Rygere skodder bankospil
Fra : Pjensen73

Dato : 28-09-07 23:23

Bankospillerne bliver væk fra banko, fordi de ikke længere må ryge. En
forventelig udvikling, siger forsker

Nu når anti-rygerne har fået rygeforbud i bankohallerne, hvorfor tager
anti-rygerne så ikke til banko, nu når rygerne ikke kommer der og genere
dem med røg?

Fra : Peter Heide

Dato : 28-09-07 23:30

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
> Bankospillerne bliver væk fra banko, fordi de ikke længere må ryge. En
> forventelig udvikling, siger forsker

Det er virkelig en nyhed du kommer med dér.
Fantastisk som højrehatte går op i bankospil.

Fra : Tim Petersen

Dato : 29-09-07 00:23

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
>>

> Det er virkelig en nyhed du kommer med dér.
> Fantastisk som højrehatte går op i bankospil.

Nu er jeg ikke lige gammel tante nok til at gå op i banko-spil, men din
kommentar må være kvartalets mest idiotiske.... og det siger ikke så lidt, i
den her gruppe.

"højrehatte går op i bankospil".... rotfl )

Især, taget i betragtning af, at banko-spil er for afdankede sossere, der er
blevet aflagt fra skibsværftet eller gamle Danfoss'ere, der ikke længere har
deres tillidsmand at se op til

OMG hahaha

Tim

Fra : Peter Heide

Dato : 29-09-07 00:31

"Tim Petersen" <thpetersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> er blevet aflagt fra skibsværftet eller gamle Danfoss'ere, der ikke
> længere har deres tillidsmand at se op til

Ja , "OMG" Tim, din stupide nar. Det er jo ligesom at banko-emnet
har været fremme før:

forøvrigt ; tak for hjælpen N_B_DK, altså...hvad sker der hér ???

Fra : Tim Petersen

Dato : 29-09-07 00:40

> "Tim Petersen" <thpetersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja , "OMG" Tim, din stupide nar. Det er jo ligesom at banko-emnet
> har været fremme før:

LOL Har "banko-emnet" været oppe før??? hahahahahahaha
))))))))))))))

BANKO-EMNET ))))))))))

Griner stadig ))

Tim

Fra : Peter Heide

Dato : 29-09-07 00:47

> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message

> LOL Har "banko-emnet" været oppe før??? hahahahahahaha
> [...]
S.A.Thomsen ? Eller en wannabe ?

Fra : Tim Petersen

Dato : 29-09-07 02:59

> "Tim Petersen" <thpetersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> S.A.Thomsen ? Eller en wannabe ?

LOL... har han også givet dig tørt på?

Tim

Fra : Peter Heide

Dato : 29-09-07 03:41

> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message

> LOL... har han også givet dig tørt på?

Har du givet mig tørt på ?

Fra : Tim Petersen

Dato : 29-09-07 07:21

> "Tim Petersen" <thpetersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Har du givet mig tørt på ?

Ja, hvor væmmeligt det end må synes!

Tim

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 08:53

On Sat, 29 Sep 2007 01:46:49 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>S.A.Thomsen ? Eller en wannabe ?

Hvorfor skal jeg nu blandes ind i det...???

Fra : Tim Petersen

Dato : 29-09-07 09:12

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote in message

> Hvorfor skal jeg nu blandes ind i det...???

Aner det ikke... han ser vist op til dig... det er helt almindeligt blandt
mindre bemidlede, at have en helte-figur... det er nu blevet dig, tillykke.
Jeg tror du skal betragte det lidt lissom' at ha' en labrador ell. sårn'.

Men... for alt i verden... snak ikke banko med ham... han er helt vild med
det!

Tim

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 09:23

On Sat, 29 Sep 2007 10:11:53 +0200, "Tim Petersen"
<thpetersen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg tror du skal betragte det lidt lissom' at ha' en labrador ell. sårn'.

Det lyder rimeligt, for jeg kan ikke fordrage husdyr... ))

>Men... for alt i verden... snak ikke banko med ham... han er helt vild med
>det!

