Fastfood ude i byen - hvad kan man få
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-10-07 22:42

Hvor får man egentlig mest og sundest mad for 20 kroner ?

Jeg køber ofte en pita med kylling eller shawarma hos Sofra på hjørnet
af Nørrebrogade og Sjællandsgade i København. Her får du et pita brød
med pænt meget kylling, salat, rå løg, tomater og dressing efter ønske -
20 kroner.

Andre bud ?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Peter Knutsen

Dato : 14-10-07 10:29

Jesper Haaber Gylling wrote:
> [...]
> af Nørrebrogade og Sjællandsgade i København. Her får du et pita brød
> med pænt meget kylling, salat, rå løg, tomater og dressing efter ønske -

Er det så rigtigt kylling, eller er det de der klamme kyllinge-tern?

> Andre bud ?

Beklager; det billigste jeg har set er schawarma til f.eks. kr. 25
(muligvis frokosttilbud), eller pizza på frokosttilbud til kr. 30. Det
skyldes nok at afstanden fra centrum.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-10-07 15:50

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Er det så rigtigt kylling, eller er det de der klamme kyllinge-tern?

Nej det er kylling på et shawarmaspyd - det smager dejligt og minder om
at du har pillet en kylling, som har været grillet i ovnen.

> Beklager; det billigste jeg har set er schawarma til f.eks. kr. 25
> (muligvis frokosttilbud), eller pizza på frokosttilbud til kr. 30. Det
> skyldes nok at afstanden fra centrum.

Ja jeg tænker også at det er ikke meget man får for kr. 20 - på en
pølsevogn kan man ikke engang få en ristet hotdog.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 14-10-07 15:55

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Nej det er kylling på et shawarmaspyd - det smager dejligt og minder om
> at du har pillet en kylling, som har været grillet i ovnen.

Okay. Det kan man få visse steder, bl.a. hos min lokale pizzapusher (men
så koster en pizza med kylling og andet godt også en halvtredser).
Produktet omtales ofte som "hjemmelavet" kylling, men jeg er også stødt
på angiveligt "hjemmelavet" kylling som alligevel bare var de der klamme
tern.

> Ja jeg tænker også at det er ikke meget man får for kr. 20 - på en
> pølsevogn kan man ikke engang få en ristet hotdog.

Jeg ved nada om pølser og pølsevogne, da jeg reelt ikke betragter pølser
som mad.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Westh

Dato : 14-10-07 18:32

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> af Nørrebrogade og Sjællandsgade i København. Her får du et pita brød
> med pænt meget kylling, salat, rå løg, tomater og dressing efter ønske -

Næh, det skulle da lige være en Falafel i samme nabolag til 15 kr.

Jo, og så kan du få et af disse dybstegte, Ungarske brød der hedder "Langos"
inde ved Nørreport. Men for 20 kr kan du vist kun få det med syltetøj på,
hvis du skal have noget mere mættende fyld koster det mere.

I slutfirserne kunne du få et helt måltid mad for en 20'er i det besatte hus
ved Sorte Hest - men der findes vist ikke den slags folkekøkkener i
København længere.

Hvis du ud over de 20 kroner er villig til at betale med din sjæl, er der
mange københavnske kirker der holder spaghettigudstjenester
http://www.kultunaut.dk/perl/arrlist/type-nynaut?ArrKunstner=spaghettigudstjeneste&Area=&periode

MVH

Peter