Nu er man også misundelige på pensionister
Fra : Ukendt

Dato : 22-09-07 19:52

http://politiken.dk/erhverv/article384633.ece

"Om kort tid giver Folketinget skatteministeren bemyndigelse til at opsige
dobbeltbeskatningsaftaler med Frankrig og Spanien for at kunne beskatte
danske pensionister, der bosætter sig i disse lande"

Ja, misundelse er en grim ting - og typisk dansk.

/Kim

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-09-07 20:02

Kim Frederiksen skrev:
> [...]
> dobbeltbeskatningsaftaler med Frankrig og Spanien for at kunne beskatte
> danske pensionister, der bosætter sig i disse lande"

Er det ikke sådan at man udsætter skatten på det man indbetaler på sin
pensionsopsparing?

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 22-09-07 20:08

"Frank E. N. Stein" skrev

> Er det ikke sådan at man udsætter skatten på det man indbetaler på sin
> pensionsopsparing?

Jo - og derfor er det ganske rimeligt, at man betaler skat af
pensionsudbetalinger, når man i sin tid har fået fradrag for
indbetalingerne.

Kim aner ikke, hvad han taler om. Det er set før.

- Jensby

Fra : Jim

Dato : 22-09-07 22:09

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indbetalingerne.
>
> Kim aner ikke, hvad han taler om. Det er set før.

Du aner slet ikke, hvad du taler om.
Folkepensionen og pension fra eks. førtidspension beskattes ikke pt. i eks.
Spanien, hvis man flytter sin adresse permanent derned.
Det ophører med ophævelsen af dobbeltbeskatningsaftalerne.
Der er vist nok en forskel på ratepension og kapitalpension i denne
forbindelse.
Men har man haft et fradrag på sin ratepensionsopsparing, så bliver den selv
på nuværende tidspunkt beskattet, hvis man vælger at flytte til Spanien.
Du har ikke fradrag på en kapitalpension.
http://www.penge.dk/cm/1.747

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-09-07 22:21

Jim skrev:

> [...]
> på nuværende tidspunkt beskattet, hvis man vælger at flytte til Spanien.
> Du har ikke fradrag på en kapitalpension.

Øhm, det du fortæller modsiges af det link du angiver.

Fra : Mendoza

Dato : 23-09-07 08:34

Jim wrote:

> Du aner slet ikke, hvad du taler om.

Det er set før. Utallige gange......

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-09-07 14:42

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote in message
> Men har man haft et fradrag på sin ratepensionsopsparing, så bliver den
> selv på nuværende tidspunkt beskattet, hvis man vælger at flytte til
> Spanien.
> Du har ikke fradrag på en kapitalpension.

Spændende - er det ved indbetaling eller udbetaling?

Fra : Jim

Dato : 23-09-07 15:04

> "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote in message
>
> Spændende - er det ved indbetaling eller udbetaling?
Hvad med at læse de links, jeg gav..?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-09-07 18:15

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote in message
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med at læse de links, jeg gav..?

Hvor i artiklen står der, at indbetalinger på en kapitalpension ikke er
fradragsberettigede? Jeg mener: Det skulle da være sært, om en artikel på
Penge.dk skrev noget, der var forkert, mens det naturligvis ikke kan
overraske nogen, at du skriver noget, der er forkert.

Fra : Pjensen73

Dato : 22-09-07 20:29

Den Sat, 22 Sep 2007 20:51:30 +0200 skrev Kim Frederiksen:

> [...]
> beskatte danske pensionister, der bosætter sig i disse lande"
>
> Ja, misundelse er en grim ting - og typisk dansk.

Ja. Tag fra de fattige pensionister og give til de rige direktører.

Fra : Michael Weber

Dato : 22-09-07 22:21

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja. Tag fra de fattige pensionister og give til de rige direktører.

De fattige pensionister ?
Der flytter til udlandet ?
ehh...snublede du over myten om "de fattige pensionister" ?