Det er jeg heldigvis IKKE.... ))

Fra : Peter Heide

Dato : 29-09-07 21:44

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i meddelelsen

> Hvorfor skal jeg nu blandes ind i det...???

Fordi din skrivestil er meget lig Tim's barnlige brug
af smileys.

)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Fra : Peter Heide

Dato : 29-09-07 21:48

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i meddelelsen

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i meddelelsen

> Fordi din skrivestil er meget lig Tim's barnlige brug
> af smileys.
>
> )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

.....måke et identitetsskift . Men det var det så ikke. I skriver
bare begge to som min 11 årige niece.

Fra : Tim Petersen

Dato : 29-09-07 22:35

> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i meddelelsen

> ....måke et identitetsskift . Men det var det så ikke. I skriver
> bare begge to som min 11 årige niece.

Hahahahaha.... banko-emnet )

Tim

Fra : Peter Heide

Dato : 29-09-07 23:07

> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message

> Hahahahaha.... banko-emnet )
>
> Tim
Det er sgu' da herligt at du kan morer dig over sådan noget. Så for
din skyld Tim. Hér er een til :

Bingo-emnet.

Fra : Tim Petersen

Dato : 29-09-07 23:25

> "Tim Petersen" <thpetersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er sgu' da herligt at du kan morer dig over sådan noget. Så for
> din skyld Tim. Hér er een til :
>
> Bingo-emnet.

Er det endnu et emne, der har været oppe før, i dk.politik?

Tim

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-09-07 03:17

"Peter Heide" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Det er virkelig en nyhed du kommer med dér.
> Fantastisk som højrehatte går op i bankospil.

Det er måske sådan DF finansierer valgkampen, hvem ved...

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart

Fra : Peter Heide

Dato : 29-09-07 03:49

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Peter Heide" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Det er måske sådan DF finansierer valgkampen, hvem ved...

De har ihverttilfælde et eller andet kørende med bankospil. Bliver
mægtig sure når man kommer til at nævne emnet.

Jeg tror du er inde på det rigtige

Fra : Tim Petersen

Dato : 29-09-07 07:23

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen

> De har ihverttilfælde et eller andet kørende med bankospil. Bliver
> mægtig sure når man kommer til at nævne emnet.

Hahahaha, du har et eller andet med BANKOSPIL hva?

> Jeg tror du er inde på det rigtige

YEAH BABY.... DF finansierer ALLE BANKOSPIL i Danmark!!!

HAHAHAHA )))))

im

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 29-09-07 09:25

Kim Larsen formulerede lørdag:
> "Peter Heide" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Det er måske sådan DF finansierer valgkampen, hvem ved...

Her i kommunen er det S der bruger det til at skrabe finanser ind, men
godt forsøg
Kai

Fra : Jens G

Dato : 29-09-07 11:43

On Sat, 29 Sep 2007 10:25:13 +0200, Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

>Her i kommunen er det S der bruger det til at skrabe finanser ind, men
>godt forsøg

Det gør S også i Ballerup, hvor jeg bor.

Derudover er der nogle sportsklubsstøtteforeninger som samler penge
ind ved bankospil. Og mindst en af dem har indstillet aktiviteterne.
Jeg er ikke klar over om S har stoppet deres bankospil efter
rygeforbuddet.

Det har forøvrigt været forbudt at ryge i kommunalt ejede bygninger i
Ballerup kommune længe inden rygeloven trådte i kraft.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 29-09-07 12:38

Jens G skrev:

> [...]
>
> Det har forøvrigt været forbudt at ryge i kommunalt ejede bygninger i
> Ballerup kommune længe inden rygeloven trådte i kraft.

