fedme værrere end terror
Fra : Carsten Riis

Dato : 16-09-07 12:04

Tja, det er nok ikke særlig god tv, da det ikke drejer sig om flystyrt,
flammehav og afrevne lemmer.

ikke desto mindre dør 4 mennesker hver dag af følgerne af fedme.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-8645016.html

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Hauge

Dato : 16-09-07 12:23

Carsten Riis wrote:
> ikke desto mindre dør 4 mennesker hver dag af følgerne af fedme.

Og hvad så? Det er vel for fanden folks eget problem..

/Hauge

Fra : Jan

Dato : 16-09-07 12:29

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> Og hvad så? Det er vel for fanden folks eget problem..
>
> /Hauge
Så ville ingen interessere sig for det, men det koster jo samfundet penge,
at folk æder og drikker som svin. Så nej det er ikke bare folks eget
problem.

Jan

Fra : Hauge

Dato : 16-09-07 12:37

Jan wrote:
> Så ville ingen interessere sig for det, men det koster jo samfundet
> penge, at folk æder og drikker som svin. Så nej det er ikke bare
> folks eget problem.

Hvordan koster det samfundet penge? De har jo betalt skat, moms og afgifter
af de produkter som de æder, så de har sikkert også selv betalt for den
eventuelle behandling som de efterfølgende skal have.

Så spørgsmålet er om det ikke går lige op, hvis alle de fede stoppede med at
overspise, og dermed ikke skulle behandles, eller hvis de forsatte med at
æde, og så kostede for behandling...

/Hauge

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-09-07 13:08

Hauge skrev den 16-09-2007 13:37:

> Hvordan koster det samfundet penge? De har jo betalt skat, moms og afgifter
> af de produkter som de æder, så de har sikkert også selv betalt for den
> eventuelle behandling som de efterfølgende skal have.

hmmm, det ville da være dejligt, hvis det regnskab ville gå op.

Derudover er det lidt underligt, at betragte de penge man betaler til
staten som en slags "opsparingskonto" til det man selv måtte have brug for.
Eller bedre sagt: for min skyld ingen alarm, men så skal der også føres
en udgiftskonto og den dag kontoen er tom, så smækkes pengekassen i.

Det vil sgu se kønt ud

Fra : Jan

Dato : 16-09-07 13:23

> [...]
> at overspise, og dermed ikke skulle behandles, eller hvis de forsatte med

Ja ja alle er jo med til at betale er bare et spørgsmål om ikke pengene
kunne bruges bedre.

Jan

Fra : Henry Vest

Dato : 16-09-07 17:42

Hauge wrote:

> Hvordan koster det samfundet penge?

Hospitaler.

> De har jo betalt skat, moms og
> afgifter af de produkter som de æder,

Det har de "tynde" jo også.

> Så spørgsmålet er om det ikke går lige op, hvis alle de fede stoppede med
> at overspise,

Det handler ikke nødvendigvis om overspisning, men om forkert kost.

--
Henry Vest

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-09-07 13:00

Hauge skrev den 16-09-2007 13:22:

> Og hvad så? Det er vel for fanden folks eget problem..

Hvis det var det, så skulle den enkelte også selv have lov til at bøvle
med problemet, men nej...... på vej mod dødsfaldet bruges der
samfundsressourcer for at rette op på den livsstil som er blevet ført.

I samme øjeblik, at man beder samfundet om hjælp til at redde ens røv,
så syntes jeg, at det er meget rimeligt, at der debatteres hvordan den
enkelte hjælpes bedst mulig......
OG endnu vigtigere: hvordan man forhindrer, at andre lander i samme
situation!

Fra : Ole

Dato : 16-09-07 12:28

Carsten Riis wrote:
> [...]
> flammehav og afrevne lemmer.
>

> ikke desto mindre dør 4 mennesker hver dag af følgerne af fedme.

Er du også ex ryger ?

Ole M

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-09-07 12:47

Ole skrev den 16-09-2007 13:28:

> Er du også ex ryger ?

Nope. Og man må faktisk gerne ryge i mit hjem.

Og jeg har faktisk et BMI på 32
((((det har dog været på 38))))

Det jeg faktisk ville sige var, at det er ufattelig hvor mange
ressourcer og tvtid terror og de tilskadekomne/døde af terror får vs.
ressourcer og tvtid overvægt og de syge/døde af overvægt får.
Tv og medierne er temmelig undskyldt, da der jo ikke er nogen deciderede
begivenheder ala flystyrt/hjulkollaps. Og tv og medierne har jo kun ét
formål, nemlig at få seerere/lyttere/læsere.

Men samfundsressourcer.....der bør sidde nogen politikere rundt omkring
i de forskellige partier, som har en temmelig fed smag i munden om deres
beslutninger om krigsførsel og terrorsikrings-midler, men samtidig er
der 4 mennesker der daglig dør af overvægt (altså hvis man kan
tro....plus får sygdomme som følge af overvægt.

Fra : William 'Billy-Boy' ~

Dato : 16-09-07 16:14

On Sun, 16 Sep 2007 13:46:46 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Og jeg har faktisk et BMI på 32
>((((det har dog været på 38))))

Fede svin! Tag og tab dig inden min skatteprocent stiger...

--
Don't mess with left-wing activists.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-09-07 16:49

William 'Billy-Boy' Boysen skrev den 16-09-2007 17:14:

> Fede svin! Tag og tab dig inden min skatteprocent stiger...

fuld igang.

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-07 16:15

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message news:46ed17a4$0>
> Og jeg har faktisk et BMI på 32

Slapsvans...

> ((((det har dog været på 38))))

hehe... det minder mere om noget man kan kalde en rigtig mand

mvh.
Kim Frederiksen