»Pensionister vil arbejde«
Fra : Per Rønne

Dato : 21-09-07 18:49

I dagens JP kan man på;:

<http://jp.dk/meninger/breve/article1097256.ece>

læse følgende læserbrev af Josée Linnemann:

> JEG ER en 70-årig læge, som netop er gået på pension, og som bestemt gerne
> vil arbejde lidt, forudsat der ikke bliver modregnet i min folkepension,
> for den har jeg hårdt brug for.

Jeg skal såmænd blot udtrykke min forundring over, at en pensioneret
læge udelukkende har FOLKEpensionen at leve af. Mon ikke han kun får
folkepensions grundbeløb? Naturligvis fordi han har sin private pension
ved siden af ...

> Jeg kunne passe et ambulatorium en dag om ugen, skrive
> speciallægeerklæringer etc. Alt sammen arbejde som samfundet står og
> mangler lige nu. Kræfterne er jo ikke så store, når man er oppe i årene,
> og man bliver hurtigere træt. Derfor skal udbyttet kunne stå mål med
> indsatsen.

Der skal nok ske noget her.

> Dybest set burde folkepensionisternes arbejdsindtægter hverken modregnes
> eller beskattes, den ringe merudgift for samfundet ville kun være en
> brøkdel af, hvad det kommer til at koste at importere og omskole
> udenlandsk arbejdskraft.

Jeg er villig til at stoppe modregningen af arbejdsindtægter i
folkepensionen, men at stoppe beskatningen af indtægten. Nej.

> Og ordningen ville være supernem at administrere, alle cpr-numre lavere
> end 1940 skal ikke trækkes i skat af arbejdsindtægter, og indtægten skal
> ikke modregnes i folkepensionen. Voila.

Gys.

> Tænk på det, politikere: Vi er mange folkepensionister, som både kan og
> vil gøre en deltidsindsats. Og tænk også på, at indsatsen skal kunne
> mærkes på bankkontoen, det har vi pensionister brug for.

Men ikke så meget.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 21-09-07 19:05

""Per Rønne"" skrev

> Gys.

Godt han er gået på pension.

Til gengæld tror jeg, der er masser af modne medmennesker, som godt kunne
bruges - som ikke bliver brugt.

Det er du sikkert enig i Per.

- Jensby

Fra : Per Rønne

Dato : 21-09-07 20:00

Jan Bang Jensby <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" skrev

> Godt han er gået på pension.

Han virkr lidt grådig ...

> Til gengæld tror jeg, der er masser af modne medmennesker, som godt kunne
> bruges - som ikke bliver brugt.
>
> Det er du sikkert enig i Per.

Jep.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 21-09-07 21:36

> I dagens JP kan man på;:
>
> <http://jp.dk/meninger/breve/article1097256.ece>

[klip]

Jeg er enig med Jan Bang Jensby i at lægen virker en anelse grådig.
Iøvrigt undre jeg mig over at vi som samfund tilsyneladende ikke bruger
den bunke erfaring, disse pensionister sidder inde med, på arbejdsmarkedet.

Personlig gad jeg godt "tappe" en kollega på 70 for erfaringer og viden en
dag eller to om ugen.
Så kan man squ tale om frynsegoder der rykker.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Martin

Dato : 22-09-07 16:32

> Jeg er enig med Jan Bang Jensby i at lægen virker en anelse grådig.
EN ANELSE?

Jeg får da helt bræksmag i munden over at en 70-årig pensioneret læge kan
mene at han har hårdt brug for folkepensionen! Jeg har aldrig nogensinde
bare hørt om at man som læge kunne være i økonomiske vanskeligheder. Faktisk
burde han slet ikke have nogen pension, da han garanteret har over 25
millioner på kontoen i forvejen.

Budskabet om at han da godt kan klare mindre krævende opgaver som læge endnu
er fin, men føj hvor det stinker af grådighed.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 24-09-07 21:36

Martin skrev:

> [...]
> kan mene at han har hårdt brug for folkepensionen! Jeg har aldrig
> nogensinde bare hørt om at man som læge kunne være i økonomiske

Læger kan også foretage uheldige investeringer.

> Faktisk burde han slet ikke have nogen pension, da han
> garanteret har over 25 millioner på kontoen i forvejen.

Det var dog en modbydelig fordom.