Et billede begynder måske at tegne sig
Fra : Joakim

Dato : 13-09-07 18:42

i forbindelse med Israels raid på syriske mål(?) i sidste uge.

Nordkorea hjælper Syrien med opførelsen af atomanlæg.

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1189411396817&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

Tyrkiet gav Israel efterretninger om syriske mål.

http://www.ynetnews.com/home/0,7340,L-3083,00.html

USA advarede Nordkorea sidste år om ikke at overføre nukleart
materiale til Syrien.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/903398.html

Sidst men ikke mindst er der forlydender om at Syrien er begyndt at
indkalde reserven.

Personligt tror jeg dog ikke at Syrien vil være så dum at begynde
en konventionel krig mod Israel.

Mere sandsynligt er, at Syrien vil svare igen per stedfortræder,
dvs. igennem Hamas og/eller Hizbollah.

Fra : John Jensen

Dato : 13-09-07 22:36

Joakim skrev:
> [...]
> en konventionel krig mod Israel.
>
> Mere sandsynligt er, at Syrien vil svare igen per stedfortræder,

Tja eneste rigtige er total økonomisk og politisk isolation af disse
wanna be atom magter. Gerne med massive repræsalier mod de stater der
bryder blokaden.

Fra : John

Dato : 13-09-07 23:37

"John Jensen" <afdeling28@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tja eneste rigtige er total økonomisk og politisk isolation af disse wanna
> be atom magter. Gerne med massive repræsalier mod de stater der bryder
> blokaden.

Fjolset i Damaskus er Teheran-dværgens lille skødehund. Dværgen trænger til
en r*vfuld, og USA forstærker nu sin knytnæve i området:

"DEBKAfile Reports: Two US carrier-strike groups are bound for Persian Gulf
region":
http://www.debka.com/headline.php?hid=4583

Israels angivelige luftangreb mod Syrien gav også en mulighed for at afprøve
effektiviteten af nyt og meget dyrt russisk luft-overvågnings isenkram.
Resultat: Det er ikke meget bevendt:

"DEBKAfile Exclusive: The Israeli jets said to have penetrated Syrian
airspace Wednesday night escaped by jamming Russian-made Pantsyr-S1 air
defense missiles":
http://www.debka.com/article.php?aid=1301

Dermed har Syrien og Iran fået en meget kraftig advarsel fra USA og Israel:
Vi kan komme efter jer, hvis og når det passer os.

John

Fra : Joakim

Dato : 14-09-07 04:37

> Tja eneste rigtige er total økonomisk og politisk isolation af
> disse wanna be atom magter. Gerne med massive repræsalier mod de
> stater der bryder blokaden.

Har været prøvet uden større held. Hvad gør man så?

Fra : Peder B. Pels

Dato : 14-09-07 06:05

John Jensen <afdeling28@gmail.com> wrote:

> [...]
> eneste rigtige er total økonomisk og politisk isolation af disse wanna be
> atom magter. Gerne med massive repræsalier mod de stater der bryder

Isolation? Det virker ikke. Et muhamedansk styret land bevæbnet med
atomvåben er noget jeg gruer for. Pakistan er på vippen til kollaps, de
rangerer meget højt (på den dårlige måde) i Foreign policy's "Failed
States Index".

-- regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"Blame freedom for the problems caused by its lack" <--- is the essence
of the arguments of most anti-libertarians.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 14-09-07 13:39

"Peder B. Pels" skrev

> [...]
> atomvåben er noget jeg gruer for. Pakistan er på vippen til kollaps, de
> rangerer meget højt (på den dårlige måde) i Foreign policy's "Failed

Jeg er også skræmt. Men i liberalismens navn har Pakistan vel lige så stor
frihed til at udvikle atomvåben som Rusland og andre.

- Jensby

--
"Jeg er uenig i, hvad De siger, men jeg vil forsvare til døden Deres ret til
at sige det"

Fra : Peder B. Pels

Dato : 14-09-07 21:51

Jan Bang Jensby <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

> "Peder B. Pels" skrev

> Jeg er også skræmt. Men i liberalismens navn har Pakistan vel lige så stor
> frihed til at udvikle atomvåben som Rusland og andre.
>
> - Jensby

Hvad mener du at libralisme har med potentiel atomterror at gøre?
Forklaring udbedes!