Fra : Jim

Dato : 22-09-07 22:02

"Kim Frederiksen" <kim snabela the bindestreg coffeeshop.dk> skrev i en
meddelelse news:46f56433$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

http://borsen.dk/finans/nyhed/116258/

Der advares kraftigt mod denne manøvre.

Fra : Jim

Dato : 22-09-07 22:10

http://www.penge.dk/cm/1.754?theme=1.743

Fra : Pjensen73

Dato : 22-09-07 22:24

Den Sat, 22 Sep 2007 23:21:06 +0200 skrev Michael Weber:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> De fattige pensionister ?
> Der flytter til udlandet ?
> ehh...snublede du over myten om "de fattige pensionister" ?

De flytter vel til udlandet, fordi det er billigere at bo der.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-09-07 14:41

"Kim Frederiksen" <kim snabela the bindestreg coffeeshop.dk> wrote in
message news:46f56433$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> danske pensionister, der bosætter sig i disse lande"
>
> Ja, misundelse er en grim ting - og typisk dansk.

Så du mener ikke, at rige, danske pensionister, der bosætter sig i udlandet,
skal beskattes på lige fod med knap så rige, herboende pensionister?

Fra : Jim

Dato : 23-09-07 14:47

> [...]
>
> Så du mener ikke, at rige, danske pensionister, der bosætter sig i
> udlandet, skal beskattes på lige fod med knap så rige, herboende
Flytter man til udlandet som pensionist, så mister man sit gule
sygesikringsbevis.
Så må man betale for nye forsikringer, så man er dækket ind, om man skulle
komme til skade eller blive syg.
Man belaster jo ikke det danske samfund længere, når man er flyttet til eks.
Spanien.
Mener du, at hr. og fru. Sivertsen i Malaga skal betale til den danske
statskasse, når de ikke længere bor i Danmark og ikke længere gør brug af
sundhedsvæsenet, bibliotekerne, børnehaverne, skolerne etc.?
Du må da vist være stalinist med din mentalitet.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-09-07 14:58

Jim skrev:

> Flytter man til udlandet som pensionist, så mister man sit gule
> sygesikringsbevis.
> Så må man betale for nye forsikringer, så man er dækket ind, om man skulle
> komme til skade eller blive syg.

Når man laver sig en pensionsopsparing, så laver man en aftale om at
udsætte skatteindbetalingen på den del af beløbet man sparer op. Hvorfor
mener du man ensidigt skal have lov til at ophæve den aftale?

> [...]
> statskasse, når de ikke længere bor i Danmark og ikke længere gør brug af
> sundhedsvæsenet, bibliotekerne, børnehaverne, skolerne etc.?

Når hr. Sivertsen kradser af , så flytter fru Sivertsen tilbage til
Danmark og belaster sygehusvæsenet her. Pensionsopsparingen er dog
brugt, så der er ikke så meget tilbage at betale skat af.

Fra : Jim

Dato : 23-09-07 15:12

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> [...]
> Danmark og belaster sygehusvæsenet her. Pensionsopsparingen er dog brugt,
> så der er ikke så meget tilbage at betale skat af.

Og så betaler fru Sivertsen igen skat af sin sparsomme folkepension.
Hun har trods alt også betalt gennem et helt liv.
Og ratepensionen, som blev udbetalt medens hun boede i Spanien, blev hårdt
beskattet i Danmark.
Jeg har også min pensionsopsparing, som består af værdipapirer.
Når jeg en dag får min kapitalpension udbetalt, så bliver jeg også beskattet
i Danmark med mere, end jeg bryder mig om.
Danskerne er i forvejen hårdt beskattet. Og så er det for mig i orden, at
man ikke bliver beskattet af sin forholdsvis lille folkepension, når man
ikke længere belaster det danske samfund.

