9/11
Fra : Lyrik

Dato : 13-09-07 15:14

NÃ¥r den amerikansk kultur oprindelig er en protestantisk kristen kultur,
må de finde sig i at blive vurderet på deres frugter.-Af Vorherre.
I Matt 6:24 står:
v24 Ingen kan tjene to herrer. Han vil enten hade den ene og elske den
anden eller holde sig til den ene og ringeagte den anden. I kan ikke tjene
både Gud og mammon.

Amerikanerne ikke alene har sat gud mammon i førersædet, de byggede også
to tårne som tempel for denne Gud, mens templer for Vorherre slet ikke kan
måle sig med deres anstrengelser for gud mammon.
"Green back dollar" og "Money speaks" daglige gudstjenester på TV-kanaler
for aktiekurser. Det hele gik op i en højere enhed.

Nu er vi nogle stykker som ikke mener at Gud lader sig spotte og at Jesus
er verdens Herre,- ikke Money og aktiekurser.

Ligesom Gud brugte afgudsdyrkeren nebo-kudurru-sarezer også kaldet
Nebukadnezer som sin hammer imod ugudeligheden, således kan han bruge hvem
som helst som hammer.

Jeg ser afgudstempler falde og blive til støv gennem hele historien.
Hvordan kan amerikanerne føle sig undtaget for den proces?

I gamle Testamente truer Gud med at lade lamme og blinde gøre arbejdet for
sig med at undertvinge de ugudelige. "Hvis ikke I gør det, så lader jeg
lamme og blinde gøre arbejdet" er tanken.

Amerikanerne gør ikke arbejdet med at dyrke Gud fremfor mammon. Så kom de
"lamme og blinnde til at gøre arbejdet"

Det nytter ikke at sætte sin lid til "vogne og ryttere"= militærmagt siger
GT. Heller ikke i dette tilfælde. Verdens stærkeste og eneste supermagt
blev tvunget i knæ af stort set ubevæbnede vilde.

Resultatet var givet på forhånd. Verdens herre lader sig ikke nedvurdere
og kristne må lære ikke at dyrke afguder som havesyge og mammon.
Militarisme kommer de heller ikke nogen vegne med. Jeg kender ret godt til
Vorherres måde at takle verden på.

Jeg tror at oprustningen blandt kristne i US der bruger mere end 85% af
budgettet på militærudgifter bliver det næste "Babelstårn" som bliver
væltet.

"Elsk dine fjender-gør folkeslagene til mine disciple" <Jesus>

Tro ikke at Gud bare kommer med forslag til debat. Vi snakker om ORDRE!
-her! Og strit bare imod-det bliver hårdt at sparke imod pigkæppen!

"Undres ikke over at der brænder en ild iblandt jer"-<Paulus.>

Hilsen
Jens

Fra : Poul E Hansen

Dato : 13-09-07 19:43

On 13 Sep., 16:14, Lyrik <"lyrik<fjern>"@heaven.dk> wrote:
> Det nytter ikke at sætte sin lid til "vogne og ryttere"= militærmagt siger

Det er amerikanere heller ikke kendt for.

> GT. Heller ikke i dette tilfælde. Verdens stærkeste og eneste supermagt
> blev tvunget i knæ af stort set ubevæbnede vilde.

De blev ikke tvunget i knæ, men fik en god anledning til at føre krig
mod islamisterne.

> [...]
> og kristne må lære ikke at dyrke afguder som havesyge og mammon.
> Militarisme kommer de heller ikke nogen vegne med. Jeg kender ret godt til

Åbenbart ikke. Den inkluderer skabelse af krige; hvis ikke andet
virker.

> Jeg tror at oprustningen blandt kristne i US der bruger mere end 85% af
> budgettet på militærudgifter bliver det næste "Babelstårn" som bliver
> væltet.

Hvem taler du om?

> "Elsk dine fjender-gør folkeslagene til mine disciple" <Jesus>

Drag du til Saudi Arabien og del bibler ud.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 13-09-07 20:24

Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:

> Drag du til Saudi Arabien og del bibler ud.

Tror du han kn nøjes med 20 stokkeslag, eller ryger knoppen mon af?

