Hundekiropraktor
Fra : Søren LH

Dato : 13-10-07 20:55

Hej,

Er der nogen er kan anbefale en hundekiropraktor i området København -
østsjælland.

Mvh
Søren

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 13-10-07 21:21

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er der nogen er kan anbefale en hundekiropraktor i området København -
> østsjælland.
>
> Mvh
> Søren

Ikke ligefrem Østsjælland, nærmere Midtsjælland, men Maja Guldborg er rigtig
god og bor ved Haslev.
http://www.majaguldborg.dk/

Jeannie http://ckcs.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-07 21:29

On Sat, 13 Oct 2007 21:54:43 +0200, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Hej,
>
>Er der nogen er kan anbefale en hundekiropraktor i området København -
>østsjælland.

Det her link giver nogle svar?

http://www.kandu.dk/spg88172.aspx

Marianne har vi prøvet med en hund - og hun virkede til at vide hvad
hun gjorde. Torben Nielsen kan jeg anbefale fsa. massage, men vil pga.
personligt bekendtskab og samarbejde undlade at rose overdrevent. Han
kan træffes på torben_snabela_brixen_dot_dk eller 44..84..67..96.

Jeg ved godt, at Marianne bor i Svebølle men hun er mit bedste bud og
ellers vil jeg anbefale en snak med Torben - han kan altså et eller
andet med hunde.
--
Ivan Madsen
med to OES'ere i huset, som bare er vidunderlige.

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 02:54

Søren LH, skrev:
> Hej,
>
> Er der nogen er kan anbefale en hundekiropraktor i området København -
> østsjælland.

Er der noget galt med Vizla ?

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 14-10-07 06:51

> Er der noget galt med Vizla ?
>
> /Jens

Hej Jens,

Nej, der er ikke noget ivejen, jeg vil bare være sikker på alt er ok, da hun
bliver ret meget fysisk belastet med den træning hun udsættes for for tiden.

Og alligevel, jeg kan ikke helt lide at hun pludselig ikke springer op i
bilen med den iver hun ellers altid har gjort, men tøver lidt inden.

Jeg fik hende checket for små 2 år siden, og kiropraktoren fandt faktisk
noget der skulle rettes.

Mvh
Søren

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 09:29

Søren LH, skrev:
> [...]
>
> Nej, der er ikke noget ivejen, jeg vil bare være sikker på alt er ok,
> da hun bliver ret meget fysisk belastet med den træning hun udsættes

Kunne det så ikke værer en ide at give hende Flexvital
http://scanvet.dk/produkter.flexvital.html
Det får min Tyson dagligt, han kan nemlig godt få lidt probs
hvis han kører hårdt på. Pulveret er meget drøjt i brug
og jeg synes jeg kan mærke en tydelig forskel når han får det.
Jeg har også prøvet Olivers Mobilityboost, det syntes jeg ikke
var helt så godt og noget dyrere i brug.
Jeg ved et par stykker andre her i gruppen også giver Flexvital.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 14-10-07 13:41

> [...]
> var helt så godt og noget dyrere i brug.
> Jeg ved et par stykker andre her i gruppen også giver Flexvital.

Det kan da godt være. Men jeg kan jo slet ikke se på siden hvad det er. Er
det et protein-boost? Eller fedt? Eller Omega-fedtsyrer? Eller
mikronæringsstoffer? eller.....????

Hvordan vurderer du om det er godt? Hvilke probs får han?

Vizla får ekstra foder når hun har performet så hendes muskler kan opbygges,
og et fedt-baseret foder, når hun skal performe, så energidepoterne er
fyldt.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 14:40

Søren LH, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan da godt være. Men jeg kan jo slet ikke se på siden hvad det
> er. Er det et protein-boost? Eller fedt? Eller Omega-fedtsyrer? Eller
> mikronæringsstoffer? eller.....????

Jeg læser lige højt hvad der står bagpå dåsen
5 gram indenholder:
Glycosaminoglycaner og proteoglycaner 1100mg
Avocado/Soyaekstrakt 1000mg
Planteekstrakt 200mg

Du kender det måske i forvejen under det gamle navn Atroflex.

> Hvordan vurderer du om det er godt? Hvilke probs får han?