Det var det også i Herlev, men de fik en dispensation til uge 43 i
2006, fordi....trommehvirvel....bankofolkene typisk bor i
haveforeninger om sommeren, så man kunne ikke være sikker på at de
berørte havde læst lokalavisen med reglerne lol
Kai

Fra : ben9

Dato : 29-09-07 14:47

Fister Løgsovs wrote:

> [...]
> fordi....trommehvirvel....bankofolkene typisk bor i haveforeninger om
> sommeren, så man kunne ikke være sikker på at de berørte havde læst

i stedet for baknospil ku de jo bli faste skribenter på dk.politik - så
ku de jo osse højne niveauet lidt

Fra : Pjensen73

Dato : 28-09-07 23:56

Den Sat, 29 Sep 2007 00:30:21 +0200 skrev Peter Heide:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
>>

> Det er virkelig en nyhed du kommer med dér. Fantastisk som højrehatte
> går op i bankospil.

Jeg finder en artikel på dr.dk. Hvordan kan du få det til at alle
højrefolk går til banko?
Nej, nu gider folk ikke at gå til banko, fordi man ikke må ryge. Nu har i
anti-rygere og vensterorienterede mulighed for at gå til banko, uden at
blive generet af røg og højrefjolser. Hvorfor begynder du ikke at gå til
banko? Du kan jo tage brosten med og bruge dem som brikker

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-09-07 09:31

On 28 Sep 2007 22:55:47 GMT, Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com>
wrote:

> [...]
>blive generet af røg og højrefjolser. Hvorfor begynder du ikke at gå til
>banko? Du kan jo tage brosten med og bruge dem som brikker

Heide spiller ikke engang Ludo, da han end ikke har fire brikker at
flytte rundt med.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-10-07 22:36

On Sat, 29 Sep 2007 10:30:35 +0200, Hr. Jensen skrev:

> Heide spiller ikke engang Ludo, da han end ikke har fire brikker at
> flytte rundt med.

Han ville også blive vildt hysterisk over konceptet med at
blive "slået hjem".

--
If you've got them by the balls, their hearts and minds will
follow. - John Wayne

Fra : N_B_DK

Dato : 29-09-07 00:13

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Nu når anti-rygerne har fået rygeforbud i bankohallerne, hvorfor tager
> anti-rygerne så ikke til banko, nu når rygerne ikke kommer der og

MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
http://www.youtube.com/watch?v=qORF1V-a8Ng&mode=related&search=

Fra : Pjensen73

Dato : 29-09-07 02:13

Den Sat, 29 Sep 2007 01:12:37 +0200 skrev N_B_DK:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message

> News:46fd1ad7$0$90267$14726298@news.sunsite.dk

Nå for faen... Den tråd havde jeg ikke lige set. Læser ikke alle tråde.

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-09-07 03:16

"Pjensen73" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

Så bliver der mere gang i TV-banko

Fra : N_B_DK

Dato : 29-09-07 09:37

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Så bliver der mere gang i TV-banko

Jeg tvivler, der er ikke ret meget socialt over tv banko.

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-09-07 14:50

"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Jeg tvivler, der er ikke ret meget socialt over tv banko.

Nej men der ryges til den helt store lungekræft.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 12:44

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Nej men der ryges til den helt store lungekræft.
>
> --
> Kim Larsen

Ja, det er vel nok godt, at asketerne gør så meget for folkepensionister, så
de ikke ryger sig ihjæl, men leve rigtig rigtig længe--

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 13:40

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Pjensen73" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Så bliver der mere gang i TV-banko

Underlige opfdattelser, man må lægge øjne til.
Du må vlre et "storbyfjols"?

Og temmelig uvidende forøvrigt om livet på landet.

Lad os tage pensionistforeningerne som exempel.
I stedet for de kvalmende skrål om afdankede sosser og lignende, som
wannabee "kulturelle" antirygere har fremhævet.

Pensionistforeninger er sociale foreninger, hvor der arrangeres busture,
teaterture og lignende for gamle mennesker.
For at financiere dette, skal der penge i kassen.
Kontingentet må, af indlysende årsager, holdes lavt.
En måde at financierer arbejdet på, er bankospil.
Under dette er der selve spillet, men sandelig også det sociale samvær.

Mange, ja vel de fleste, at deltagerne er rygere.
Nu må de, på grund af nogle mærkværdige asketer med diktatoriske træk, ikke
ryge under dette samvær.