--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"Blame freedom for the problems caused by its lack" <--- is the essence

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 13-09-07 20:21

"Lyrik @heaven.dk>" <"lyrik<fjern> skrev i en meddelelse

> Nu er vi nogle stykker som ikke mener at Gud lader >sig spotte og at Jesus
> er verdens Herre,- ikke Money og aktiekurser.

Så må det sandelig gøre ondt på jer, når de unge mennesker ved mere om Harry
Potter's flyvende kost
end de ved om Jesus.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Lyrik

Dato : 13-09-07 23:19

On Thu, 13 Sep 2007 21:20:37 +0200, Michael Meidahl Jensen
<mmj@fjerndettetidsfaktoren.dk> wrote:

> Så må det sandelig gøre ondt på jer, når de unge mennesker ved mere om
> Harry
> Potter's flyvende kost
> end de ved om Jesus.
+++++++++
Det skal nok gå. De værdier der er blivende er tro, håb og kærlighed.
Medmenneskelighed, hjælpsomhed, fællesskab.Glæde, fred og godhed. De ting
der er tomme forsvinder. Det værdifulde bliver tilbage. Folk opdager at de
ikke bliver lykkelige af mange penge og flotte lystbåde. De bliver
lykkelige af gode kærlige relationer til deres medmennesker.
Amerikanerne har en ledelseskultur bestående af pengebegær, egoisme, hævn
og pral. Alt det forsvinder indtil deres oprindelige kulturkærne står
tilbage.

Efter 9/11 jagtede de de vilde som havde udført den kriminelle handling.
Men hvorfor jager de ikke deres egen Mammondyrkelse og pengebegær i
stedet. Det var jo det World Trade Center var et tempel for. Havde de
troet at et sådant tempel ville stå og samle tilbedere i evighedernes
evighed, uden at nogen opponerede?

Hør her hvad jeg tror sker.
Jeg tror at på grund af til himlen rækkende militærudgifter, så svinder
den tilbedte dollar ind og bliver en lille vissen seddel. jeg tror at
bunden går ud af pengekassen. Allerede nu står dollaren på et lavpunkt
overfor €. Den står på 5,35 kroner for en dollar.
Den er faldende.

Det siges at US ledelse med gode råd fra Israelobbyen forbereder et
propagandafremstød for at kunne begynde en krig imod Iran. Den er aftalt
mener man. Den skal komme. Ud over det har US givet Israel en
militærindsprøjtning på mange milliarder dollars. De skal beskyttes imod
Iran.
Der er intet der er så dyrt som at føre krig.
England droppede sin krig imod Egypten over Suez-kanalen fordi kassen var
tom-for eksempel.

Selv et rigt USA har ikke ubegrænsede midler. Befolkningen formaster sig
ligefrem til at ville have fri lægebehandling og gratis undervisning.

Det hele lagt sammen får mig til at tro at bunden snart går ud af kassen.
Det bliver en brat opvågnen til virkelige værdier. Værdier der glæder
menneskene.

Hilsen
Jens

Fra : John

Dato : 13-09-07 23:45

"Lyrik @heaven.dk>" <"lyrik<fjern> skrev i en meddelelse

> Der er intet der er så dyrt som at føre krig.

Det måtte Hitler også sande.

Det vil muhammedanerne også komme til at sande.

Hvem var det nu lige, der gav Hitler en r*vfuld.. ?

John

Fra : Cindy

Dato : 14-09-07 00:30

"John" skrev i en meddelelse

> Det måtte Hitler også sande.
>
> Det vil muhammedanerne også komme til at sande.
>
> Hvem var det nu lige, der gav Hitler en r*vfuld.. ?

Hvem det var - det var der vel mange forskellige om på een og samme tid.
Eller hvad - ?

Fra : John

Dato : 14-09-07 00:48

"Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk> skrev i en meddelelse

> det var der vel mange forskellige om på een og samme tid.

Har du da ganske ret i, men det meste militære udstyr var Made in USA.

Uden amerikanske fly, tanks, skibe, jeeps mm, havde WW2 måske fået et andet
forløb.

Nå, men der er så meget, kvinder ikke forstår..

John :)