14 årig admistrativt tilbageholdt
Fra : Tomas

Dato : 17-09-07 16:00

Den 14 årige der forsøgte at dræbe en 42 årig mand i Tilst, i lørdags, er
"admistrativt tilbageholdt" fordi han ikke er gammel nok til at han kan
straffes.

Lad os håbe at manden ikke dør.

Gad vide, hvornår der sker noget så de helt unge også bliver stillet til
ansvar for deres handlinger.

Bør man ikke undersøge hvilken opvækst møgungen har haft. Se hvor det er
gået galt.

Men lige meget hvor det er gået galt, så må vi jo alle stå til regnskab for
vores gerninger.

Eller hva' ?

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 17-09-07 16:13

"Tomas" skrev

> [...]
> gået galt.
>
> Men lige meget hvor det er gået galt, så må vi jo alle stå til regnskab

Imponerende! Du kom før Malene.

Det er uanset vinkel og under alle omstændigheder en tragisk hændelse.

- Jensby

--
"Jeg er uenig i, hvad De siger, men jeg vil forsvare til døden Deres ret til
at sige det"

Fra : Ole

Dato : 17-09-07 16:29

Jan Bang Jensby wrote:

> Imponerende! Du kom før Malene.

Der var da ikke "Malene" over det !

> Det er uanset vinkel og under alle omstændigheder en tragisk hændelse.

Meget, hvorfor reagere børn så voldsomt i dag ?

Måske det ville være en god ide, som Tomas skrev:

> Bør man ikke undersøge hvilken opvækst møgungen har haft. Se hvor det er
> gået galt.

> - Jensby

Ole M

Fra : El Trabajador

Dato : 18-09-07 15:50

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i

> Der var da ikke "Malene" over det !

> Meget, hvorfor reagere børn så voldsomt i dag ?

Det er vel fortrinsvist dem, der er påvirket af sindssygdommen
muhamedanisme, der reagerer så voldsomt.
--
El Trabajador

Fra : JBH

Dato : 17-09-07 17:11

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> "Tomas" skrev

> Imponerende! Du kom før Malene.

Imponerende ! Du kom før både Wilstrup og Kim.

> Det er uanset vinkel og under alle omstændigheder en tragisk hændelse.

Ja

/JBH

Fra : Notion

Dato : 17-09-07 19:05

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> "Tomas" skrev

> Imponerende! Du kom før Malene.

GÅ et par dage tilbage. Malene har været her.

> Det er uanset vinkel og under alle omstændigheder en tragisk hændelse.

Man må da håbe at nogen af de højre underdrejet kan brug DS, bare sådan for
at se at verden ikke består af overskrifter fra en avis. Jeg skrev "håbe".

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 17-09-07 21:44

"Notion" skrev i en meddelelse

> Man må da håbe at nogen af de højre underdrejet kan >brug DS, bare sådan
> for at se at verden ikke består af overskrifter fra en avis. >Jeg skrev
> "håbe".

Utroligt så meget Marlene fylder og svier i de venstreblinde's øjne.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Notion

Dato : 17-09-07 21:52

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:46eee71c$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Utroligt så meget Marlene fylder og svier i de venstreblinde's øjne.

Fylder ??? hvad fylder hun da ?? kender du hendes størrelse??

Et lille kig i DS ville gavne de fleste H-drejet her inde ... så ses
virkeligheden og ikke bare en tro på at overskrifter give et sandt billede
af hvad der foregår i DK e.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 17-09-07 22:23

"Notion" skrev i en meddelelse

> Fylder ??? hvad fylder hun da ?? kender du hendes >størrelse??

Hun fylder jo åbenbart så meget, at flere venstreblinde
føler en ubændig trang til at reflekter, med det ene indlæg efter det andet.

> Et lille kig i DS ville gavne de fleste H-drejet her >inde ... så ses
> virkeligheden og ikke bare en tro på at overskrifter >give et sandt
> billede af hvad der foregår i DK e.

