Sådan en forrædder
Fra : Maz Spork

Dato : 16-09-07 11:15

Nu har Alan Greenspan, tidligere chef for den amerikanske centralbank,
i sine erindringer skrevet, at Irakkrigen handlede om olie. Hvad sker
der for de quislinger, der ikke længere sidder på deres poster - hvor
er anstændigheden blevet af?

Ved han da ikke, at Irakkrigen handlede om masseødelæggelsesvåben? Det
viste Powell selv i FN, og Fogh fortalte det i fjernsynet. Nu må de
holde op med at drille os.

-- maz

Fra : Jan

Dato : 16-09-07 11:20

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message
[...]

Enhver idiot med minimum af hjerneaktivitet kan regne ud
at det selvfølgelig er olie det drejer sig om ellers havde de nok trukket
sig for længe siden.

Jan

Fra : William 'Billy-Boy' ~

Dato : 16-09-07 11:23

On Sun, 16 Sep 2007 12:19:51 +0200, "Jan" <bla@bla.dk> wrote:

>Enhver idiot med minimum af hjerneaktivitet kan regne ud
>at det selvfølgelig er olie det drejer sig om ellers havde de nok trukket
>sig for længe siden.

Siger begrebet ironi dig noget?

--
Don't mess with left-wing activists.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : Poul E Hansen

Dato : 16-09-07 22:20

On 16 Sep., 12:14, Maz Spork <m...@spork.dk> wrote:
> [...]
>
> Ved han da ikke, at Irakkrigen handlede om masseødelæggelsesvåben? Det
> viste Powell selv i FN, og Fogh fortalte det i fjernsynet. Nu må de

Den handlede vel om at styrke USA´s dominans og svække potentielt
fjendtlige stater. Og her betyder olie selvfølgelig noget. Indførelse
af demokrati (og afskaffelse af diktatorens grusomheder)var en af
nyskabelserne der kunne retfærdigøre krigen.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-09-07 01:25

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:1189977623.130317.141220@k79g2000hse.googlegroups.com...
> [...]

>af demokrati (og afskaffelse af diktatorens grusomheder)var en af
>nyskabelserne der kunne retfærdigøre krigen.

Emnet, USA´s dominans og oliens betydning for USAs livstil
bliver belyst i denne 1975 rapport :

Oil Fields as Military Objectives: A Feasibility Study
http://www.mtholyoke.edu/acad/intrel/Petroleum/fields.htm
"The possible use of U.S. military force to occupy foreign oil fields in exigency
first surfaced as a serious issue in January 1975. This paper provides perspective,
so that the Congress if need be could participate most meaningfully in deliberations
to determine the desirability and feasibility of any such action."

Alan Greenspan udtalelser skal nok ses i en anden sammenhæng, "Closer to home"

Jan Rasmussen

Fra : Peder B. Pels

Dato : 17-09-07 10:46

Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> [...]
> i sine erindringer skrevet, at Irakkrigen handlede om olie. Hvad sker
> der for de quislinger, der ikke længere sidder på deres poster - hvor

Er at sige sandheden uanstændigt? Nej tænk.

> Ved han da ikke, at Irakkrigen handlede om masseødelæggelsesvåben? Det
> viste Powell selv i FN, og Fogh fortalte det i fjernsynet. Nu må de
> holde op med at drille os.

lol

--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"Blame freedom for the problems caused by its lack" <--- is the essence

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-09-07 12:32

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen
Nu har Alan Greenspan, tidligere chef for den amerikanske centralbank,
i sine erindringer skrevet, at Irakkrigen handlede om olie.

------

Pointen som de røde betonhoveder aldrig får hjem er at krigen ikke KUN
handlede om olie.

Mvh
Martin

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-09-07 23:53

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse news:46ee65a7$0$99383$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> ------
>
> Pointen som de røde betonhoveder aldrig får hjem er at krigen ikke KUN handlede om olie.

Selvfølgelig handlede det om mere ind olie,
disskutionen er vel om prioritets rækkefølgen.

I øjeblikket se min liste sådan ud.

1. Olie
2. Permenente militær baser
3. Beskyttelse af Israel
4. forhindre Sadams i at sælge olie i Euro
5. Demokratisering af mellemøsten

hvordan ser din liste ud ?

Jan Rasmussen

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-09-07 00:36

"Jan Rasmussen" <1@1.1> skrev i meddelelsen
> [...]
> 2. Permenente militær baser
> 3. Beskyttelse af Israel
> 4. forhindre Sadams i at sælge olie i Euro

Jeg vil nævne 3 ting hvor rækkefølgen er underordnet:
Det handlede om at stække Saddam militært, eftersom han ikke overholdte
våbenhvileaftalen, indføre demokratisk reform i hele mellemøsten og at sikre
olieforsyningers fri passage gennem Den persiske Golf.

Mvh
Martin

Fra : Maz Spork

Dato : 18-09-07 09:39

On Sep 18, 1:35 am, "Martin Larsen" <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
> [...]
> våbenhvileaftalen, indføre demokratisk reform i hele mellemøsten og at sikre
> olieforsyningers fri passage gennem Den persiske Golf.

"Indføre demokratisk reform i hele mellemøsten" -- det lyder som et
rødt betonhoved, der taler. små, hvide fredsduer, som flyver rundt
mellem minareterne.

Konsekvensen af krigen er MERE islamisering. I det lys var Saddam
faktisk at foretrække. Ganske som Shahen. Det kom jo fuldstændig bag
på CIA, at hele landet iførte sig Burka, så snart Khomeini landede fra
Paris.

Hvornår lærer vi?

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-09-07 19:58

> [...]

faktisk at foretrække. Ganske som Shahen. Det kom jo fuldstændig bag
på CIA, at hele landet iførte sig Burka, så snart Khomeini landede fra

------------------

Ser til, lader eder ikke forskrække; thi det må ske; men Enden er ikke
endda.

Mvh
Martin

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-09-07 20:51

On Tue, 18 Sep 2007 08:39:08 -0000, Maz Spork wrote:

> [...]
> faktisk at foretrække. Ganske som Shahen. Det kom jo fuldstændig bag
> på CIA, at hele landet iførte sig Burka, så snart Khomeini landede fra

Man kan hele tiden lære noget nyt (specielt hvis man vil).
--
MVH
Bruno

Fra : PerX ...

Dato : 19-09-07 02:07

In article <1189937673.357370.34800@r29g2000hsg.googlegroups.com>,
maz@spork.dk says...
> [...]
> i sine erindringer skrevet, at Irakkrigen handlede om olie. Hvad sker
> der for de quislinger, der ikke længere sidder på deres poster - hvor

Han skrev at det vidste alle jo. Og det gjorde all jo (som ikke var helt
åndsvage)

> Ved han da ikke, at Irakkrigen handlede om masseødelæggelsesvåben?

Nej nej, du får folk til at gå med på de umoralske og forkerte ting ved
at sige at:

* Det bruges til at beskytte børn.
* Det bruges til at beskytte os alle sammen (kriminelle eller
terrorister)