Hvad tror "man" lige, bliver resultatet af dette?

Eller hvad med de spisninger på kroerne, der er et væsentligt element i
udflugterne?

Tror man nogen gider deltage i sådant mere?

I det hele taget er der langt flere følger af dette akademikerprojekt, end
nogen har tænkt på.
Tilsyneladende har "man" alene focuseret på værthuse og lignende, hvor "man"
jo ikke selv kommer.

Ligeledes skal små lokale fodboldklubber og lignende nok komme til at mærke
konsekvenserne af storby cafelattegenberationens idioti og herskesyge.

Til nu har vi kun set krusningerne på overfladen.

Egon

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 29-09-07 09:24

Følgende er skrevet af Pjensen73:
> [...]
>
> Nu når anti-rygerne har fået rygeforbud i bankohallerne, hvorfor tager
> anti-rygerne så ikke til banko, nu når rygerne ikke kommer der og genere

Hvis rygningen er det bærende element for at banko er en succes, så har
de haft et for svagt grundlag, og ikke nogen eksistensberettigelse,
IMO.
Her i kommunen er det Soc. der arrangerer banko, så det må være noget
venstrefløjs-noget
Hvis de finder de rette lokaler og laver en rygeklub med indlagte
banko-spurter, så burde der ikke være noget til hinder for det.
Som ryger, kunne jeg personligt ikke drømme om at gå til banko, det er
simpelthen for klamt, med al den røg. I 3 år har jeg stået og kigget
ind af vinduerne til sådan et arrangement, på skolen hvor min forening
også har til huse, mens jeg selv pulsede udendørs, og glædede mig over
at vi fik indført rygeforbud i vores forening.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 13:28

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu når anti-rygerne har fået rygeforbud i bankohallerne, hvorfor tager
> anti-rygerne så ikke til banko, nu når rygerne ikke kommer der og genere

Det var jo nok ikke lige det, der var meningen--
Ligesom de fleste af de asketiske tvangshyldere ikke er begyndt at gå på
værtshus, går de heller ikke til banko.
Det er jo kun den pøbel, "man" er nødt til at "hjælpe", der gør sådant.

Men det er sgu synd for de små sportsforeninger, der hidtil har kunnet
overleve på grund af deres bankospil.

Egon

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 29-09-07 23:45

On 2007-09-29 00:23:04 +0200, Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> said:
> [...]
>
> Nu når anti-rygerne har fået rygeforbud i bankohallerne, hvorfor tager
> anti-rygerne så ikke til banko, nu når rygerne ikke kommer der og genere

Fordi ikke-rygere er klogere end rygere.

Ikke-rygere ved derfor, at bankospil gennemsnitligt set er en
tabsgivende aktivitet for spillerne, og finder derfor ikke anledning
til at møde op.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-07 11:15

"Anders Vind Ebbesen" <dont_spam_me@invalid.invalid> wrote in message

> Fordi ikke-rygere er klogere end rygere.
>
> Ikke-rygere ved derfor, at bankospil gennemsnitligt set er en
> tabsgivende aktivitet for spillerne, og finder derfor ikke anledning
> til at møde op.

Ikke rygere kan finde ud af at holde sig fra steder /lokaler de ikke ønsker
at være i.

Nå nej det er omvendt, det er rygerne der kan det....

Fra : Bruno Christensen

Dato : 01-10-07 21:19

On Sat, 29 Sep 2007 22:44:45 GMT, Anders Vind Ebbesen wrote:

> Ikke-rygere ved derfor, at bankospil gennemsnitligt set er en
> tabsgivende aktivitet for spillerne, og finder derfor ikke anledning
> til at møde op

Alle former for spil er kun til gavn for arrangøren, det burde være
ulovligt at spille lotto etc.

Rent faktisk er en enarmet tyveknægt(spillemaskine) det spil hvor du har
størst chancer 82 procent
).
--
MVH
Bruno

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 02-10-07 12:49

On 2007-10-01 22:18:32 +0200, Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> said:

> Rent faktisk er en enarmet tyveknægt(spillemaskine) det spil hvor du har
> størst chancer 82 procent
> ).