Jeg skal altså være mistroisk over for det jeg læser
og samtidig stole på det du skriver ????.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Notion

Dato : 17-09-07 23:25

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:46eef05c$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hun fylder jo åbenbart så meget, at flere venstreblinde
> føler en ubændig trang til at reflekter, med det ene indlæg efter det
> andet.

reflekterer ?? nahhh det er en hjælp til hende, at prøve at forklare, at
overskrifter i en avis ikke giver et sandt billede af virkeligheden. På et
tidspunkt gøre hun vel noget ved hendes uviden. Overskrifter i en avis giver
avisen indtægter, men gør sku også andre dumme kan man se.

> Jeg skal altså være mistroisk over for det jeg læser
> og samtidig stole på det du skriver ????.

Hvor skriver jeg, at du ikke må søge information gennem andre kilder ??? men
tro da bare dit liv virkelignedgøres gennem overskrifter i EB .....

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-07 08:33

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> reflekterer ?? nahhh det er en hjælp til hende, at prøve at forklare,
> at overskrifter i en avis ikke giver et sandt billede af
> virkeligheden.

Nej selvfølgelig ikke, det er pure opspind...

> På et tidspunkt gøre hun vel noget ved hendes uviden.

Forhåbenligt gør du også.

> Overskrifter i en avis giver avisen indtægter, men gør sku også andre
> dumme kan man se.

Så må du have læst mange overskrifter, men du kan ikke have fattet dem.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Pernille

Dato : 18-09-07 08:43

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

Hvis uviden? Sin eller hendes? Hvem er "hendes"?

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-07 09:01

"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message

> Hvis uviden? Sin eller hendes? Hvem er "hendes"?

Hvorfor spørg du mig om hvad No(rota)tion mener ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Notion

Dato : 18-09-07 18:01

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Nej selvfølgelig ikke, det er pure opspind...

Forkert, det er ren salgsfremmende tekstbeskeder

> Forhåbenligt gør du også.

Hvor/ hvad er min uviden ??

> Så må du have læst mange overskrifter, men du kan ikke have fattet dem.

Jeg nøjes ikke med overskrifter.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-07 19:41

> Forkert, det er ren salgsfremmende tekstbeskeder

Aha, så det de skriver om, er ikke sket ? ja eller nej ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Notion

Dato : 18-09-07 20:25

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Aha, så det de skriver om, er ikke sket ? ja eller nej ?

Du tror, at det du ser i avisen som overskrift er lig med hvad der sker i
verden, så når der ikke skrives om de volde overflad, begået af etniske
danske, så må det betyde at det ikke sker ???

ja uviden skabes jo ved manglende nysgerrighed ikke eller med lav
idegrundlag for at skabe sig indsigt

Det at der aldrig skriver om alle de voldelig overfald begået af etniske
danske, betyder at der ikke er noget problem med det .. ja eller nej.

Verden er foranderlig hele tiden, hvad med at følge med udenfor overskriften
også.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-09-07 01:09

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du tror,

Nej jeg tror ikke du kan svare, og du derfor kommer med dine søforklaringer.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Notion

Dato : 19-09-07 03:35

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Nej jeg tror ikke du kan svare, og du derfor kommer med dine
> søforklaringer.

Søforklaring, så fortæl lige hvor mange unge piger det nu lige var som blev
voldtaget i en kassevogn ... var det null .... så dit ja / nej spørgsmål er
jo et klart nej ikke sandt ......men hvem var det lige her inde som ville
smide dem ud af landet .. ud ?? hvem ??? + opdigtede personer, ja de er jo
svære at finde . så nu kan du svare på mit spørgsmål .. Og godmorgen .. ny
dag nyt møde nye aftaler, mere i løn ,, det er arbejde .. wow

Fra : C. Overgaard

Dato : 17-09-07 20:19

On 17 Sep., 16:59, "Tomas" <a@a> wrote:
> [...]
> gået galt.
>
> Men lige meget hvor det er gået galt, så må vi jo alle stå til regnskab for

Nu får vi formentlig aldrig sagens akter fuldstændig at vide, men
formentlig har deres været en forhistorie omkring denne dreng. Man
starter ikke en kriminel karriere med at hakke en kniv i andre folk,
medmindre at der er en gal syning i kysen, men selv dette burde have
været bemærket på et tidligere tidspunkt i vores institutionaliserede
samfund.

