Hiphop/rap
Fra : Peder L ACAB

Dato : 13-09-07 18:43

Hvorfor er der så mange, som synes det er underligt, når voksne
hører hiphop/rap? Hvis jeg kører gennem byen, og så min subwoofer
spiller højt, og jeg stopper for rødt, så er der nogle gange
nogen, som kigger ind i bilen, og så bliver jeg lidt forlegen, og
tænker "hey, hvorfor skal man bedømmes udfra sin musiksmag, hvis
jeg har lyst til at høre høj rap, hvorfor skulle jeg så ikke gøre
det", men jeg slukker nogle gange alligevel, hvis der er en
cyklist ved siden af, og hvor jeg føler mig lidt forlegen.

--
§ 266 b: Den der fremsætter udtalelse ved hvilken en gruppe af personer
trues,forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve,

Fra : N_B_DK

Dato : 13-09-07 16:49

"Peder L ACAB" <peSPAMlarsen46@mail.dk> wrote in message
> Hvorfor er der så mange, som synes det er underligt, når voksne
> hører hiphop/rap?

Hvad i alverden har det med politik at gøre ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : E.M.

Dato : 13-09-07 16:54

> "Peder L ACAB" <peSPAMlarsen46@mail.dk> wrote in message
>
> Hvad i alverden har det med politik at gøre ?

Slap af, han trænger bare til opmærksomhed, støttepædagogen har fri i dag.

E.M.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 13-09-07 20:15

E.M. <em@dbmail.dk> wrote:

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Slap af, han trænger bare til opmærksomhed, støttepædagogen har fri i dag.
>
> E.M.

Er Kimsebassen støttepædagog?

--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"Blame freedom for the problems caused by its lack" <--- is the essence

Fra : Peder B. Pels

Dato : 13-09-07 20:15

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> "Peder L ACAB" <peSPAMlarsen46@mail.dk> wrote in message
>
> Hvad i alverden har det med politik at gøre ?

Ignorer tilfældet.

Fra : Peter Bang

Dato : 13-09-07 18:06

Peder L ACAB <peSPAMlarsen46@mail.dk> skrev:
>Hvorfor er der så mange, som synes
>det er underligt, når voksne
>hører hiphop/rap?

Endnu et eksistentielt spørgsmål du går og bakser med.
Forlagskontrakten ligger lige til højrebenet.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 13-09-07 19:02

On 13 Sep., 17:43, Peder L ACAB<peSPAMlarse...@mail.dk> wrote:
> Hvorfor er der så mange, som synes det er underligt, når voksne
> hører hiphop/rap?

Det ved jeg ikke, men det er oftest dårlig musik. Og når noget af det
lyder godt er der med stor sandsynlighed tale om vareforfalskning -
dvs. rapperne har taget et godt musikstykke (for at få opmærksomhed)
som de så tilsætter et eller andet, som regel dårligt rap.

Fra : Peder L ACAB

Dato : 13-09-07 22:01

Poul E Hansen <ook@ofir.dk> skrev

> [...]
>dvs. rapperne har taget et godt musikstykke (for at få opmærksomhed)
>som de så tilsætter et eller andet, som regel dårligt rap.

Det er en myte, at rap er usofistikeret.

Jeg hører blandt andet også jazz, så jeg kan bestemt ikke siges
at være en ukultiveret drengerøv, bare fordi jeg er åben overfor
de sorte i USAs nye kulturelle gaver til os grå og tørre hvide
danskere.

Fra : Pjensen73

Dato : 13-09-07 19:32

Den Thu, 13 Sep 2007 17:43:04 +0200 skrev Peder L ACAB:

> [...]
> det", men jeg slukker nogle gange alligevel, hvis der er en
> cyklist ved siden af, og hvor jeg føler mig lidt forlegen.

Spørg i dk.kultur.musik. Det er den gruppe sådanne spørgsmål høre hjemme.

Fra : Peder L ACAB

Dato : 13-09-07 22:02

Pjensen73 <pjensen73@fjerndettegmail.com> skrev

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 13-09-07 20:14

On Thu, 13 Sep 2007 21:02:26 +0200 (CEST), Peder L ACAB wrote:

> Hvorfor er der så mange, som synes det er underligt, når voksne
> hører hiphop/rap? Hvis jeg kører gennem byen, og så min
> subwoofer

Jeg lytter da til hip-hop en gang imellem og jeg er 36 (snart 37).

Det er dog mest over i den lidt jazzede afdeling jeg lytter (A Tribe Called
Quest m.fl.) og ikke så meget "MTV-Rap". Det kommer givetvis an på hvilken
type hip-hop du lytter til. Hvis det er populær-rappen, gansta-rap eller
lign. du hører, er du nok blandt mindretallet hvis du er en voksen lytter
(tror jeg nok :) ).

Thomas,
der har lyttet til rap on-and-off sådan cirka fra denne her kom frem:
http://youtube.com/watch?v=F6e9G-ump3Y
:)

Fra : Peder L ACAB

Dato : 13-09-07 22:50

dk.politik Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> skrev:

> [...]

>(tror jeg nok :) ).

>Thomas,
>der har lyttet til rap on-and-off sådan cirka fra denne her kom frem:

Måske vi skulle møde og bytte CDer og DVDer. Jeg har en stor
samling, og jeg har nogle sjældne CD. Men jeg kan bedste lide 50
Cent og Eminem og den slags.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 15-09-07 07:48

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in message

> Jeg lytter da til hip-hop en gang imellem og jeg er 36 (snart 37).

Jeg kunne have været din far, og jeg hører osse hiphop. Forstår slet ikke
hvorfor Peder er forlegen over det - medmindre det da lige er Nik&Jay han
lytter på

Må dog indrømme at nogle af teksterne og attituderne får mig til at krumme
tæer, men det gælder nu andre genrer osse.

Ole Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-07 08:17

On Sat, 15 Sep 2007 08:48:03 +0200, "Ole Thomsen" <ot@networks.dk>
wrote:

>Jeg kunne have været din far, og jeg hører osse hiphop. Forstår slet ikke
>hvorfor Peder er forlegen over det - medmindre det da lige er Nik&Jay han
>lytter på

Den eneste gode sang Nik&Jay har lavet er "Når et lys slukkes" (den er
til gengæld RIGTIG god)....

Fra : Mathias

Dato : 13-09-07 20:46

Peder L ACAB skrev:
> Pjensen73 <pjensen73@fjerndettegmail.com> skrev

> Hvis jeg kører gennem byen, og så min
> subwoofer
> spiller højt, og jeg stopper for rødt, så er der nogle gange
> nogen, som kigger ind i bilen

Og du mener ikke at det er den høje musik der giver dig opmærksomheden?
Jeg kan fortælle at reaktionen er den samme hvis man hører Rat Pack
meget højt.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 13-09-07 22:06

On 13 Sep., 21:00, Peder L ACAB<peSPAMlarse...@mail.dk> wrote:
> Poul E Hansen <o...@ofir.dk> skrev

> Det er en myte, at rap er usofistikeret.

Jeg vil da godt medgive at jeg har hørt noget fx. dansk rap der lød af
et eller andet. For det meste bryder jeg mig dog ikke om det.