Luk hellere for pensionerne til tyrkere, der efter mange år i Danmark på
minimalt arbejde, er rejst tilbage til Tyrkiet og lever fedt af den danske
pension.
Pakistanerne ligeså.. og så fremdeles.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-09-07 15:50

Jim skrev:

> Og så betaler fru Sivertsen igen skat af sin sparsomme folkepension.

Hvis størrelse er fastsat efter at man betaler skat af den.

> Hun har trods alt også betalt gennem et helt liv.

Det har de pensionister der bliver boende i Danmark også.

> Og ratepensionen, som blev udbetalt medens hun boede i Spanien, blev hårdt
> beskattet i Danmark.

Ja, med de nye regler.

> Jeg har også min pensionsopsparing, som består af værdipapirer.
> Når jeg en dag får min kapitalpension udbetalt, så bliver jeg også beskattet
> i Danmark med mere, end jeg bryder mig om.

Det bliver jeg sguda allerede nu.

> Danskerne er i forvejen hårdt beskattet. Og så er det for mig i orden, at
> man ikke bliver beskattet af sin forholdsvis lille folkepension, når man
> ikke længere belaster det danske samfund.

Det er jo ikke folkepensonen der bliver diskuteret her, men
kapitalpension og ratepension.

> [...]
> minimalt arbejde, er rejst tilbage til Tyrkiet og lever fedt af den danske

Så du vil hellere have at de bliver boende her?

Fra : Jim

Dato : 23-09-07 17:39

> [...]
> og ratepension.

> Så du vil hellere have at de bliver boende her?

http://www.drsydeuropa.com/solynet/grabaciones/viernes/danes/entrevista.html

Og nej, jeg vil have, at de udlændinge, der måtte vælge at rejse hjem, må
også efterlade deres pension her i Danmark.
Og kan de bo i deres hjemlande, er der jo ingen grund til, at de bor her.
Og stadigvæk.. Nej, hvis man som pensionist vælger at tage sin ratepension
med sig til Spanien, så har man også gjort det danske sundhedsvæsen en stor
tjeneste ved at fritage dette for at tage sig af en med dertilhørende
udgifter.
Jeg har selv familie i Sydspanien, som betaler til en sygeforsikring. Og den
er ikke billig.
Og det er ikke den enkelte pension, man går efter, altså hverken
førtidspension eller folkrpension, men udelukkende ratepensionen, som bliver
lettere beskattet i Spanien og herhjemme på samme tid.
Nu vil skatteministeren have lov til at beskatte selv og ophæve Spaniens og
Frankrigs ret til at beskatte denne. Det betyder, at beskatningen bliver
større, og dermed bliver der mindre at leve for i udlandet.
Men det kommer ikke til at gælde for de, der allerede er flyttet derned. Og
lovændringen kan ifølge skatteministeriets pressechef først træde i kraft
fra jan. 2009.
Så er det bare med at komme afsted, medens tid er.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-09-07 18:36

http://www.udvandrerne.dk/JLKM/Udvandre.nsf/UniqPrint/2240885Source?OpenDocument

> Og nej, jeg vil have, at de udlændinge, der måtte vælge at rejse hjem, må
> også efterlade deres pension her i Danmark.

Så må de også skulle slippe billigere i skat.

> Og kan de bo i deres hjemlande, er der jo ingen grund til, at de bor her.

Jeg er sikker på at pensionisterne kan blive boende i Danmark, så der er
jo ingen grund til at de flytter udenlands.

> [...]
> med sig til Spanien, så har man også gjort det danske sundhedsvæsen en stor
> tjeneste ved at fritage dette for at tage sig af en med dertilhørende

Skat af pensionsaftaler er bestemt ikke pebernødder for den danske stat.

> Jeg har selv familie i Sydspanien, som betaler til en sygeforsikring. Og den
> er ikke billig.

Det er jo sådan set ikke vores problem.

> [...]
> Frankrigs ret til at beskatte denne. Det betyder, at beskatningen bliver
> større, og dermed bliver der mindre at leve for i udlandet.

