Hvor overnatter man til en rimelig penge i~
Fra : Henning Kampmann

Dato : 13-10-07 10:15

Hej

Vi er 3 voksne og 2 børn (7 + 12 år), der hopper i bilen for at
shoppe lidt i Lübeck / Kiel / Hamborg / Flensborg. Det kommer sig
ikke å nøje hvor, da turen blot skal være 'ud i det blå' tir, ons
og tor i efterårsferien.

Vi bor på Sjælland og vil køre ned over Rødby, da vi gerne vil se
Lübeck på turen.

Kan du anbefale mig en prisbillig, men alligevel ok løsning?

På forhånd tak.

Henning K

Fra : NG

Dato : 13-10-07 10:36

"Henning Kampmann" <catline123@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lübeck på turen.
>
> Kan du anbefale mig en prisbillig, men alligevel ok løsning?

damp 2000

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-10-07 03:52

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> wrote in

> damp 2000

Det er min klare fornemmelse at ingen her i gruppen interesserer sig for
hvornår du fik hvilken diagnose.

Fra : michael

Dato : 16-10-07 00:03

Kent Oldhøj wrote:
> "NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> wrote in

> Det er min klare fornemmelse at ingen her i gruppen interesserer sig for
> hvornår du fik hvilken diagnose.

Måske mener han/hun disse:

http://www.ostseebad-damp.de/
http://www.damp-sh.de/
http://www.damp.de/content/view/39/51/lang,dk/
http://de.wikipedia.org/wiki/Damp

/michael

Fra : NG

Dato : 16-10-07 16:13

> Måske mener han/hun disse:
>
> http://www.ostseebad-damp.de/
> http://www.damp-sh.de/
> http://www.damp.de/content/view/39/51/lang,dk/
> http://de.wikipedia.org/wiki/Damp
> /michael

Jeg opfattede det kun som en joke

Men du har ret - det var det og rent faktisk er det billigt og der er helt
godt at være - synes vi.

per

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-10-07 20:15

> Jeg opfattede det kun som en joke

Var osse ment sådden Erkender (spejl)blankt at mit indlæg havde haft
godt af en smiley.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-10-07 10:40

Henning Kampmann <catline123@edb.dk> writes:

> [...]
> Lübeck på turen.
>
> Kan du anbefale mig en prisbillig, men alligevel ok løsning?

Vandrerhjem. De tyske vandrerhjem er flotte og billige. En overnatning
med sengetøj og morgenmad koster 17,30 E pr. person i Lübeck.
http://www.jugendherberge.de/jh/luebeck-jh/

Priserne varierer lidt fra vandrerhjem til vandrerhjem, men jeg tror
ikke I kommer over 20 E pr. person.

Vi har været godt tilfredse med vandrerhjemmene. Typisk kan man også
betale ca. 4 E og så få lov til at smøre madpakke fra morgenbordet. Og
de vandrerhjem vi har været på, lader ikke morgenmaden stå tilbage for
hotellerne.

Her er en side med alle vandrerhjem i Tyskland: http://www.djh.de

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Inger Buchard

Dato : 13-10-07 11:25

Lidt vest for Neustadt, i Schönwalde am Bungsberg ligger et gammelt
godsområde; det er centralt i forhold til motorvej og landevej mod Lübeck,
Kiel og Hamburg. Til Flensburg er det jo noget længere, men I kunne snuppe
byen på tilbagevejen over broerne?

Jeg har boet i ferielejlighed hos Sabine Hamer , se
http://www.gastgeberverzeichnis-schleswig-holstein.de/Ferien-Ostsee/Vermietungen-Ostsee/Schleswig-Holstein/schoenwalde.htm
Det var udmærket, bondegården er i drift, der er måske 3 km til købmand i
Schönwalde.

Inger

Fra : Elmer Fjort

Dato : 13-10-07 12:49

> [...]
> Lübeck på turen.
>
> Kan du anbefale mig en prisbillig, men alligevel ok løsning?

Jeg har med held brugt denne side:
http://www.booking.com/

Elmer

Fra : Bjarne

Dato : 13-10-07 13:15

Elmer Fjort skrev:
> "Henning Kampmann" <catline123@edb.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har med held brugt denne side:
> http://www.booking.com/

Men man skal nok være lidt varsom med den.
Jeg har flere gange tjekket deres tilbud og fundet ud af, at priserne
slet ikke er nedsatte, men de normale priser for pågældende hotel.

Isæer de overstregede priser, som jeg går ud fra betyder før-priser,
skal man ikke altid stole på.

vh
Bjarne

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-10-07 15:33

Henning Kampmann skrev:

> [...]

> se Lübeck på turen.

> Kan du anbefale mig en prisbillig, men alligevel ok løsning?

Jeg kan anbefale InterCity Hotel i Kiel. Det ligger direkte i
forbindelse med banegården, og værelserne mod øst har en
fin udsigt:
http://www.kiel.intercityhotel.de/

Kiel er en god by fx at handle tøj i. Der er også enkelte gode
spisesteder, fx en *rigtig god* italiensk famillierestaurant:
"La Trattoria", Lutherstraße 32:
http://www.proximedia.com/local/20000072001/praesentation.html

Derudover kan jeg anbefale overnatninger i bl.a. Schleswig,
Husum eller Flensborg.

--
Herluf :·)
- som har boet et par år i Schleswig (Slesvig by).