AMD TB 1,4 og Win2k
Fra : Pjn

Dato : 11-07-01 19:04

Hej

Er der en god grund til at jeg ikke kan installerer Windows 2000 Pro DK ?

Pc'en: Asus A7A266 med Tb 1,4

Per Just

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 11-07-01 19:08

Nej!

Måske du lidt nærmere skulle beskrive hvad problemet er...

Mvh. Brian

Fra : Pjn

Dato : 11-07-01 20:09

Hej Brian

Jeg har forsøgt at installerer på flere forskellige måder:

Via de 4 installationsdisketter og over Win 98 både som opdatering og som
nyt system.... Både fra CD og HD (I386)

Men.... ved hver måde at installerer på, kommer jeg til det sted hvor
filerne skal kopieres til harddisken. Efter ca. 2-5 % kommer der en fejl,
bla;
"Filen cdosys.dll blev ikke korrekt kopieret." (det samme gælder
certmgr.dll, ciadmin.dll, cimwin32.dll og mange andre)
"Den fil, installationsprogrammet har placeret på harddisken, er ikke et
gyldigt Windows 2000-systemimage. Hvis du installerer "fra en Cd, er der
muligvis problemer med Windows 2000-cd'en.

Men jeg har lige brugt samme cd til at installerer Windows 2000 på en P3 600
maskine så jeg vil mene at cd'en er ok ?

Lidt om maskinen:
Skærm Hitachi CM771ET
Kabinet Chieftec TB-01W
Bundkort Asus A7A266 ATX
CPU-Køler Noise Control NC Silverado 50 Intel FC-PGA / Socket A
CPU Amd Athlon Thunderbird 1400MHz
Ram PQI PQI 512MB
Diskettedrev Teac Teac FD-235
CD Drev Asus CD-S500 50X Bulk
Harddisk IBM DeskStar 60GXP 60GB
Grafikkort Asus AGP-V8200 GeForce3 Pure
Lydkort Creative SoundBlaster Live! Player 5.1 Retail
Brænder Plextor PlexWriter PX-W1610TA Internal Bulk
Mus Logitech MouseMan Wheel Optical

Per just

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 11-07-01 21:23

> Men jeg har lige brugt samme cd til at installerer Windows 2000 på en P3
600
> maskine så jeg vil mene at cd'en er ok ?

Godt spørgsmål!! Jeg sidder netop med samme problem som dig. Min comp. er
meget lig din (Forskel: 1333MHz, 256 MB Kingston, Asus V7700P GeForce 2, CPU
køler Vulkano -> 1.5 GH). Jeg har prøvet at installere 95, 2 forkellige
98'er, 2 forkellige 98SE'er samt ME. Jeg ved at alle skiverne virker, men
jeg får hver gang at vide at der er fejl på en eller anden *.CAB fil. Det er
tilfældigt hvilken *.CAB fil der er fejl på, fra installation til
installation. Jeg har også prøvet at kopiere Win X over på HD, for at
udelukke CD-ROM fejl, men det gør ingen forskel.
Jeg købte min comp. i går, men den kunne ikke engang starte en DOS diskette
op. Jeg var inde med den idag, og forretningen satte en ny køler på
(Vulkano -> 1.5 GH). Jeg kan nu F-diske min comp., men installere Win X???
NIXEN.
Jeg har på fornemmelsen, at det er den store varmeudvikling som AMD
udvikler, der er skyld i det hele. Jeg er allerede ved at fortryde at jeg er
gået væk fra Intel.
Min temp. er for øjeblikket: CPU 66 grader, mens resten er ca. 44 grader.
Jeg er spændt på hvad forretningen vil gøre imorgen, for at få min comp. til
at køre uden problemer.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 12-07-01 17:30

Har du prøvet "bare" at lade den køre med den påtrykte frekvens? - altså
1333MHz.

Mvh. Brian

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 15-07-01 00:14

> Har du prøvet "bare" at lade den køre med den påtrykte frekvens? - altså
> 1333MHz.

Den kørte med 1333MHz. Jeg skriver kørte, fordi jeg har fået byttet den til
en Pentium III, 1GH.

Til Deaster: Jeg har Kingston RAM.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Deaster

Dato : 15-07-01 17:43

Flemming Nielsen <fn@edb.dk> skrev i en

> Den kørte med 1333MHz. Jeg skriver kørte, fordi jeg har fået byttet den
til
> en Pentium III, 1GH.