Jeg kan ikke rigtigt se et problem i at pensionisterne tvinges til at
overholde den aftale de har indgået helt frivilligt med den danske stat.

> [...]
> fra jan. 2009.
> Så er det bare med at komme afsted, medens tid er.

Ha. Jeg må vente 32 år med at gå på pension.

Fra : Jim

Dato : 23-09-07 19:08

> http://www.udvandrerne.dk/JLKM/Udvandre.nsf/UniqPrint/2240885Source?OpenDocument

> Så må de også skulle slippe billigere i skat.

Hvis de ikke får en klink fra den danske stat og i det hele taget ikke er
bosiddende i Danmark, så betaler de vel ikke skat til Dk.

> Jeg er sikker på at pensionisterne kan blive boende i Danmark, så der er
> jo ingen grund til at de flytter udenlands.

Hvor sikker er du på det?
For mange pensionister er det livsforlængende at flytte til Spanien og
Sydfrankrig.
Skal de ikke have lov til det i en globaliseret verden?
Det er jo hele venstrefløjens argument, når de inviterer den 3. verdens
fattige til Danmark.

> Skat af pensionsaftaler er bestemt ikke pebernødder for den danske stat.

Det er da meget muligt.
Men de penge, staten sparer, når pensionister flytter til eks. Spanien og
ikke længere ligger sundhedsvæsenet til last, er absolut heller ikke
pebernødder.

> Det er jo sådan set ikke vores problem.

Det har jeg heller ikke påstået.
Det er et probelem for staten, hvis de vil forhindre danskere i at rejse
udenlands.
Det skulle jo nødigt være således, at det kun var de superrige, der kunne
have råd til at flytte ned til palmerne.
Det skal være muligt for menig mand.

> Jeg kan ikke rigtigt se et problem i at pensionisterne tvinges til at
> overholde den aftale de har indgået helt frivilligt med den danske stat.

Det gør de jo sådan set også. Nogle har bare ondt i røven over, at nogle
danskere har modet til at rykke teltpælene op og flytte til udlandet.
Og at de skal stå op til sol og palmer i haven, ja det er jo uforskammet,
synes de misundelige.

> Ha. Jeg må vente 32 år med at gå på pension.

Der er da ingen, der forhindrer dig i at flytte nu.
Det står dig frit for, hvis du kan drive forretning og tjene penge i
udlandet.
Nu ved jeg ikke, hvad du laver til dagligt, men med globaliseringen og
internet kan du komme langt som erhvervsdrivende.. selv i Spanien.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-09-07 19:53

Jim skrev:

> Hvis de ikke får en klink fra den danske stat og i det hele taget ikke er
> bosiddende i Danmark, så betaler de vel ikke skat til Dk.

Man må formode at de har boet et stykke tid i Danmark før de tager
"hjem" igen. I det tidsrum har de været skattepligtige i Danmark. Hvis
de ikke får deres pension med, bør de således slippe billigere i skat
end "de infødte".

> Hvor sikker er du på det?

Vi har ikke for vane at smide folk ud af landet bare fordi de er blevet
gamle, så det er jeg 100% sikker på.

> For mange pensionister er det livsforlængende at flytte til Spanien og
> Sydfrankrig.
> Skal de ikke have lov til det i en globaliseret verden?

Joda, de kan da for min skyld flytte lige hvorhen det passer dem, bare
de overholder den aftale de har indgået med den danske stat.
Man kan ikke først lave en aftale om at udskyde skatten for at slippe
billigere i skat, for derefter undlade at indbetale den udskudte skat.
Hvis du synes den slag er rimeligt, så må du gerne låne mig nogen penge.

> Det er jo hele venstrefløjens argument, når de inviterer den 3. verdens
> fattige til Danmark.

Er din påstand at det er livsforlængende at flytte til Danmark?

> Det er da meget muligt.

Det er ikke bare muligt. Det er.

