tjek for cookies
Fra : Anders K

Dato : 13-10-07 20:49

Hej NG :)

Jeg er i gang med at lave et login-system (eller har kopieret
lidt fra hist og her), men jeg har et prolem mht. cookies der
gemmer login.

Det går fint med at sætte cookies og læse dem, men:
Jeg har en side der går igen på alle siderne og på den vil jeg
gerne have at der tjekkes for, om bruger-cookien findes. Jeg har
forstøgt mig med dette:

if(isset($_cookie["cookienavn"]){
header(header ("Location: /brugere/login.php");
};

.. og på en masse andre måder, men ved alle spytter den altid
følgende ud i IE7:

"Webstedet afviste at vise denne webside.
HTTP 403
Mest sandsynlige årsager:
Dette websted kræver, at du logger på."

Hvad gør jeg galt? Eller hvad kan jeg gøre for at få det ønskede
resultat?

Mvh Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-10-07 21:11

Anders K wrote:
> [...]
> forstøgt mig med dette:
>
> if(isset($_cookie["cookienavn"]){
> header(header ("Location: /brugere/login.php");

For det første... array'et med cookies hedder
$_COOKIE

Desuden har du 2 headere inden i hinanden.... mon det ikke skulle være
noget ala

if(isset($_COOKIE['cookienavn'])) {
   header("Location: /brugere/login.php");
   exit;
}

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-10-07 17:39

> if(isset($_cookie["cookienavn"]){
> header(header ("Location: /brugere/login.php");
> };

Læs først Johans svar.
Dernæst:
Jeg læser det, som om man bliver smidt ud på login-siden, hvis man ER logget
ind. Det skal være omvendt:

if(!isset($_COOKIE["cookienavn"]){
header(header ("location:/brugere/login.php");
}

Bemærk $_COOKIE med uppercase og intet semikolon efter sidste tuborgklamme.

Fra : Anders K

Dato : 14-10-07 18:04

Hej begge.

Tak for jeres svar. Ja, jeg fandt ud at det vist var fordi jeg fik brugt to
headers. Jeg prøvede at bruge din, Johan, uden held, men fik det derimod lavet
med noget meta-værk. Det er måske ikke det mest professionelle, men det virker
trods alt.

Philip: Nej, det var rigtig om Johan opfattede det, som om man ikke var logget
ind, men skulle sendes til en side så man kunne blive det (hvis man vel at mærke
havde den rigtige cookie).

Igen tak

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-10-07 21:05

> Tak for jeres svar. Ja, jeg fandt ud at det vist var fordi jeg fik brugt
> headers.

Og jeg glemte at fjerne den ekstra header i mit kode-svar. *klasker mig selv
i hovedet*

Fra : Anders K

Dato : 14-10-07 22:46

Philip Nunnegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Og jeg glemte at fjerne den ekstra header i mit kode-svar. *klasker mig selv
> i hovedet*

Fair nok, jeg lavede også mange fejl i det kode jeg skrev. Det der blev
snakket om med uppercase osv. havde jeg også på min side, men ved ikke lige
hvorfor jeg ikke kopierede det.. Nå, men hva fanden..