Chancen for en genretning af den unge mand over en kort periode må
siges at være forpasset, så nu hedder det år på en plads til
20-200.000 kr. og sådan havde det ikke behøvet at være.

Vi kommer til at se på om at man ikke kan stille de yngre til ansvar
på en måde, som passer til deres alder.

Jeg har set på udenlandske erfaringer med en ungdomsret, hvor at unge
under juridisk bistand fra professionelle laver en høring og dømmer
den unge en sanktion. Det burde vi overveje herhjemme, så vi kan få de
to sidegevinster at vi får de unge interesserede i jury-gerningen og
endvidere viser dem at der er konsekvens ved en kriminel handling. Der
er for meget tys-tys over behandlingen af førstegangskriminelle,
hvilket selvfølgelig sker af hensyn til den enkelte, men ikke rigtigt
sender noget signal til de unge i samfundet generelt.

Jeg har lavet et forslag til en såkaldt ungdomsret, men beskrivelse af
hvor i vores nuværende system at denne instans kunne passes ind.

http://www.retsreformnu.dk/ungdomsdomstolen.htm

Jeg har endvidere skimmet udlandet og har fordansket nogle udenlandske
foranstaltninger, man kunne bruge mod småkriminalitet.

http://www.retsreformnu.dk/RRN.htm
http://www.retsreformnu.dk/Retsreform/Challenge.htm
http://www.retsreformnu.dk/Retsreform/Challenge3.htm

Men det vigtigste er nok at man skal finde en måde at de unge får
rabat ved at lette deres samvittighed mod at straffeattesten
nulstilles efter afsoning på en måde så man ikke går på kompromis med
retssikkerheden.

Mange af dem begår en overtrædelse i et øjebliks dumhed måske på grund
af gruppepress eller under påvirkning af alkohol eller stoffer. De
fortryder nok, men ved at de dårligt vil kunne få et arbejde som
flaskemedarbejder med en plet på straffeattesten og ligger derfor
hindringer i vejen for politiets efterforskning. Her må vi række
hånden ud og meddele den enkelte at tager de deres velfortjente straf
uden at kny, så er der afregnet.

Hvis vi skal fjerne ventelister og pladsmanglen, så må vi motivere til
opklaring med hjælp fra forbryderne selv. Der skal så lidt til i
starten af deres forbryderiske karriere og der er så mange uskyldige
der kan komme tilskade, hvis vi lader slå til.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-09-07 21:04

"C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> skrev i meddelelsen
On 17 Sep., 16:59, "Tomas" <a@a> wrote:
> [...]

medmindre at der er en gal syning i kysen, men selv dette burde have
været bemærket på et tidligere tidspunkt i vores institutionaliserede

-------------

Det er da sgu da garanteret også nogen der har opdaget.
Men man er desværre ikke rede til straks-hjemsendelse af 100000
analfabetiske muhamsere

Mvh
Martin

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 18-09-07 07:14

"Martin Larsen" skrev

> Det er da sgu da garanteret også nogen der har opdaget.
> Men man er desværre ikke rede til straks-hjemsendelse af 100000
> analfabetiske muhamsere

Useriøst pis - men kan man forvente andet?

- Jensby

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 18-09-07 09:33

> [...]
>
> Det er da sgu da garanteret også nogen der har opdaget.
> Men man er desværre ikke rede til straks-hjemsendelse af 100000

Jeg er faktisk lidt skuffet over svaret. Her går jeg rundt og er bekymret
over at en række mennesker - etnisk danske eller ej - reagerer med vold mod
politi og landets borgere. De unge mennesker fra Ungdomshuset så ud til at
være danske og de unge voldelige piger fra Alborg ligeså. Du løser derfor
ikke problemet med vold via udvisningsmetoden, mindre at du vil gå i Mogens
Camres fodspor og gå 20 generationer tilbage.