> Men de penge, staten sparer, når pensionister flytter til eks. Spanien og
> ikke længere ligger sundhedsvæsenet til last, er absolut heller ikke
> pebernødder.

Jamen, så sæt tal på.

> Det har jeg heller ikke påstået.
> Det er et probelem for staten, hvis de vil forhindre danskere i at rejse
> udenlands.

Det vil man jo heller ikke.

> Det skulle jo nødigt være således, at det kun var de superrige, der kunne
> have råd til at flytte ned til palmerne.
> Det skal være muligt for menig mand.

Det skal være samme regler for alle og der skal altså ikke være forskel
på om det er Portugal, Danmark eller Spanien man flytter til. Det må
være meget rimeligt.

> [...]
> danskere har modet til at rykke teltpælene op og flytte til udlandet.
> Og at de skal stå op til sol og palmer i haven, ja det er jo uforskammet,

Næh, men de skal overholde deres aftaler lige som alle andre. Hvis folk
var pissemisundelige, så var de nok selv flyttet derned. De fleste
danskere er dog ret glade for Danmark og bliver derfor boende.

> Der er da ingen, der forhindrer dig i at flytte nu.

Jo, mig selv og min kone. Danmark er et dejligt land.

> [...]
> Nu ved jeg ikke, hvad du laver til dagligt, men med globaliseringen og
> internet kan du komme langt som erhvervsdrivende.. selv i Spanien.

Jeg kan godt lide Danmark - især om vinteren. Spanien er garanteret
fyldt med spaniere og Frankrig er fyldt med du ved nok hvad.

Fra : Jim

Dato : 23-09-07 21:36

> Er din påstand at det er livsforlængende at flytte til Danmark?

> Det er ikke bare muligt. Det er.

> Jamen, så sæt tal på.

Nu deler jeg lige tråden op, så den er lettere at svare på.

Ja, det er livsforlængende for 3. verdenslandes overskudsbefolkning at komme
til Danmark.
Deri ligger et sundhedsmæssigt og økonomisk incitament.

Og det er livsforlængende for de fleste danskere at flytte til Solkysten, da
klimaet og gastronomien (billigere og bedre) hjælper til et bedre helbred.
Og det er ikke noget, jeg tror. Det er noget, jeg kan se med mine egne øjne,
når jeg kommer derned.
Folk med gigt bliver rørige og får større livskvalitet. Folk med dårligt
hjerte får det også bedre.
Men du vil hellere skambeskatte danskerne i udlandet og give dem dårligere
helbred, så de kan lære det.
Kan de så komme hjem til Danmark og betale deres sidste skillinger. Og kan
de så lægge sig ned og dø hurtigt. For de kan satme ikke tillade sig både at
have penge og godt helbred.
Synes du ikke selv, du er lidt blød i nougatten?

Og nu har jeg lige talt med mine kontakter i Spanien, som kan fortælle, at
for Spanien alene, drejer det sig om sølle 5000 pensionister.
Det er en meget lille indtægt Danmark får ind på dem, når 'DBA' bliver
ophævet af K.J.
Men 5000 pensionister får bedre helbred og belaster ikke det danske
sundhedsvæsen.
Er du klar over, hvor mange hjemmehjælpere, der skal til at passe og pleje
dem?
Er du klar over, hvor mange sygeplejersker og læger, vi ville have behov for
extra, hvis bare 10% af dem fik hjerte-/karsygdome?
Det er snarere en indtægt og et gode for den danske stat, at danskere
flytter ud, når de bliver pensionister.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-09-07 21:56

Jim skrev:

> [...]
> til Danmark.
> Deri ligger et sundhedsmæssigt og økonomisk incitament.

Du skrev da ellers: "Og kan de bo i deres hjemlande, er der jo ingen
grund til, at de bor her."
Det er der jo så alligevel.

> [...]
> Og det er ikke noget, jeg tror. Det er noget, jeg kan se med mine egne øjne,

Det er da fint nok, men hvilken betydning har det for mig?

