteborgerne, synes liberalismen er fin.
Væk med al den slags, der jo reelt er skattyderbetalt bestikkelse.

Egon

Fra : Kim2000

Dato : 01-10-07 21:35

> [...]
> dansk- eller engelsk kundskaber. Man kunne jo bare begynde at importere
> fra de forskellige ulande. Jeg er 100% sikker på at ret så mange

Man kunne også bare hæve beskæftigelsesfradraget til 100.000 og så ellers se
at få anvist folk arbejde. AF har været en joke i årevis.
mvh
Kim

Fra : Konrad

Dato : 02-10-07 00:16

Martin wrote:
> ... er simpel.
>
> For det er det jo udtaler Anders Fogh. De manglende hænder på
> arbejdsmarkedet.
(...)
> [...]
> mange afrikanere ville være mega-lykkelige for tilbuddet og passe
> deres job til punkt og prikke - UDEN at være kriminelle.

(bla bla bla)

Du mangler lige at forholde dig til noget som hedder overenskomster. Mange
tror at overenskomster kun handler om arbejdernes løn, men det handler så
sandelig også om om arbejdsgivernes kvalitetskrav. Baser du en forretning på
analfabetiske afrikanere. Mit gæt er at du bliver fattig, og må på
kontanthjælp.

Du mangler også lige at medkalkulere de øgede udgifter til

* kriminalitetsforsorgen. Afrikanere er kva deres opvækst/kultur mere
kriminelle. Det er et simpelt faktum som intet hat med racisme at gøre. Der
er ganske enkelt forskel på, hvad man opfatter som kriminelt i Danmark og så
f.eks Botswana.

* sundhedsområdet. Afrikanere er bærere af dyrere og mere udgiftstunge
sygdomme. Det er naturligvis ikke afrikanernes skyld, men det det danske
sundhedsvæsen som ikke er gearet til dette

Fra : Bo Warming

Dato : 02-10-07 01:10

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> * kriminalitetsforsorgen. Afrikanere er kva deres opvækst/kultur mere
> kriminelle. Det er et simpelt faktum som intet hat med racisme at gøre.

At formode ringere personlighed pga primitiv afrikansk kultur er
kulturracisme, og berettiget

> * sundhedsområdet. Afrikanere er bærere af dyrere og mere udgiftstunge
> sygdomme. Det er naturligvis ikke afrikanernes skyld, men det det danske
> sundhedsvæsen som ikke er gearet til dette

Visse sygdomme er biologisk betinget så her er du bioracist og igen på en
berettiget måde

Men hvis du mente at sort hud linker til hjerne med medfødte kriminelle
egenskaber er du bioracist på en måde, som der ikke er videnskabelig
berettigelse for

Fra : Martin

Dato : 02-10-07 08:32

Baser du en forretning på
> analfabetiske afrikanere. Mit gæt er at du bliver fattig, og må på
> kontanthjælp.

Nu talte jeg ikke om at basere en virksomhed udelukkende på afrikanske
analfabeter. Jeg taler om at de sagtens kan besætte og tilfredsstillene
passe de "idiot-jobs" som mange danskere går uden om. Fx på Junckers i Køge
findes der folk hvis job består i at stable gulvbrædder på en palle hele
dagen. Det tror jeg godt selv en afrikansk analfabet kan finde ud af.

> [...]
> Der
> er ganske enkelt forskel på, hvad man opfatter som kriminelt i Danmark og

Det er kun et sprøgsmål om på forhånd at aftale med afrikaneren at al form
for ulovligheder udover en p-bøde straks resulterer i en fly-billet retur.
Ikke noget med fængsel og alt det der, bare ud prompte. Så tror jeg de
fleste tænker sig om en gang mere inden de "spekullerer" i kriminelle baner
af den ene eller anden art.

