Endnu en stakkels kat´s skæbne
Fra : lh

Dato : 12-10-07 11:09

ja, jeg hørte i går i tv2 øst at endnu en kat var fundet og indbragt til
Dyrenes beskyttelse, med ørene skåret af. En killing. De sagde også at der
var noget der bar hen mod at menneskets ondskab og grovhed af
dyremishandling var taget til. Det er heller ikke så længe siden en dame i
Slagelse meldte nogle drenge for at have sparket fodbold med en kat op af en
mur. Katten var ilde tilredt.
Jeg har næsten ikke ord for det. Det er til at græde over at "vi" behandler
vores kære dyr så ondt og grusomt. med "vi" mener jeg ikke os her i gruppen,
men "menneskearten" generelt.
Trængte bare til at få luft. Ved godt hvad I her mener til alt dette.
Jeg ville sådan ønske man kunne beskytte alverdens små skabninger mod al den
ondskab, men det kan man jo ikke.
Hvad foregår der f.eks i hovedet på det menneske der sidder og klipper ørene
af en kat/hund eller påføre den smerte af anden karakter? Er det sygdom,
ondskab.
Vi kan vel alle sammen blive "sure" på vore kære dyr, men derfra og så til
at mishandle dem.
Det er mig uforståeligt det der efterhånden sker.
Desværre tror jeg også at det at disse mishandlinger kommer frem i medierne,
godt nok får os dyreglade mennesker op ad stolen, men også at få andre svage
personer til at gøre det samme.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-10-07 12:16

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i medierne, godt nok får os dyreglade mennesker op ad stolen, men
> også at få andre svage personer til at gøre det samme.

Jeg så også indlægget, og det var noget der trak vand. Den lille
bedårende killing, at nogen kunne nænne det. Desværre tror jeg, at
det i mange tilfælde er børn, der skal vise sig over for
kammeraterne.

Vi har en genbo her med én af slagsen, det er rystende at se hvad
manglende opdragelse kan føre til af sådan en 10-årig knægt. Han er
storeslem, og jeg er da en smule nervøs for, hvad han og
kammeraterne (13-14årige) kan finde på, når Mini er en smule ude om
dagen.

Mini er for det meste i vores egen have, og nærmer sig aldrig deres
grund, da de har en stor (gammel) hund, og jeg håber bare på at de
ikke kan fange hende, men når ungen har en softgun hvor han også
står ude på vejen og skyder ind ad vores udestuedør, så hører alt op
for hvem ved om det bliver en kat der er målet næste gang.

Heldigvis er de fleste børn idag opdraget til at være gode ved
dyrene, men resten af børnene (og deres forældre) er desværre nok
uden for pædagogisk rækkevidde og så er det jo de værgeløse dyr der
betaler prisen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-07 22:22

> [...]
> vejen og skyder ind ad vores udestuedør, så hører alt op for hvem ved om
> det bliver en kat der er målet næste gang.

Tag pistolen fra ham, og smid den af helvede til, eller læg sag an imod
svinets forældre - det må være ulovligt at stå og skyde ind i folks hjem,
uanset om det er med bly eller plastik.

> Heldigvis er de fleste børn idag opdraget til at være gode ved dyrene, men
> resten af børnene (og deres forældre) er desværre nok uden for pædagogisk
> rækkevidde og så er det jo de værgeløse dyr der betaler prisen.

Især religiøse røvhuller, der mener at mange af vore kæledyr er djævelen i
forklædning, er uden for rækkevidde. Hvis de dog bare ku' nøjes med at slå
HINANDEN ihjel.

Fra : Winther

Dato : 16-10-07 08:36

> ikke kan fange hende, men når ungen har en softgun hvor han også står ude
> på vejen og skyder ind ad vores udestuedør, så hører alt op for hvem ved
> om det bliver en kat der er målet næste gang.

æHvis tingene spidser til, så kan du melde ham, softgun er forbudt under 18
år

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-10-07 11:16

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
> æHvis tingene spidser til, så kan du melde ham, softgun er
> forbudt under 18 år

Tingene er skam spidset til. De mennesker er uvenner med alle
genboer og naboer, så nu har én af dem anlagt civil sag mod dem for
noget de ikke kan undgå at blive dømt for, så nu håber jeg bare på
at de vil flytte, så vi allesammen kan ånde lettet op igen. Jeg har
været alvorligt bange for at Mini skulle komme til skade, for nu har
ungens far anskaffet sig et luftgevær som de plaffer løs med. Helt
ærligt - der er visse mennesker jeg aldrig lærer at forstå, men så
er det jo godt at man kan retsforfølge dem.