> [...]
> hjerte får det også bedre.
> Men du vil hellere skambeskatte danskerne i udlandet og give dem dårligere

Er det ligefrem dyrere at bo i Spanien end det er at bo i Danmark?

> [...]
> have penge og godt helbred.
> Synes du ikke selv, du er lidt blød i nougatten?

Hvis jeg havde skrevet vrøvl som ovenstående, så kunne det nok tænkes.
Det har jeg dog ikke. Det har du derimod.

> [...]
> sundhedsvæsen.
> Er du klar over, hvor mange hjemmehjælpere, der skal til at passe og pleje

Nej, lad mig endelig høre det. Hvor mange hjemmehjælpere skal der til at
passe de 5000 pensionister i Spanien?

> [...]
> extra, hvis bare 10% af dem fik hjerte-/karsygdome?
> Det er snarere en indtægt og et gode for den danske stat, at danskere

Ja, hvis de fattige pensionister gør det.

Hvorfor har du endnu ikke svaret på hvorfor man ikke skal overholde de
aftaler man indgår?

Fra : Jim

Dato : 24-09-07 08:55

> Du skrev da ellers: "Og kan de bo i deres hjemlande, er der jo ingen grund
> til, at de bor her."
> Det er der jo så alligevel.

Hvilke? Vi kan jo se, at der ikke længere er grund til at flytte fra hverken
Afghanistan eller Somalia.
Set fra deres eget synspunkt kan de sagtens finde masser af grunde til at
komme til Danmark. Jeg ser kun en grund til, at de kommer væltende her til.
Og temmelig mange af dem - det så vi med bosniere og somaliere - er
krigsforbrydere på flugt fra galgen.
Det må da være livsforlængende at komme til et demokratisk land, som skåner
dem for galgen og gi'r i både hoved og røv.

> Det er da fint nok, men hvilken betydning har det for mig?

Hvorfor skal det betyde noget for dig?
Er det ikke nok, at det betyder noget for dem, der flytter sydpå?

> Er det ligefrem dyrere at bo i Spanien end det er at bo i Danmark?

Tja, i nogle tilfælde koster tingene det samme. Men tager du fisk og
skaldyr, som er sælges overalt i det område, jeg kommer, så er det meget
billigere.
Og det er både friske sprutter, rejer, laks og de eksotiske, som ikke fås i
danske butikker. Udvalget er bare så meget større, så selv en Claus Meier
ville spærre øjnene op.

> Hvis jeg havde skrevet vrøvl som ovenstående, så kunne det nok tænkes. Det
> har jeg dog ikke. Det har du derimod.

Jo, du skriver det bare på en anden måde.

> Nej, lad mig endelig høre det. Hvor mange hjemmehjælpere skal der til at
> passe de 5000 pensionister i Spanien?

Ingen, før de bliver meget gamle. De har jo fået et bedre helbred af at bo i
Spanien.
Og når de får behov for en hjemmehjælper, så er der bl.a. private
hjemmesygeplejersker, hjemmeplejere osv., som selv er flyttet derned.
Og det er både danskere, nordmænd og svenskere, som kender til den nordiske
velfærdsmodel.
Og så kan de kommunikere med det nordiske folk i Spanien, hvis de ikke har
nået at få lært det spanske.
Det er faktisk de færreste, der vender hjem, når tiden bliver knap.

> Ja, hvis de fattige pensionister gør det.