Jeg forholder mig så til, hvad man har gjort i andre lande. Hvad der virker
der og hvad der slår ungerne ihjel, hvilket formentlig ikke kan være målet.

Jeg har lavet nogle forslag. Skyd dem ned istedet for at fokusere på en
standard løsning, som ikke virker.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-09-07 12:06

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i meddelelsen
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> er

> Jeg har lavet nogle forslag. Skyd dem ned istedet for at fokusere på en
> standard løsning, som ikke virker.

Selvfølgelig virker min løsning!

Får man mygstik hvor der ikke er myg?

Mvh
Martin

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 18-09-07 13:13

> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i meddelelsen

> Selvfølgelig virker min løsning!
>
> Får man mygstik hvor der ikke er myg?

Og hvis det er helt umuligt at finde udenlandsk afstamning på trods af
intensiv granskning af stamtræet, hvad så?

Fra : Per Rønne

Dato : 18-09-07 15:19

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvis det er helt umuligt at finde udenlandsk afstamning på trods af
> intensiv granskning af stamtræet, hvad så?

Lad mig gætte på at ingen dem af jeres forfædre, som levede på Jesu tid,
opfattede sig selv som danskere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-09-07 00:30

"Tomas" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> Den 14 årige der forsøgte at dræbe en 42 årig mand i Tilst, i
> lørdags, er "admistrativt tilbageholdt" fordi han ikke er gammel nok
> til at han kan straffes.

Hvornår er han blevet fundet skyldig ? Hvor fremgår det henne at han har
tilstået ?

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-09-07 07:49

Kim Larsen wrote:
> "Tomas" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
>
> Hvornår er han blevet fundet skyldig ? Hvor fremgår det henne at han
> har tilstået ?

Ikke igen det pis med, at kun når folk tilstår er de skyldige, please.
Muslimer tilstår som regel aldrig, som det fremgår af afhandlingen om
indvandrere og retssystemet.
Inden for sharia er man kun skyldig i fx tyveri og vold hvis to fromme
mandlige muslimer har set forbrydelsen, ELLER hvis man selv tilstår. Men vi
har jo dog endnu ikke indført sharia?

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-09-07 04:21

"Knud Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> [...]
> mandlige muslimer har set forbrydelsen, ELLER hvis man selv tilstår.
> Men vi har jo dog endnu ikke indført sharia?

Det gik som jeg forventede, ingen og slet ikke N_B_DK fattede pointen.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-09-07 05:44

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Ikke igen det pis med, at kun når folk tilstår er de skyldige, please.
> Muslimer tilstår som regel aldrig, som det fremgår af afhandlingen om
> indvandrere og retssystemet.

Hvorfra ved vi at drengen er muslim?

Ganske vist har jeg før politiet fik fat i ham læst at han skulle have
et 'sydlandsk udseende', men det er der jo også en del etniske danskere
der har, som hvis de stammer fra Kolding, hvor Napoleons spanske
soldater som bekendt efterlod andet end et nedbrændt slot .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-09-07 07:54

"Per Rønne" wrote:

> Hvorfra ved vi at drengen er muslim?

Har ikke fulgt sagen, gik ud fra at det er derfor man diskuterer den og at
KL kommer med sin sædvanlige svada om skyldig ikke-skyldig.

> [...]
> danskere der har, som hvis de stammer fra Kolding, hvor Napoleons
> spanske soldater som bekendt efterlod andet end et nedbrændt slot .

Var der forresten ikke noget med, at han var en af de etniske som var årsat
til, at man måtte lukke fritidsklubberne i Gellerup?

Fra : JensenDenmark

Dato : 19-09-07 08:15

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Var der forresten ikke noget med, at han var en af de etniske som var
> årsat til, at man måtte lukke fritidsklubberne i Gellerup?

Ja, han var en af de kun to drenge, som var medvirkende til at lukke
fritidsklubberne i byen.

http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/AarhusBy/2007/09/19/082615.htm

Overgaard har ret.