Det er hvis han hopper for meget rundt efter bold (han hopper højt)
så kan han få smerter/stivhed i den ene skulder.
Efter jeg begyndte at give ham det i Juni mnd har jeg ikke set ham
humpe eller vise tegn på stivhed, og han bliver kørt ret hårdt ind imellem.

> Vizla får ekstra foder når hun har performet så hendes muskler kan
> opbygges, og et fedt-baseret foder, når hun skal performe, så
> energidepoterne er fyldt.

Flexvital skulle mere styrke ledene som jeg har forstået det.
Jeg syntes at jeg ville give det en chanche i stedet for at tage
den store fornøjelse fra ham der hedder at lege ballethund
Angel har aldrig haft den slags symptomer, så hun får det ikke.
Men prøv at Google lidt på Flex vital eller Atroflex (det samme),
så vil du opdage at mange har gode erfaringer med det.
Jeg mener at Marie-Louise også bruger det til en af sine hunde.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 14-10-07 15:20

> [...]
> så vil du opdage at mange har gode erfaringer med det.
> Jeg mener at Marie-Louise også bruger det til en af sine hunde.

OK, så ved jeg hvad det er, tak for info .

Nu ser jeg lige hvad kiropraktoren siger, inden jeg går over til at prøve at
give hende det.

Hvor hurtigt kan man registrere en effekt?

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 14-10-07 15:53

Søren LH, skrev:

> OK, så ved jeg hvad det er, tak for info .
>
> Nu ser jeg lige hvad kiropraktoren siger, inden jeg går over til at
> prøve at give hende det.
>
> Hvor hurtigt kan man registrere en effekt?

De skriver 3-4 uger på dåsen, og der giver man så dobbelt portion.
Det synes jeg faktisk passede meget godt med Tyson at jeg så den
fulde effekt efter ca 1 mnd. Nu er det planen at han får det resten af livet.
Det ligger ikke til mine hunde eller mig at sparer på dem,
det ville simpelthen ødelægge deres livskvalitet,
så kan det hjælpe Tyson til at krutte igennem er det en nem og billig løsning.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-10-07 13:48

> Jeg mener at Marie-Louise også bruger det til en af sine hunde.

jeps, Emma får det.
Der var markant ændring i hendes mobilitet efter bare 14 dage, det var nu
den flydende version hun startede på.
http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm?id=428&sprog=1&item=yes
Jeg bilder mig ind, at hun optager den flydende meget bedre end
pulveret. -synes at hun gik tilbage, da jeg forsøgte mig med det i stedet
for.
men det er der delte meninger om.

Mvh. Marie

Fra : Søren LH

Dato : 14-10-07 06:47

> [...]
> Hej,
>
> Er der nogen er kan anbefale en hundekiropraktor i området København -

Tak for svarene. Jeg prøver med Maja Guldborg, hun er også omtalt på
www.dogtraining.dk og har en god hjemmeside. Jeg har forsøgt uden held at
komme igennem telefonisk til Marianna Bendixen i over en uge, og har
opgivet.

Mvh
Søren

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 14-10-07 08:25

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Er der nogen er kan anbefale en hundekiropraktor i området København -
> østsjælland.

Prøv at hive fat i Charlotte hos Kbh's Dyrehospital.

Hun har tryllet med både vores og vores underbos hund.

Mvh

Kim

Fra : Jlitgov

Dato : 15-10-07 13:35

On 13 Okt., 21:54, "Søren LH" <s...@DELETEcity.dk> wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen er kan anbefale en hundekiropraktor i området København -
> østsjælland.
>
> Mvh
> Søren

Jeg kan også kun anbefale Maja Guldborg. Hun tjekker hele hunden
igennem og justerer undervejs, så vender hun tilbage til de justerede
steder igen og tjekker igen og efterjusterer. Hun ser hundens krop som
en helhed, hvor alt skal fungere. Kan f.eks. godt være at hunden
halter på bagbenet, men det kan være på grund af noget der sidder
skævt i nakken. En behandling ta'r ca. 20 min.

Jeg har prøvet andre kiropraktorer hvor der dårligt bli'r kigget på
hunden og så er det bare klask bang på plads med noget. Mere voldsomt
og det ta'r ikke de små ting der sidder skævt med. Ta'r 2 min hvis man
er heldig.

Så synes jeg helt sikkert jeg får mere for pengene hos Maja og hun er
så også uddannet dyrlæge.

Hilsen Janne
www.litgov.dk