> * sundhedsområdet. Afrikanere er bærere af dyrere og mere udgiftstunge
> sygdomme. Det er naturligvis ikke afrikanernes skyld, men det det danske
> sundhedsvæsen som ikke er gearet til dette

Du mener Aids og Ebola? Der er vist også danskere med aids, og de kan da
forholdvist let holde sygdommen nede. Ebola dør man af ret hurtigt så så
udgift-tungt er det heller ikke. Men altså man skal jo blot give dem en
helbredsundersøgelse først for at sikre de ikke fejler noget
alvorligt/uhelbredeligt.

De voldsomme syge kan jo ikke passe et job alligevel, så de skal jo slet
ikke herop for at arbejde og må dermed blive hjemme. En herarbejdende
mand/far/whatever kan så evt sende hjælp i form af penge til behandling i
Afrika af det syge familiemedlem.

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-07 18:11

> [...]
> hele dagen. Det tror jeg godt selv en afrikansk analfabet kan finde ud af.

Det kunne de nok sagtens.
Men glemmer du ikke at fortælle, hvor de, der idag stabler brædder, så skal
sendes hen?

Helt uafvidende måske, er du kopmmet til at åbenbare arbejdsgivernes og
deres borgerlige lakajers egentlige formål?
Nemlig at få importeret en flok skruebrækkere til at trykke lønningerne?

Mangler fabrikkerne arbejdskraft, må kapitalisterne sørme til lommerne.
Enten med løn, eller i form af maskiner, der kan afløse menneskektraft.

Egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-10-07 07:09

"Martin" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
>
> Det er nok venstre-fløjs-politik så det vil noget og DF støtter nok
> ikke ideén, men ikke desto mindre kunne lidt menneskelig omtanke løse

He he, din begejstring for afrikanere, gælder det også muslimske afrikanere
? Til din oplysning kan jeg fortælle dig at Islam er overordentligt udbredt
i Afrika, især i den østlige del af Afrika. Hvad med deres afkom ? Det er
jo i reglen ikke gæstearbejderne som er de kriminelle men deres poder, sådan
har det i hvert fald været med dem som kom hertil i slutningen af 1960´erne
og gennem 1970, erne. Skal disse nye gæstearbejdere så smides ud af Danmark
hvis deres poder ikke kan finde ud af det med lovgivningen i DK ?

Nå jeg stiller alle disse spørgsmål, så er det fordi at højrefløjserne, især
de rabiate af dem som jo er stærkt overrepræsenteret her i dk.politik, hele
tiden tordner op om fremmedetnisk kriminalitet.

--
Kim Larsen
Tag et kig på: http://dokusiden.port5.com/ground69.htm

Fra : Martin

Dato : 02-10-07 08:42

> He he, din begejstring for afrikanere, gælder det også muslimske
> afrikanere
> ?

Det var bare et eksempel. Det kunne for den sags skyld være grønlændere
eller asiater, jeg brugte afrika som eksempel fordi det kontinent generelt
set er verdens fattigste, og jeg er sikker på at rigtig mange afrikanere
ville blive mega-glade for et job til 100 kr /time

Til din oplysning kan jeg fortælle dig at Islam er overordentligt udbredt
> i Afrika, især i den østlige del af Afrika.

Hov hvorfor nu blande religion ind? De må for min skyld gerne være muslimer,
hinduer, buddister, græsk-katolske, kristne og hvad det al sammen hedder. Så
længe de ikke begår kriminalitet pga af det (som fx kaste med bomber)

Hvad med deres afkom ? Skal disse nye gæstearbejdere så smides ud af
Danmark
> hvis deres poder ikke kan finde ud af det med lovgivningen i DK ?

Man kunne lave en klippekort-ordning så ved 3 klip røg hele banden ud, ja.
Så tror jeg sgu nok forældrene ved 1. klip skal få banket ind i knolden på
afkommet at i DK begår man IKKE kriminelle handlinger. Det er jeg ret sikker
på.

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-10-07 12:54

> [...]
> ud, ja. Så tror jeg sgu nok forældrene ved 1. klip skal få banket ind
> i knolden på afkommet at i DK begår man IKKE kriminelle handlinger.

Hvor er jeg dog glad for at du ikke er en af lovgiverne i dette land. DF er
også snart sat udenfor indflydelse, så det går den rigtige vej.