hjæælpp
Fra : MB

Dato : 11-07-01 18:57

Hej
Jeg har netop fået sat min TDC ADSL op idag og det har virket fint hele
dagen, pludselig virker forbindelsen ikke mere!
hvis jeg jeg får godt nok en ip tildelt (har tjekket med ipconfig)
men jeg kan ikke pinge noget som helst (request times out og 100% loss og
alt det der)
hvad kan der mon være galt?

heldigvis har jeg stadig min cybercity forbindelse i en lille
overgangsperiode, så jeg kan spørge jer!!!

mvh
Morten

Fra : Ole Lønborg

Dato : 11-07-01 18:59

MB wrote:

> hvis jeg jeg får godt nok en ip tildelt (har tjekket med ipconfig)
> men jeg kan ikke pinge noget som helst (request times out og 100% loss og
> alt det der)
> hvad kan der mon være galt?

Prøv at ringe til supporten og hør om din central er i orden.

Jeg havde selv problemet da jeg fik ADSL.
Fik geninstalleret netkort og diverse andet op til flere gange før jeg fik
ringet til supporten, og jo - min central havde været nede hele fdagen (den
var ny dengang i april, siden har den kørt helt fint !)

/Ole Lønborg

Fra : MB

Dato : 11-07-01 19:52

> Prøv at ringe til supporten og hør om din central er i orden.

Det var det første jeg gjorde og da supporteren ikke lige kunne løse mit
problem nu og her, tilbød han at de ringede tilbage til mig...PÅ MANDAG !!!!
Det er ikke det bedste førstehånds indtryk jeg har af tdc adsl lige nu!!!
de kan selvfølgeligt ikke gøre ved at noget bryder sammen eller lignende,
men første ledige supporter tid er på mandag det er for dårligt!!

-Morten

Fra : Frans Jensen

Dato : 11-07-01 20:01

On Wed, 11 Jul 2001 20:52:27 +0200, "MB"
<dont-spam-me@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>de kan selvfølgeligt ikke gøre ved at noget bryder sammen eller lignende,
>men første ledige supporter tid er på mandag det er for dårligt!!

Ole Lønborg nævnte, at der jo kan være driftsforstyrrelser på den
central du er tilsluttet, prøv at læse lidt i gruppen:

og se om din central er nævnt, der har været en hel del i dag

--
Jeg er født med en bajer i hånden
sådan har jeg tænkt mig at jeg også ville dø ­

Fra : MB

Dato : 11-07-01 22:06

Ja, jeg går faktisk ud fra at det er driftsforstyrrelser på centralen, fordi
det som sagt HAR virket tidligere idag, men jeg kan ikke lige komme ind på
den NG, da den ikke er på min news server.
Men tak for hjælpen til alle
mvh
Morten

Fra : KsNa

Dato : 12-07-01 06:36

MB <dont-spam-me@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9iif0r$ma4$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> det som sagt HAR virket tidligere idag, men jeg kan ikke lige komme ind på
> den NG, da den ikke er på min news server.

"KLIP en masse væk"

Nej underligt nok, jeg kan heller ikke hente nye meddelser
fra -tele.internet.info- efter severen er blevet skiftet, selv hvis jeg
ophæver abo. på gruppen og igen abonerer på gruppen kommer der kun meddelser
til og med d.2-7-2001.

Mvh. Kim

Fra : Henrik / The Wave 89~

Dato : 11-07-01 20:06

Hejsa Morten..

Hvilken ADSL forbindelse har du fået, er det Bredbånd|ADSL , Netexpres eller
Pro@cces.??

Kan måske hjælpe..

Henrik..

Fra : MB

Dato : 11-07-01 22:07

Det er bredbånd adsl !!

2048/512

-Morten

Fra : Peter T.

Dato : 11-07-01 22:30

"MB" <dont-spam-me@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> hvis jeg jeg får godt nok en ip tildelt (har tjekket med ipconfig)
> men jeg kan ikke pinge noget som helst (request times out og 100% loss og

Jeg har endelig fået mit netkort til at virke og der er vist aktivitet
mellem netkort og adslmodem (bredbånd). Jeg får til gengæld smidt
169.254.103.122 i hovedet, hvor TDC-support fortalte mig at det skulle være
noget med 62.243.x.x. Anyway - han sagde at vejret har haft en finger med i
spillet idag.

Mvh. Peter T.

Fra : MB

Dato : 11-07-01 22:08

ok, jeg håber så på at det er vejret, men jeg mener stadig at supporteren
jeg talte med burde have fortalt mig det så!!

jeg får iøvrigt også en ip tildelt der starter med 62.
mvh
Morten

Fra : Henrik

Dato : 11-07-01 22:09

Hmm.. det lader til at det er på DHCP serveren der er problemer, min
forbindelse har heller ikke været helt stabil de sidste par dage...

Fra : RaYmAn

Dato : 11-07-01 22:20

>Jeg får til gengæld smidt 169.254.103.122 i hovedet, hvor TDC-support
fortalte mig at det skulle være
> noget med 62.243.x.x.
En lille sidenote...
169.254. osv. addresser er de addresser windows tildeler sig selv hvis den
ikke kan finde en DHCP server..
Nå, mere ved jeg ikke da jeg ikke har ADSL endnu (snart dog)
Mvh Jens Andersen

Fra : Peter T.

Dato : 12-07-01 05:30

"RaYmAn" <rayman@skumler.net> wrote in message
> En lille sidenote...
> 169.254. osv. addresser er de addresser windows tildeler sig selv hvis den
> ikke kan finde en DHCP server..

Aha - takker.

Mvh. Peter T.