De fattige pensionister har sgutte råd til at købe hus i Spanien.
Det er ganske alm. danske pensionister, der efter et langt arbejdsliv kan se
det fordelagtige i at rykke sydpå.
De render sgutte rundt og spiller golf og drikker champagne dagen lang.
Det er ganske alm. hverdag dernede også. Livet som emigrant i Spanien ligner
det danske. Der er bare et bedre klima, folk taler et andet sprog, og
geografien er en ganske anden.
Selv det at kommunikere med de spanske myndigheder kan til tider og er for
det meste et kapitel for sig. Hvis man går og tror, at bureakrati, noget en
dansk embedsmand har fundet på, så må man tro om.
Det er spanierne, der opfandt bureaukratiet. For at få lov til at købe hus
og bil, skal man være spansk borger - ikke at forveksle med det at være
statsborger. Man får et INE-nummer, men man skal stå i kø i timevis for at
få en blanket, man så skal udfylde, alene for at stå i kø igen i flere timer
for at aflevere den igen med foto af sig selv. Mangler der en enkelt
oplysning på blanketten, så kan man starte forfra.

> Hvorfor har du endnu ikke svaret på hvorfor man ikke skal overholde de
> aftaler man indgår?

Det har jeg aldrig påstået.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 24-09-07 18:20

Jim skrev:

> Hvilke? Vi kan jo se, at der ikke længere er grund til at flytte fra hverken
> Afghanistan eller Somalia.

Du skrev da ellers lige at det var livsforlængende for dem.

> [...]
> komme til Danmark. Jeg ser kun en grund til, at de kommer væltende her til.
> Og temmelig mange af dem - det så vi med bosniere og somaliere - er

Jeg tvivler altså stærkt på at særligt mange af dem er pensionister.

> Det må da være livsforlængende at komme til et demokratisk land, som skåner
> dem for galgen og gi'r i både hoved og røv.

Så kunne du altså se det alligevel.

> Hvorfor skal det betyde noget for dig?

Du bruger det som et argument overfor mig. Altså må du have en ide om at
det skulle betyde noget for mig.

> Er det ikke nok, at det betyder noget for dem, der flytter sydpå?

Næh, ikke når de skylder penge væk som jeg så skal være med til at
betale i stedet for.

> [...]
> danske butikker. Udvalget er bare så meget større, så selv en Claus Meier

Hvis det ikke er dyrere at leve i Spanien end det er at leve i Danmark,
kan de også snildt betale det samme i skat som pensionisterne i Danmark.

> Jo, du skriver det bare på en anden måde.

Næh.

> Ingen, før de bliver meget gamle. De har jo fået et bedre helbred af at bo i
> Spanien.

Mine forældre er pensionister og behøver ikke hjemmehjælpere. Det gør de
færreste pensionister.

> [...]
> nået at få lært det spanske.
> Det er faktisk de færreste, der vender hjem, når tiden bliver knap.

Du kommer med utroligt mange utroligt vage mængdeangivelser. Bare en
skam at du ikke kan sætte nogen rigtige tal på så det kunne virke
troværdigt.

> De fattige pensionister har sgutte råd til at købe hus i Spanien.

Men det er dem staten ville have en økonomisk fordel af at de flyttede
til udlandet.

> Det har jeg aldrig påstået.

Så er du altså ikke uenig i at man skal betale skat af sin pension.

Fra : Jim

Dato : 24-09-07 19:41

> Jim skrev:

Frank kværulerer i et væk..

> Så er du altså ikke uenig i at man skal betale skat af sin pension.

Det gør pensionisterne da så sandeligt også, selvom de bor i Spanien.
Her taler vi om ratepensionen. Det er den, det handler om.
Der betaler de både til Danmark og til Spanien.
Hvori består dit problem?
Har du ikke, hvad du skal have?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 24-09-07 20:08

Jim skrev:

> Frank kværulerer i et væk..

Er det din måde at fortælle at du ikke kan sætte tal på dine særdeles
løse påstande?

> Det gør pensionisterne da så sandeligt også, selvom de bor i Spanien.

Godt. Så har det jo ikke nogen betydning om Danmark beskatter
ratepensionen ens for alle danskere - uanset hvor de bor.

> Her taler vi om ratepensionen. Det er den, det handler om.
> Der betaler de både til Danmark og til Spanien.

Og hvad betaler man så i skat til hhv Danmark og Spanien af en årlig
udbetaling på 500.000 fra en ratepension?