Jeg er (næsten) ligeglad med deres personlige chikane, når bare de
ikke mishandler dyrene, for så er jeg i krigshumør.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-10-07 12:00

> [...]
>

> Jeg er (næsten) ligeglad med deres personlige chikane, når bare de ikke
> mishandler dyrene, for så er jeg i krigshumør.

Jeg meldte en familie sidste sommer for besiddelse af sådan et gevær,
faktisk var det min søns kammerat.
Han kom en dag hjem og var noget forfærdet, da hans kammerat løb og skød med
et sådan gevær, sammen med sin storebror. samme aften var der et indslag i
vores lokale tv, hvor der var fundet et x antal fugle i deres område, der
var skudt og skamskudt med sådanne kugler.
jeg tænkte et par minutter.. og ringede så til politiet og meldte dem.
da begge brødre var under 18, og der var andre der havde set dem rende
rundt, så blev det beslaglagt og forældrene fik en bøde.
Jeg begriber ikke, at forældrene virkelig kan være vidende om, at deres
unger render rundt og laver sådan noget. I dette tilfælde var det faktisk
faderen, der havde investeret i sådan et stykke "legetøj" til drengene!.
samme far har foræret den yngste en knallert.. drengen er 11 år.. suk.

Så tove, ring dog endelig og meld dem, jo mere de kan meldes for, jo større
er chancerne (måske) for at de opgiver og flytter.

Mvh. Marie

Fra : Anette

Dato : 12-10-07 22:30

lh wrote:
> Desværre tror jeg også at det at disse mishandlinger kommer frem i
> medierne, godt nok får os dyreglade mennesker op ad stolen, men også
> at få andre svage personer til at gøre det samme.

Hej Ih

Har det som du -rystet over at nogen kan finde på sådan noget. Hvad har de
selv ud af det? Er det fedt at være ond mod et forsvarsløst dyr?
Desværre er det jo ikke nyt. For mange år siden, da min datter gik i
børnehave, havde nogen "spillet fodbold" med børnehavens mange dværgkaniner.
Børnehavens rutsjebane var blodrød, smurt ind i kaninernes blod.

Det er ikke nyt - det eneste nye er at det kommer frem i medierne. Hungeren
for at bringe nyheder hvert minut 24 timer i døgnet bringer den slags
historier frem.Hvem har bedt om det? Tidens trend?

Om det er godt eller ondt - ved jeg ikke. Jeg rystes hver gang, mærker
sorgen inden i over at vi er blevet så ligeglade, så afstumpende at vi ikke
engang levner plads i hjertet for et lille dyrs tillid og tro på at
mennesker giver omsorg.
Trist at vi er nået til det. Det kaldes vistnok liberal udvikling og
fremskridt, kun at tænke på egen tilfredsstillelse.

Jeg er glad for at jeg ikke er ung mere, hvis/når denne egoistiske trend
tager til i årene der kommer.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-07 22:18

Det er heller ikke så længe siden en dame i
> Slagelse meldte nogle drenge for at have sparket fodbold med en kat op af
> en mur. Katten var ilde tilredt.

Gid sådanne rotter måtte få en ligeså smertefyldt død, som det forsvarsløse
dyr.

> Jeg har næsten ikke ord for det. Det er til at græde over at "vi"
> behandler vores kære dyr så ondt og grusomt. med "vi" mener jeg ikke os
> her i gruppen, men "menneskearten" generelt.

Ja, der er desværre masser af mennesker, der besidder en kultur hvori dyr
ingen værdi har - ja, mange arter siges ovenikøbet at være djævelen i
forklædning. Oplysthed er ikke ligefrem noget alle besidder.

> Hvad foregår der f.eks i hovedet på det menneske der sidder og klipper
> ørene af en kat/hund eller påføre den smerte af anden karakter? Er det
> sygdom, ondskab.

Det er måske morskab for det umenneskelige dyr, der gør det? For det er s'gu
ikke et menneske, og så vil jeg skide på om forbryderen er Homo Sapiens
eller ej.

> Det er mig uforståeligt det der efterhånden sker.

Det skal straffes meget, meget hårdt.

> Desværre tror jeg også at det at disse mishandlinger kommer frem i
> medierne, godt nok får os dyreglade mennesker op ad stolen, men også at få
> andre svage personer til at gøre det samme.

Jeg tror du tager fejl. Folk føler sig bare retfærdige når de ser det, og
udtrykker harme, men så snart transmissionen er forbi, så glemmer flertallet
fandeme alt igen -- ellers ville der jo efterhånden muligvis have været
konstitueret en politistyrke, der kunne beskytte de forsvarsløse.