Udenlandske bookmakere tilbyder langt højere tilbagebetaling. Normalt
ligger det i omegnen af 94-96% af det der bliver spillet for.

Stadigvæk et tab, men et langt mindre tab end banko eller spil hos
Dansk Tipstjeneste.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-07 16:05

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Alle former for spil er kun til gavn for arrangøren, det burde være
> ulovligt at spille lotto etc.

Nu er der jo forskel på Bingo, som jo nok er det, de fleste storbyboere tror
vi taler om, og på Banko ude på landet.
Forskellen er den, at bankospil, der arrangeres af sportsforeninger,
forsamlingshuse og pensionistforeninger, netop har til formål, at skrabe
overskud sammen til gavn for den arrangerende forening.

I modsætning til Bingospil, der alene har til formål at berige
privatpersoner.

Deltagerne i de nævnte Bankospil, ved jo godt, at det er en
"underskudsforretning" for spillerne.
Men meningen er jo netop, at støtte en forening, samtidig med, at de har det
sjovt.

Dette var de "kloge" ikkerygere slet ikke klare over.
Ligesom de heller ikke er klare over, at rygeforbud rammer b.la.
idrætsforeningers økonomi hårdt.
Nu prøver man at fortælle dem det, og tænk engang:
De er skide ligeglade..
Kan højest svinge sig op til at nedgøre de mennesker, der faktisk yder noget
fornuftigt.
Og kalder dem "dumme".

Fra hvor jeg sidder, er det helt klart, at de dumme og uvidende sandelig er
asketerne, der for tiden fryder sig over tilsyneladende at kunne bestemme
over andre.

Egon

Fra : N_B_DK

Dato : 04-10-07 09:57

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message

> Alle former for spil er kun til gavn for arrangøren, det burde være
> ulovligt at spille lotto etc.

Hvis 2 lige dygtige poker spillere sidder på hver sin side af bordet (i et
kasino), hvorfor har den ansatte, så en fordel i forhold til kunden ?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 04-10-07 17:10

On Thu, 4 Oct 2007 10:57:13 +0200, N_B_DK wrote:

> Hvis 2 lige dygtige poker spillere sidder på hver sin side af bordet (i et
> kasino), hvorfor har den ansatte, så en fordel i forhold til kunden ?

Det har du ret i, det samme gælder baccarat(halvtolv).
Dog skal der vist afleveres en procentdel til arrangøren, jeg er ikke
sikker (da jeg ikke selv spiller).

Det jeg forsøger at skrive er at de der arrangerer spil (f.ex. staten)
"tolder" noget på de fleste indsatser og udbetaler "gevinst" til nogle få.

Kig på et casino (roulette) der 18 røde og sorte tat. OG et grønt "nul",
gennemsnitligt tjener casinoet 1/37 del af omsætningen, plus den eventuelle
procentdel der skal afleveres.

I Las Vegas arbejder men med både "0" og "00", så deres indtjening er 2/38
også kaldet 1/19 (de har "dæl'me" drejet noget på knappen).

Kort sagt: de der arrangere spil gør det for at tjene penge, og det gør de.
--
MVH
Bruno

Fra : N_B_DK

Dato : 07-10-07 22:56

> Det har du ret i, det samme gælder baccarat(halvtolv).

Casino (selve spillet), er heller ikke gambling, og mange andre spil er
heller ikke.

> Kig på et casino (roulette) der 18 røde og sorte tat. OG et grønt
> "nul", gennemsnitligt tjener casinoet 1/37 del af omsætningen, plus
> den eventuelle procentdel der skal afleveres.

Ja men det ved folk jo, det er jo ren og skær tilfældigheder og ikek talent
der afgør hvor kuglen lander.

> Kort sagt: de der arrangere spil gør det for at tjene penge, og det
> gør de.

Ja, men det ville de ikke, hvis folk holdt sig fra de ting de ved er ren
tilfældige udfald på, men holdt sig til spil hvor talent er den afgørende
faktor.