Forbindelser på ATI video-out.
Fra : Hauge

Dato : 11-07-01 18:17

Hejsa

Skulle der være nogen der ligger inde med forbindelserne på video-out
stikket på et ATI Rage grafikkort?
Det er et 7 pol mini-din stik..
Har forsøgt at søge efter det på google og ved ATI, men har ikke kunnet
finde noget.

Mvh Hauge

Fra : Madsen

Dato : 11-07-01 18:49

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev:

> Det er et 7 pol mini-din stik..

Er det ikke "bare" s-video ?

Noget ala det her:
<http://www.audiovision.dk/s-video.htm>

Forbindelserne i sådan et kan du bla. finde her:
<http://sunsite.dk/hwb/ca_C128toScartSVideo.html>

Bemærk at mange ældre fjernsyn ikke kan vise et signal fra
s-video i andet end s/h hvis du f.eks. laver et stik der hedder
s-video til scart. Ofte bliver man nødt til at have en s-video
til composite-converter som du kan se her:
<http://www.sandberg.net/sandberg/kabler/50234.HTM>
(Ordet lydkort på siden må være en stavefejl, men det har
de åbenbart ikke selv opdaget endnu.)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Hauge

Dato : 11-07-01 19:15

Hejsa

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message
> Er det ikke "bare" s-video ?

Nej desværre, det er et 7 pol med composite og s-video i det samme stik..
Har fået købt stikkene, men mangler "bare" lige forbindelserne på selve
S-video-delen af de 7 poler..

Mvh Hauge

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-07-01 19:56

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev i news:9iic3r.290.1@CUThrcnet.dk:

> Nej desværre, det er et 7 pol med composite og s-video i det samme
> stik.. Har fået købt stikkene, men mangler "bare" lige
> forbindelserne på selve S-video-delen af de 7 poler..

Jeg har samme type stik på mit grafikkort. Hvis dit fjernsyn
understøtter S-VHS/S-Video og har Scart kan du bare købe et alm. S-VHS
kabel og et Scart stik med S-VHS indgang. Lad være med at bruge
compositmuligheden, hvis det andet er muligt.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Mere miljøkemi: http://www.environmental-chemistry.dk

Fra : Hauge

Dato : 11-07-01 20:42

Hejsa

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in message
> [...]
> kabel og et Scart stik med S-VHS indgang. Lad være med at bruge
> compositmuligheden, hvis det andet er muligt.

Det der så undrer mig, er at de to stik-typer ikke er kompatible, et alm.
s-video stik kan ikke sættes ind i det 7 polede "multi"-stik.

Der følger normalt et 7pol -> composite/s-video konverter med grafikkortet,
men det er væk, ellers ville jeg bare måle forbindelserne selv.

Og jeg vil selvfølgelig kun bruge s-video, da mit tv har denne mulighed

Mvh Hauge

Fra : Madsen

Dato : 11-07-01 20:55

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev:

> Og jeg vil selvfølgelig kun bruge s-video, da mit tv har denne mulighed

Heldige asen!

Mit næsten fjernsyn skal også have s-video. :)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-07-01 23:21

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev i news:9iih6l.1fs.1@CUThrcnet.dk:

> Det der så undrer mig, er at de to stik-typer ikke er kompatible,
> et alm. s-video stik kan ikke sættes ind i det 7 polede
> "multi"-stik.

Jeg forstår dig ret, hvis du ovenfor skriver, s-videokablet ikke kan
tilsluttes til grafikkortes s-video out port?

Det lyder så meget mærkværdigt. Jeg har et converter stik tilsvarende
det du nævner og det er helt magen til s-video stikket. S-videostikket
er dog kun 4 polet men ellers helt magen til converterkablets stik og
derfor passer begge dele fint ind i porten bag på grafikkortet. Og af
havd jeg kan se på ATIs hjemmeside er det std. s-videostik de benytter.

Hvordan ser dit s-videokabel ud? Der skal være en plastictap i bunden
og 4 pins, med 2 på hver side af plastictappen.

Fra : Madsen

Dato : 11-07-01 18:58

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev:

> Det er et 7 pol mini-din stik..

Jeg kom i tanke om at jeg har sådan et s-video til composite
stik liggende inde i skabet. Ser det stik du har i grafikkortet
ikke sådan her ud: <http://www.wol.dk/~hijklm/s-video.jpg> ?

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.