De skulle allerede den gang have aktiveret ungen fra kl. 5 morgen til 5 om
eftermiddagen, samtidig med at de underviste drengens familie i at opdrage
ordentlig på ungen.

Det er det, som hans forslag går ud på:

http://www.retsreformnu.dk/RRN.htm

Det kunne måske have skabt tryghed i kvarteret og være eksempel til
eftertanke, hvis andre unge med ambitioner om at blive den næste "tough guy"
i kvarteret dagligt kunne se unge som ham arbejde i lokalområdet overvåget
af voksne. Det ville måske også have fået den unge mand til at tænke lidt
over tingene, hvis det pludselig også er forældrene som melder den samme
konsekvente linie ud, som de professionelle pædagoger.

Nu har man tilfældigvis valgt at fjerne ham fra kvarteret og lade ham bo på
en institution, hvor at han kan blive forhærdet. Men engang imellem så
kommer unge på institution hjem og det har så kostet en mand en tur på
sygehuset.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Per Rønne

Dato : 19-09-07 10:40

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Har ikke fulgt sagen, gik ud fra at det er derfor man diskuterer den og at
> KL kommer med sin sædvanlige svada om skyldig ikke-skyldig.

Der er en vis tendens til at 'visse' herinde automatisk regner med at
'sager' har med muslimer at gøre, især herinde.

> Var der forresten ikke noget med, at han var en af de etniske som var årsat
> til, at man måtte lukke fritidsklubberne i Gellerup?

Det så jeg senere på nettet [ja, Berlingeren udeblev i morges].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 18-09-07 08:34

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Hvornår er han blevet fundet skyldig ? Hvor fremgår det henne at han
> har tilstået ?

Er man kun skyldig hvis man tilstår ?

Mener du Peter Lundin er uskyldig ? (han tilstod såvidt jeg husker ikke)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-09-07 04:20

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-09-07 07:55

Kim Larsen wrote:
> "N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Det gik som jeg forventede, ingen og slet ikke N_B_DK fattede pointen.

Du kunne også have skrevet: "Og katten gør æg" - så havde heller ingen
forstået pointen. Men pointen for dig er åbenbart, at skrive så ingen aner,
hvad DU har tænkt dig med dine sætninger.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-09-07 08:27

> Det gik som jeg forventede, ingen og slet ikke N_B_DK fattede pointen.

Så kan vi andre jo så konstatere at det er noget ævl du skriver.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-09-07 15:24

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Så kan vi andre jo så konstatere at det er noget ævl du skriver.

Eller snarere at du er tungnem (ikke at det er nogen nyhed).

Fra : N_B_DK

Dato : 19-09-07 15:53

> Eller snarere at du er tungnem (ikke at det er nogen nyhed).

LOL du skriver selv at ingen har fattet hvad du mente (med god grund), men
alligevel er det alle andre der er tungnemme, ak ja.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-09-07 16:01

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> LOL du skriver selv at ingen har fattet hvad du mente (med god
> grund), men alligevel er det alle andre der er tungnemme, ak ja.

Jeg er sikker på at alle fra og med en normal intelligenskvotient og opefter
forstår pointen. Det segment inkluderer nok ikke dig.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-09-07 16:06

så da du skrev:

Det gik som jeg forventede, ingen og slet ikke N_B_DK fattede pointen.

Hvem mente du så ? havde du drukket gæret rævepis da du skrev det ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-09-07 16:14

> [...]
>
> Det gik som jeg forventede, ingen og slet ikke N_B_DK fattede pointen.
>
> Hvem mente du så ? havde du drukket gæret rævepis da du skrev det ?

Jeg håbede på at blive positivt overrasket (når vi ser bort fra dig), men
nej, det gjorde jeg ikke.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-09-07 16:42

> Jeg håbede på at blive positivt overrasket (når vi ser bort fra dig),
> men nej, det gjorde jeg ikke.

Ergo var det noget sludder du skrev, godt vi kunne blive enige om det.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.