Ja ok, dyrere og langsommere men nogle gange mere stabil, jeg har AMD
derhjemme men jeg er glad for at jeg ikke skal supportere dem på mit
arbejde.

Jesper (Deaster)
Some people are only alive
because it's illegal to kill them

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 15-07-01 22:01

Til "Deaster"

> Ja ok, dyrere og langsommere men nogle gange mere stabil, jeg har AMD
> derhjemme men jeg er glad for at jeg ikke skal supportere dem på mit
> arbejde.

Yes, jeg ved at den er langsommere, men hvad kan jeg sige: Jeg er en
tøsedreng. AMD'en har nu 2 gange været til rep., uden at de fandt ud af hvad
der var i vejen. Fejlen skal nok blive fundet, men jeg er bange for at få
problemer senere hen. Jeg har det med computere, som jeg har det med biler:
De skal bare køre, og det har alle mine andre Intel'ler gjort.
Med hensyn til at Intel er langsommere end AMD: Er de nu også det???
Alle målinger viser at AMD har en klar føring. Men ét er måling, noget andet
er det menneskelige øje. Jeg får nu en 1GHz Intel med GeForce 2 64MB
DDR-RAM. Hvis jeg nu spiller Counter-Strike, vil jeg så kunne SÉ en hurtige
1,7GHz eller en AMD 1,4Ghz???
Jeg tvivler!!

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Sven

Dato : 12-07-01 01:09

Hej.
Nu kender jeg ikke dit kabinet, eller din strømforsyning, men det kunne godt
lyde som om, at strømforsyningen ikke er kraftig nok. Prøv evt. at hæve
spændingen til CPU'en med 0.05 - 0.1 V og se om problemet ændrer sig (eller
måske går helt væk )

Sven

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 12-07-01 08:58

hehe, jeg har måske jeres løsning

det er rammen som er fucked up....prøv at køre en ramtester.....jeg er
nærmest 99% sikker på det er det

jeg have 5 computere som jeg samlede med pqi 512 mb....3 af maskinerne havde
dårlige klodser...og det betød at den stoppede install på et tilfældigt sted
....mens den kopiere...med beskeder som at den ikke kan finde filen eller den
ikke blev korrekt kopieret...prøv at flå noget ram ud eller prøv med en
anden klods

Lasse

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 12-07-01 09:02

ydermre har jeg snakket med flere forhandlerne i danmark som har pqi 512 mb
klodser.....og i den sidste sending har de næsten alle sammen været bustet

til at teste rammen kan jeg anbefale docmemory

som er gratis, og kan findes på nettet

MVh
Lasse

Fra : Pjn

Dato : 12-07-01 20:31

Hej Lasse...

Hø Hø Du havde fuldstændigt ret.... RAM stangen er defekt !!!

Mange tak for hjælpen !!!

Per Just

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 13-07-01 08:49

hehe, det tog mig sq næsten en hel arbejds dag hvor jeg ikke lavede andet
end at finde sønderen

prøvede at install fra cd, netværk, win2k, win2ksp1, win2ksp2, kopiere det
hele til hd....skifte hd, ram(specielt her drillede den lidt...for da jeg
testede med en anden 512 pqi meldede den også fejl så i første omgang troede
jeg ikke det var det), cpu....osv bios....

det sjove er at den første del af w2k kopiere fint det er først når den
"starter w2k" og går over i 80x50 txt mode at problemet opstår...nok fordi
den i w2k bruger hele klodsen eller mere end i starten) men den går ikke ned
eller BSD så deeet.....

jeg har fået byttet 8 ud af 10 klodser pqi512 forde de var dårlige !!! men
det skulle være ok nu siger forhandlerne...så for vi at se.

Lasse
768mb ram

Fra : Deaster

Dato : 13-07-01 10:22

"Sven" <sven@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyde som om, at strømforsyningen ikke er kraftig nok. Prøv evt. at hæve
> spændingen til CPU'en med 0.05 - 0.1 V og se om problemet ændrer sig

Hvis det er strømforsyningen det er galt med, så hjælper det nok ikke så
meget at sætte Vcoren op. Har I begge to PQI ram i ??

Jesper (Deaster)
Some people are alive only