For at gøre det nemmere for dig, får du den spanske beskatning her:
2.000 kr.
En pensionist bosiddende i Danmark skulle betale 215.000 i skat af samme
beløb.

> Hvori består dit problem?

Jeg har ikke et problem.

> Har du ikke, hvad du skal have?

Ork jo, og det har pensionisterne i Spanien også. De har så meget at de
ikke har problemer med at overholde den aftale de har med den danske stat.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-09-07 18:20

> Flytter man til udlandet som pensionist, så mister man sit gule
> sygesikringsbevis.

Ja, men man kan søge om optagelse i det nye bopælslandsordninger i stedet.

> [...]
> komme til skade eller blive syg.
> Man belaster jo ikke det danske samfund længere, når man er flyttet til

Det gør man da, hvis man tager folkepensionen med.

> Mener du, at hr. og fru. Sivertsen i Malaga skal betale til den danske
> statskasse, når de ikke længere bor i Danmark og ikke længere gør brug af
> sundhedsvæsenet, bibliotekerne, børnehaverne, skolerne etc.?

Jeg mener, at de skal betale skat til enten Danmark eller Spanien, præcis
lige som alle andre mennesker gør det.

> Du må da vist være stalinist med din mentalitet.

Jeg synes da ikke, stalinist er en god betagnelse for folk med en højere
intelligens end din egen.

Fra : Jim

Dato : 23-09-07 19:13

> "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Ja, men man kan søge om optagelse i det nye bopælslandsordninger i stedet.

> Det gør man da, hvis man tager folkepensionen med.

Hvor i består belastningen der?
Nu er du jo latterlig..
Skulle den sølle folkepension, man får nu om dage være en belastning?
Er du klar over, hvad perkerne i Danmark koster?

> Jeg mener, at de skal betale skat til enten Danmark eller Spanien, præcis
> lige som alle andre mennesker gør det.

De betaler jo i forvejen, hvis de har en ratepension.
Og det er både til Spanien og Danmark.
Nu mangler Kristian Jensen så lidt klejner i kassen, så han har fundet nogle
nye ofre at slå kløerne i - Pensionisterne.

> Jeg synes da ikke, stalinist er en god betagnelse for folk med en højere
> intelligens end din egen.

Nej, folk med en højere intelligens end min er medlem af mensa.
Min IQ ligger på 150, hvordan med din?
Du synker jo ned på perkerniveau, når du mudrer debatten til med dit røde
ævl.
Dine argumenter slap åbenbart op.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-09-07 14:39

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor i består belastningen der?

Du mener, at det er gratis at udbetalt folkepension? Jeg mener,
folkepensionen udgør ca. 40 mia. pr. år.

> De betaler jo i forvejen, hvis de har en ratepension.

Vel gør de ej. Sæt dig ind i tingene.

> Nej, folk med en højere intelligens end min er medlem af mensa.
> Min IQ ligger på 150, hvordan med din?

300 efter din skala.

Fra : Jim

Dato : 24-09-07 19:44

> "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Du mener, at det er gratis at udbetalt folkepension? Jeg mener,
> folkepensionen udgør ca. 40 mia. pr. år.

Og dine elskede perkere koster henved 50 mia.
Ingen af perkerne har haft arbejde og bidraget til Danmarks velbefindende i
minimum 40 år.

> Vel gør de ej. Sæt dig ind i tingene.

Jeg har sat mig ind i tingene, men du har ikke, kan jeg læse.
Får man udbetalt sin ratepension, typisk i 10 år, så betaler man skat til
både den danske statskasse og til den spanske, når man bor dernede.

> 300 efter din skala.

Uha.. du må da bo i Smølfeland med den opfattelse.

Fra : Jim

Dato : 23-09-07 18:05

> [...]
> danske pensionister, der bosætter sig i disse lande"
>
> Ja, misundelse er en grim ting - og typisk dansk.

Til info:
http://www.skm.dk/publikationer/notater/5718.html?rel