Private skal betale for erhvervslivet
Fra : dktekno

Dato : 01-10-07 14:33

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8807686.html

Hvorfor skal almindelige forbrugere betale for, at erhvervslivet kan få det
billigere?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-10-07 14:56

On Mon, 1 Oct 2007 15:33:29 +0200, dktekno skrev:

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8807686.html
>
> Hvorfor skal almindelige forbrugere betale for, at erhvervslivet kan få det
> billigere?

Det var dog en skrækkelig mængde serviceforringelser parret
med stærkt stigende priser, som det overskudsgivende
PostDanmark nu gennemfører.

Tjah ... for ikke så længe siden startede privatiseringen af
PostDanmark ved at sælge en trediedel af selskabet via et
no-bid salg til en engelsk hedge fund.

Det er en ren skandale hele vejen igennem; men liberalisterne
herinde må jo principielt elske den slags lort.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : Sten Schou

Dato : 01-10-07 17:30

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det er en ren skandale hele vejen igennem; men liberalisterne
> herinde må jo principielt elske den slags lort.

Send en e-mail i stedet for snailmail.

Hilsen Sten

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-10-07 17:37

On Mon, 1 Oct 2007 18:29:46 +0200, Sten Schou skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Send en e-mail i stedet for snailmail.

Det glæder mig, du vil være med til at debattere; men hvordan
sender jeg niecens glemte yndlingshårspænde vha. e-mail?

--
Father Christmas and the Tooth Fairy are part of the charm of
childhood. So is God. Some of us grow out of all three. -

Fra : Sten Schou

Dato : 01-10-07 19:09

> Det glæder mig, du vil være med til at debattere; men hvordan
> sender jeg niecens glemte yndlingshårspænde vha. e-mail?

Med de nye portotakster, og prisen på et hårspænde, så der det nok billigere
at hun køber et nyt hårspænde, så kan hun alti få sit yndlingsspænde, næste
gang hun besøger dig.

Hilsen Sten

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-10-07 20:06

On Mon, 1 Oct 2007 20:08:49 +0200, Sten Schou skrev:

> [...]
> at hun køber et nyt hårspænde, så kan hun alti få sit yndlingsspænde, næste

Vi er altså enige om, at PostDanmark er blevet ringere.

--
?If a Gentile hits a Jew, the Gentile must be killed.? -
Sanhedrin 58b

Fra : Sten Schou

Dato : 01-10-07 20:33

> Vi er altså enige om, at PostDanmark er blevet ringere.

Det skal jeg (næsten) ikke kunne sige, da jeg så godt som aldrig bruger dem.

Hilsen Sten

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-10-07 21:09

On Mon, 1 Oct 2007 21:32:48 +0200, Sten Schou skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Det skal jeg (næsten) ikke kunne sige, da jeg så godt som aldrig bruger dem.

Det skulle undre mig om ikke PostDanmark ligger vejen forbi
din postkasse de fleste af ugens dage.

--
?The price good men pay for indifference to public affairs is
to be ruled by evil men.? - Platon

Fra : Sten Schou

Dato : 01-10-07 21:23

> On Mon, 1 Oct 2007 21:32:48 +0200, Sten Schou skrev:

> Det skulle undre mig om ikke PostDanmark ligger vejen forbi
> din postkasse de fleste af ugens dage.

Det gør de, men det er post TIL mig, ikke FRA mig.

Hilsen Sten

Fra : Kim2000

Dato : 01-10-07 21:33

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Det gør de, men det er post TIL mig, ikke FRA mig.

Tja, i "gamle dage" dvs. i halvfemserne fik jeg posten kl. 9-10 stykker, da
jeg var dreng læste min far posen mens vi spiste morgenmad inden jeg skulle
i skole, altså inden kl. 8. I dag havde jeg et møde til 1530 og der kunne
jeg hilse på posten der forlod byen, og det er slet ikke usædvanligt, om
lørdagen er posten tidligt fremme, dvs. inden kl 13-14 stykker. Tilgengæld
er det blevet dyrt, endda rigtig dyrt, at benytte dem, specielt til pakker.

I 2006 kunne det bedre betale sig for trykkeriet at sende forlagets bøger
til Tyskland og derfra videre til de danske modtagere.

mvh
Kim

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-10-07 18:44

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i en meddelelse

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Send en e-mail i stedet for snailmail.

E-mail er snailmail! Det siger de unge mennesker i min omgangskreds.
Messenger og SMS er den eneste rigtige måde at kiommunikere på.

Jan

Fra : Sten Schou

Dato : 01-10-07 19:10

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> E-mail er snailmail! Det siger de unge mennesker i min omgangskreds.
> Messenger og SMS er den eneste rigtige måde at kiommunikere på.

SMS duer ikke for mit vedkommende, jeg kan aldrig finde mine briller.....

Hilsen Sten

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-10-07 20:08

> SMS duer ikke for mit vedkommende, jeg kan aldrig finde mine briller.....

Så ligner vi hinanden

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-07 16:07

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er en ren skandale hele vejen igennem; men liberalisterne
> herinde må jo principielt elske den slags lort.

Man erindrer jo, hvorledes disse personager i sin tid påstod, at
privatisering ville givemindre priser samt bedre service.

Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 01-10-07 15:10

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8807686.html
>
> Hvorfor skal almindelige forbrugere betale for, at erhvervslivet kan
> få det billigere?

citat:

Men Færdselsstyrelsen, der er kontrollerende myndighed for Post Danmark, har
godkendt forhøjelsen,

Hvad i hele hule helv... har færdselsstyrelsen med post dk at gøre for ???

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-10-07 16:23

N_B_DK skrev den 01-10-2007 16:10:
> [...]
> har godkendt forhøjelsen,
>
> Hvad i hele hule helv... har færdselsstyrelsen med post dk at gøre for ???

Postdanmark hører under Transport- og Energiministeriet

http://www.faerdselsstyrelsen.dk/sw22858.asp

Loven er godt nok fra 2002, hvor transport- og energiministieret hed:
trafikministeriet.

med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 01-10-07 15:21

On Mon, 1 Oct 2007 15:33:29 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8807686.html
>
>Hvorfor skal almindelige forbrugere betale for, at erhvervslivet kan få det
>billigere?

Det er da ikke noget nyt princip.
Hvem, tror du, sørger for bankernes overskud? Erhvervslivet eller
småsparerne?

Fra : Kim2000

Dato : 01-10-07 18:35

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8807686.html
>
> Hvorfor skal almindelige forbrugere betale for, at erhvervslivet kan få
> det
> billigere?

Da jeg i 1995 startede AMIGA, et computerblad, var det på 32 A4 sider, og
det kostede 5,50 kr. at sende ud. Da bladet lukkede som abb. blad i 2004
kostede det 15 kroner at udsende de 32 sider. Gad vide hvor mange andre
tjenester der er steget i pris med godt 200%.

Mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 45 er udkommet

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-07 16:06

> [...]
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8807686.html
>
> Hvorfor skal almindelige forbrugere betale for, at erhvervslivet kan få

Det er jo hele ideen med borgerlig politik.
Vidste du ikke det?

Egon