KDE
Fra : private.hoffmann@gma~

Dato : 13-10-07 22:07

Jeg beklager at jeg ikke gør andet end at spørge løs, men min
uvidenhed indenfor alt dette med Linux er stor:

- Er der en måde man kan få KDE til at holde op med at gruppere aktive
programmer i taskbar?
- Findes der en eller anden form for email checker der kan lægge sig
ned i KDEs system tray? Den skulle elst kunne tjekke flere forskellige
pop3 adresser, og hvis den så også kunne klare gmail, ville det være
helt perfekt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Bo Simonsen

Dato : 13-10-07 23:45

On 2007-10-13, private.hoffmann@gmail.com <private.hoffmann@gmail.com> wrote:
> [...]
| ned i KDEs system tray? Den skulle elst kunne tjekke flere forskellige
| pop3 adresser, og hvis den så også kunne klare gmail, ville det være

Mon ikke kbiff kan klare det?

(Jeg har den ihvertfald tilrådighed i Gentoo så mon ikke den findes i
andre distros også?)

Du kan jo tilgå gmail via pop så det burde ikke være noget problem..

--
Bo Simonsen | http://bo.geekworld.dk
Datamatiker, B.Sc, stud.scient | bo@geekworld.dk

Fra : Bo Simonsen

Dato : 13-10-07 23:47

On 2007-10-13, Bo Simonsen <bo@geekworld.dk> wrote:

| Mon ikke kbiff kan klare det?

Fik lige set du brugte Mandriva - så mon ik du kan finde noget brugtbart
her:

   http://club.mandriva.com/xwiki/bin/view/rpms/Application/kbiff

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 14-10-07 10:35

private.hoffmann@gmail.com wrote:
> Jeg beklager at jeg ikke gør andet end at spørge løs, men min
> uvidenhed indenfor alt dette med Linux er stor:
>
> - Er der en måde man kan få KDE til at holde op med at gruppere aktive
> programmer i taskbar?

Hvorfor vil du af med den visning? Det er da en stor fordel
at aktive programmer vises minimeret i taskbar: så kan man
altid se hvad der er åbent, og nemt skifte til et 'skjult'
program; husk at der er flere virtuelle dekstops
(sædvanligvis 4), hvoraf kun en er synlig.
Men hvis du absolut vil af med den kan det vistnok gøres
'panel menu':
Højre klik på et bart sted i taskbar -> vælg 'Panel menu' ->
'Configure Panel'. (Hvis det 'bare' sted i tilstrækkeligt
langt væk fra et ikon i taskbar vises pop-uppen med
'Configure Panel' ved første klik).
I 'Configure Panal' vælges 'Taskbar' og nu er der
forskellige muligheder for at slå visningerne i taskbar til
og fra.
PS. jeg har aldrig rørt ved det; jeg er udmærket tilfreds
med default opsætningen.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Sune Vuorela

Dato : 14-10-07 11:15

On 2007-10-13, private.hoffmann@gmail.com <private.hoffmann@gmail.com> wrote:
> - Er der en måde man kan få KDE til at holde op med at gruppere aktive
> programmer i taskbar?

jada.
control center > desktop > taskbar > group similar tasks
og her skal der vælges "aldrig" for dit vedkommende. Selv bruger jeg
"when taskbar is full"

> [...]
> ned i KDEs system tray? Den skulle elst kunne tjekke flere forskellige
> pop3 adresser, og hvis den så også kunne klare gmail, ville det være

korn ?

Korn is a KDE mail checker that can display a small summary in the Kicker
tray. It supports checking mbox, pop3, imap4, and nntp sources.
.
Once mail is received you can have Korn run a third party program or change
the color/icon of the Kicker display. In addition to this you can have
Korn run a program once you click on the docked icon in Kicker.

/Sune

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 14-10-07 13:05

Sune Vuorela wrote:

> jada.
> control center > desktop > taskbar > group similar tasks
> og her skal der vælges "aldrig" for dit vedkommende. Selv bruger jeg
> "when taskbar is full"

Det er det samme jeg opnår med højre klik i taskbar.
I Mandriva 2007 med KDE 3.5 kan KDE Control Center ikke
åbnes direkte fra 'Applikationsknappen' (som forøvrigt er en
Mandriva-stjerne og ikke et K-ikon). KDE-CC åbnes fra
'Run Command' med kommandoen kcontrol eller 'kcontrol &' i
en xterm.
Mandriva har 'Mandriva Control Center' som bruges til
systemadministration. Konfiguerering af taskbar og desktop
opnås ved højreklik på hhv. taskbar og desktop.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : private.hoffmann@gma~

Dato : 22-10-07 07:56

On Oct 14, 11:35 am, Jørgen Heesche <hees...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> program; husk at der er flere virtuelle dekstops
> (sædvanligvis 4), hvoraf kun en er synlig.

Jaja, det vil jeg da også vedligeholde, men jeg vil gerne undgå at
hvis jeg har 4 firefox vinduer åbne, vises som kun en enkelt tab i
taskbaren

> Men hvis du absolut vil af med den kan det vistnok gøres
> 'panel menu':
> Højre klik på et bart sted i taskbar -> vælg 'Panel menu' ->
> 'Configure Panel'.

Den fandt jeg også til sidst. Der kan jeg så vælge at KDE ikke skal
gruppere mine programmer.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : private.hoffmann@gma~

Dato : 22-10-07 07:58

On Oct 14, 12:15 pm, Sune Vuorela <nos...@vuorela.dk> wrote:

> jada.
> control center > desktop > taskbar > group similar tasks
> og her skal der vælges "aldrig" for dit vedkommende. Selv bruger jeg
> "when taskbar is full"

Den fandt jeg også til sidst, tak for tippet.

> korn ?

> Korn is a KDE mail checker that can display a small summary in the Kicker
> tray. It supports checking mbox, pop3, imap4, and nntp sources.

Ja det lyder som det jeg skal have fat i.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann