Køb af ny pc på nettet
Fra : Poul Johannsen

Dato : 14-10-07 07:58

Hej

Jeg vil gerne køber en ny pc og vil gerne samler den på nettet.
Hvilket sted skal jeg vælger og gerne det billigste sted. Det skal være uden
skærm, da den jeg har er meget tilfreds med.

Jeg har nogle krav :

Cpu på omkring 2.8 og 3.2 Ghz
Ram mindst 2 gb
Et godt grafikkort PCI-E 16x (ellers genbruges det jeg har)
Strømforsyning på 400 watt eller mere.

Mvh Poul

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-10-07 09:06

Poul Johannsen wrote:

> Cpu på omkring 2.8 og 3.2 Ghz

Dem er der ikke mange af i dag.

> Ram mindst 2 gb

Hvad skal den bruges til?

> Et godt grafikkort PCI-E 16x (ellers genbruges det jeg har)

Hvad skal det bruges til?

> Strømforsyning på 400 watt eller mere.

Det er ikke effekten der afgør PSU'ens størrelse.

Jesper Poulsen

Fra : Poul Johannsen

Dato : 14-10-07 09:31

Hej

> Dem er der ikke mange af i dag.

Ok eller bare noget der er hurtigere.

> Hvad skal den bruges til?

Der skal laves en spillecomputer.

> Hvad skal det bruges til?

Spil, spil og atter spil. Half-life 2, Portal, Prey og den slags.

> Det er ikke effekten der afgør PSU'ens størrelse.

Ok. Så blev man lidt klogere.

Mvh Poul

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-10-07 09:56

Poul Johannsen wrote:

> Ok eller bare noget der er hurtigere.

http://tinyurl.com/2hzeq4

Hvis du så springer over Celeron, Pentium, Xeon og Opteron, så er der
ikke meget tilbage.

> Der skal laves en spillecomputer.

Så er 2GiB rigeligt.

> Spil, spil og atter spil. Half-life 2, Portal, Prey og den slags.

Brug pengene på GF8800GTS og mindre på CPU og RAM.

> Ok. Så blev man lidt klogere.

Der er faktisk meget godt i denne tråd:
Msg-Id:<470f31c2$0$90266$14726298@news.sunsite.dk>

Jesper Poulsen

Fra : Poul Johannsen

Dato : 14-10-07 10:12

Hej

Tak for svarene. Jeg prøver at kigger på det.
Hvis man har en strømforsyning på 305 watt kan man så bruge et geforce
8800GTS, 8800GTX eller Ati Radeon 2900XT?

Mvh Poul

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-10-07 10:44

Poul Johannsen wrote:

> Tak for svarene. Jeg prøver at kigger på det.

Og spring quad-CPU'er over.

> Hvis man har en strømforsyning på 305 watt kan man så bruge et geforce
> 8800GTS, 8800GTX eller Ati Radeon 2900XT?

Højst sandsynligt ikke. Du skal regne med at kunne trække 15-20 A på den
ene 12V-rail.

Jesper Poulsen

Fra : Poul Johannsen

Dato : 14-10-07 10:50

Hej

> Og spring quad-CPU'er over.

Ok tak for oplysningen.

> Højst sandsynligt ikke. Du skal regne med at kunne trække 15-20 A på den
> ene 12V-rail.

Ok. Tak for hjælpen.

Mvh Poul